Neurowetenschap

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Neurowetenschap

Hallo,

Sinds een half jaar verdiep ik me in de hersenen. Ik lees er veel over, maar merkte dat ik veel basiskennis in de exacte vakken mis. (heb deze vakken op de middelbare school direct laten vallen want ik vond ze toen te moeilijk)

Nu ben ik begonnen met het bijspijkeren van mijn basiskennis scheikunde, biologie, natuurkunde en biochemistry.

Ik vraag me af of er in de omgeving Nijmegen ook wel eens lezingen worden gehouden over neurowetenschappen die voor publiek toegankelijk zijn. Het lijkt me leuk om daar eens heen te gaan. Weet iemand of er zoiets is? De universiteit hier heeft geen lezingen in deze richting op de agenda staan.

Met vriendelijke groeten,

Judith

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Neurowetenschap

je zou het science-café nijmegen eens in de gaten kunnen houden, hier worden welliswaar verschillende onderwerpen besproken, maar neurowetenschappen zal ook vast wel worden besproken.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 1

Re: Neurowetenschap

wollestonecraft schreef:Hallo,

Sinds een half jaar verdiep ik me in de hersenen. Ik lees er veel over, maar merkte dat ik veel basiskennis in de exacte vakken mis. (heb deze vakken op de middelbare school direct laten vallen want ik vond ze toen te moeilijk)

Nu ben ik begonnen met het bijspijkeren van mijn basiskennis scheikunde, biologie, natuurkunde en biochemistry.

Ik vraag me af of er in de omgeving Nijmegen ook wel eens lezingen worden gehouden over neurowetenschappen die voor publiek toegankelijk zijn. Het lijkt me leuk om daar eens heen te gaan. Weet iemand of er zoiets is? De universiteit hier heeft geen lezingen in deze richting op de agenda staan.

Met vriendelijke groeten,

Judith
Hallo,

Ik zit eigenlijk in hetzelfde geval als jou. Ik zelf ben halverwege mijn Bachelor-opleiding psychologie, maar wil me nu meer richten op de Cognitieve Neurowetenschappen , en mis de kennis op eindexamen vwo-niveau voor de exacte vakken biologie, maar vooral scheikunde en natuurkunde. Kunnen we mischien eens wat tips uitwisselen over methodes die jij of ik hebben ontdekt om deze kennis goed bij te spijkeren?

En als iemand anders die dit leest nog tips hiervoor heeft (in het ideale geval een student cognitieve neurowetenschappen of neuropsychologie), dan zouden die meer dan welkom zijn!

MVG,

Jorgen

Reageer