Gamen tegen huwelijk.

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Gamen tegen huwelijk.

Mannelijke jongeren gamen zoveel dat er geen vaste relatie komt.

Ik zie in de kring van jongelui om mij heen veel jongere en oudere jeugd dagen en nachten bezig met gamen.

Vele avonden worden verspeeld met de joystick inplaats van naar buiten en met anderen omgaan.

Ik was vroeger veel op straat te vinden en heb in mijn buurt vriendinnetjes gehad bij de vleet en zij ook weer vriendjes natuurlijk.

Van mijn puberen tot nu heb ik altijd veel plezier beleeft aan dit buiten bewust zijn.

Het was toen misschien meer zo van: je leert,krijgt een baan,gaat trouwen en dan krijg je het wel voor elkaar,maar ik snap niet het hogere plan bij dat gegame.

Eén jongen die per ongeluk getrouwd is en al 1 kind heeft van zijn vrouw zat afgelopen weekeind toen we op visite kwamen de hele tijd met zo'n joyding in z'n handen naar dat scherm te staren en uitte af en toe wat primitief neandertaalse kreten.

Leuke vrouw had ie hoor! zij verontschuldigde zich ook nog bij ons vertrek met:,,Als hij aan het gamen is,is hij er niet meer bij.

Nou,inderdaad daar gaan wij niet zomaar weer langs.

Zou zoiets nou gevolgen hebben voor de bevolkingspopulatie?

Berichten: 771

Re: Gamen tegen huwelijk.

Tuurlijk niet

Maar er moet eerst iets verduidelijkt worden: je schrijft het, precies alsof 90% van de wereld verslaafd is aan games

Er is een minderheid van mensen die tamelijk actief spelletjes speelt

en een ZEER kleine groep die er aan verslaafd is, met zulke situaties als gevolg

Bovendien, hoezo kunnen gamers niet aan een vriendin komen? ik ken verschillende mensen die heel veel gamen, en toch een vriendin hebben.

Ok, het aantal vrijgezellen zal in die groep vast wel hoger liggen, maar om nu te zeggen dat geen enkele gamer een lief krijgt vind ik overdreven

Ik vraag me eigenlijk af, hoe groot is die groep gamers net die in een zekere mate "verslaafd" is?

Daar zullen vast wel ergens cijfers over zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat die groep klein is, en zeker niet groot genoeg om een significante invloed te hebben op populatie.

Dat is zo een beetje hetzelfde als zeggen: Mensen die in een ander land gaan werken betalen hier geen belastingen: gaat het land nu failliet?

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Gamen tegen huwelijk.

Tommeke14 schreef:Tuurlijk niet

Maar er moet eerst iets verduidelijkt worden: je schrijft het, precies alsof 90% van de wereld verslaafd is aan games

Er is een minderheid van mensen die tamelijk actief spelletjes speelt

en een ZEER kleine groep die er aan verslaafd is, met zulke situaties als gevolg

Bovendien, hoezo kunnen gamers niet aan een vriendin komen? ik ken verschillende mensen die heel veel gamen, en toch een vriendin hebben.

Ok, het aantal vrijgezellen zal in die groep vast wel hoger liggen, maar om nu te zeggen dat geen enkele gamer een lief krijgt vind ik overdreven

Ik vraag me eigenlijk af, hoe groot is die groep gamers net die in een zekere mate "verslaafd" is?

Daar zullen vast wel ergens cijfers over zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat die groep klein is, en zeker niet groot genoeg om een significante invloed te hebben op populatie.

Dat is zo een beetje hetzelfde als zeggen: Mensen die in een ander land gaan werken betalen hier geen belastingen: gaat het land nu failliet?
Wie gamed, hoe oud, hoe vaak?

Gemiddelde leeftijd van een gamer: 33 jaar

Percentage vrouwen: 42% (TNO/NIPO 2007).

Percentage mannen: 44% (idem).

Percentage games dat gespeeld wordt met vrienden: 60%

Percentage games dat samen met familie wordt gespeeld: 30%

Percentage games met expliciete inhoud, alleen geschikt voor 18plus: 5% (zie ook
Tuurlijk niet

maar om nu te zeggen dat geen enkele gamer een lief krijgt vind ik overdreven
Nooit gezegd.

Jij wel.

Zo trek jij dit Topic in persoonlijke sfeer.

Het gaat mij in aanhef niet om de verslaafden;erg genoeg hoor...maar die kunnen alleen zichzelf helpen

Je bent verslaaft als je jouw leven zo inricht dat je tijd hebt en redenen (vaak onbewust verzint) om met jouw verslaving bezig te zijn.

Waar het mij om gaat is dat kinderen zich niet meer met elkaar bemoeien op momenten(lees:urenlang) dat ze bezig zijn met een wereld die niet echt bestaat.

Als dat lang doorgaat heb je op het laatst geen vriendennetwerk(je) waar je iets mee opbouwd.

Het kluizenaarseffect.

Snap je?

Indien een huwelijk standhoudt onder deze gamedruk is dat vaak aan ,,het begrip''van de partner te danken deze zorgt terwijl de ander bezig is.

Je geeft gelukkig een beetje toe dat het aantal vrijgezellen in die groep hoger ligt

Mensen die in een ander land gaan werken betalen hier geen belastingen: gaat het land nu failliet?

Mensen die in een ander land gaan gamen betalen hier geen belastingen: gaat dat land nu failliet?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Gamen tegen huwelijk.

Ik zie hier een zeer ongenuanceerde discussie ontstaan over games en de zogenoemde 'game-verslavingen'.

Laat mij u ten eerste de vraag voorleggen; wat is een gamer? Is iedereen die wel eens een video game (heeft ge)speelt een gamer? Dit is namelijk wat de door wijsneus gepresenteerde feiten impliceren. Zo zou 42% van de gamers vrouw zijn, iets wat mij persoonlijk zeer onrealistisch lijkt in mijn definitie van gamer. Overigens hecht ik al niet te veel waarde aan uw data als ik zo vrij mag zijn, daar zij maar tot een totaal van 86% (42 + 44) komt, dus tenzij dat er een derde geslacht is dat video spelletjes speelt lijkt mij dat niet helemaal correct.

Maar goed, ik dwaal af. Het gaat hier dus om het vast stellen wat een gamer is en bovendien of zij alleen voldoen aan het in de eerste post voorgestelde scenario. Gamers kunnen losjes in drie categorieën worden verdeeld; casual gamers, hardcore gamers en verslaafden. Deze opdeling is verre van compleet, geheel vast of door alleen geaccepteerd, maar zij lijkt mij in ieder geval een globaal beeld te geven.

De eerste categorie, de casual gamer, is een slechts recent ontstane groep mensen die van tijd tot tijd en spelletje speelt. Denk hierbij aan uw moeder die op de Nintendo DS haar hersenen probeer te trainen, uw vader die met de Wii aan het bowlen is of uw jongere zusje dat helemaal weg is van barbie op de computer. Zij spelen wanneer zij daar zin in hebben, zoals zij ook tv zouden kunnen kijken, een boek kunnen lezen of met poppen spelen. In ieder geval kunnen wij stellen dat zij totaal niet voldoen aan het beeld van 'de' gamer.

De tweede categorie is een categorie die tot een aantal jaar gelden bijna alle gamers omvatte, dat is; toen gamen nog een minder verbreid fenomeen was. Het zijn mensen die gamen als een duidelijke hobby, zoals andere misschien zouden schilderen of aan een motor sleutelen in hun vrije tijd. Dit brengt mij overigens op een punt van wijsneus dat mij verre van correct lijkt, u stelt: "Je bent verslaaft als je jouw leven zo inricht dat je tijd hebt en redenen (vaak onbewust verzint) om met jouw verslaving bezig te zijn." Dit zou dus impliceren dat als ik tijd vrij maak om een schilderij te maken ik schilder verslaafd ben? Persoonlijk zie ik dat u hier zeer duidelijk spreekt uit weerzin van alles wat met games te maken heeft. Dat iemand tijd vrijmaakt om ergens mee bezig te zijn is niet noodzakelijk slecht, als het hier om een onderwerp betreffende het lezen van klassieke literaire werken had gegaan dan durf ik te stellen dat u nooit met deze definitie op de proppen was gekomen.

Dit brengt mij echter bij 'mijn' derde categorie; de werkelijke verslaafde. Wanneer bent u dan in mijn optiek wél verslaafd aan het spelen van videogames? Ik kan hierbij meteen zeggen; ik weet het niet. Ik kan geen steekhoudende definitie geven die allesomvattend is. Wel kan ik bijv. zeggen dat een persoon die 72 uur achter elkaar een videospel speelt zonder te eten, drinken of slapen, duidelijk verslaafd is. Dat iemand die die van een flatgebouw springt omdat hij/zij iets niet kreeg in een online spel duidelijk verslaafd (zo niet gek) is. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te geven over mensen die te ver gingen. Is het echter zo dat als je 10 uur per week speelt je verslaafd bent? Of 20? Of 30? Persoonlijk kan ik geen grens stellen in dat opzicht en lijkt het mij dat er gekeken moet worden naar hoe men de rest van zijn leven invult. Het voorbeeld in de eerste post is een voorbeeld van iemand die wellicht verslaafd is maar in ieder geval gewoon onbeschoft. Dit wil echter niet zeggen dat 30 jaar geleden niet hetzelfde voorbeeld met de televisie gegeven had kunnen worden.

Er zijn duidelijk negatieve dingen aan te wijzen die verband houden met het verpozen in de digitale wereld. Het is een nieuwe wereld waarin de nieuwe grenzen gevonden moeten worden. Maar laat ons eens een willekeurig vijftienjarig kind nemen. Ik laat in het midden of het een jongen of een meisje is, gewoon een vijftienjarige. Deze kan zijn/haar zaterdagavond vullen met het spelen van een MMORPG (Massive Multi Online Role-Playing Game) of hij/zij kan naar de disco gaan. In onze (in ieder geval oude) maatschappij zal het door het merendeel van de mensen 'normaal' worden geacht als hij/zij uit gaat, maar niet als hij/zij gamed. Vervolgens zuipt het kind zich in een coma. Nee, dat is veel beter dan gamen.

Natuurlijk is voorgaand voorbeeld niet eerlijk, hoewel het in toenemende mate gebeurd is coma drinken ook niet alledaags, maar ik wil hier iets mee aantonen; alles kan in extreme worden doorgetrokken. Als je teveel en te slecht eet wordt je te dik, als je te veel drinkt sterven je hersencellen af, als je te veel sport kan je jezelf overbelasten en ja, als je te veel gamed kun je in een sociaal isolement raken. Maar waar het hier om gaat is niet het woordje gamen, maar het 'te veel' gedeelte.

Probeer dus bij het voeren van deze discussie niet als een conservatief alles volgens het oude patroon te bekijken. Ooit was het trouwen met een neger ook ongehoord, waren vrouwen die hun benen lieten zien hoeren, was God het antwoord op alles en waren de dokter, de notaris en de burgemeester ontzettend belangrijke personen. Tijden veranderen, dingen in de samenleving veranderen; nieuwe dingen worden uiteindelijk sociaal geaccepteerd, zoals TV en Rock en Roll tegenwoordig deel uit maken van ons leven. Ik probeer niet te zeggen dat er niet over gediscussieerd moet worden en dat alles wel op z'n pootjes terecht komt; dat zou natuurlijk geen wetenschap zijn. Ik probeer te zeggen dat er genuanceerd en objectief naar het thema gekeken dient te worden; zonder de hype die de media en de politiek er van maken. Dát is wetenschap.

Dank voor het lezen,

Bean
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Gamen tegen huwelijk.

wijsneus schreef:Gemiddelde leeftijd van een gamer: 33 jaar

Percentage vrouwen: 42% (TNO/NIPO 2007).

Percentage mannen: 44% (idem).

Percentage games dat gespeeld wordt met vrienden: 60%

Percentage games dat samen met familie wordt gespeeld: 30%

Percentage games met expliciete inhoud, alleen geschikt voor 18plus: 5% (zie ook [url=http://www.weetwatzegamen.nl)]www.weetwatzegamen.nl)[/url]

Percentage kinderen dat wel eens een game speelt: nagenoeg 100%, tweederde speelt dagelijks.

Meer dan twee uur per dag gamende mannen 12 % (TNO 07)

Meer dan twee uur per dag gamende vrouwen 6 % (TNO 07)

Aantal uren per dag dat een kind speelt:

Kleuter: een uur

Kids 12-18: twee en een half uur

Bron:

http://blogger.xs4all.nl/ritanila/archive/.../02/338330.aspx

http://www.nd.nl/

Ik weet niet of er bij jou in de omgeving kinderen,pubers en jongvolwassenen wonen of dat jij een kennissenkring hebt met jongeren.

Om mij heen zien en dingen waarnemen is voor mij zeker een feitelijk bewijs van wat er gebeurt.
Nou ik denk dat je hier al een bewijs hebt dat je standpunt niet helemaal klopt: veel games worden met vrienden en familie gespeeld. Bovendien terwijl mensen gamen, kunnen ze bijvoorbeeld ook chatten, of andere dingen doen. Mensen van vandaag zijn zeer multi-task minded. Ik bedoel dat jongeren terwijl ze een boek lezen naar de radio luisteren, enz. met andere woorden de tijd wordt vandaag nuttiger besteed. Bovendien vindt ik dat hier een beetje een zwart-wit tekening gemaakt wordt. Het is niet omdat zoiets nu eens 1 keer is voorgevallen dat dat daarom heel vaak voorkomt. Bovendien denk ik dat er vroeger ook obsessies waren waar mensen wel eens in durfden te verzeilen. Verder denk ik dat het gemiddelde van de leeftijd weliswaar klopt, maar dat het nou net de fout heeft waar gemiddeldes zou gevoelig voor zijn. Als je een grote populatie jonge mensen hebt (20 jaar bijvoorbeeld) en een kleinere populatie oudere mensen (laat ons zeggen >60) dan komt dat gemiddelde inderdaad makkelijk op 33 te liggen. Ik vermeld de oudere groep omdat deze langzamerhand ook die spelletjes begin te spelen (denk maar aan kaarten, en brain-training wat blijkbaar erg populair is, omdat één of andere dokter zei dat het tegen dementie hielp)

@tommeke14: niet dat het veel terzake doet, maar is dat het symbool van de vrijmetselarij?
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Gamen tegen huwelijk.

Bean schreef:Ik zie hier een zeer ongenuanceerde discussie ontstaan over games en de zogenoemde 'game-verslavingen'. ...

...Probeer dus bij het voeren van deze discussie niet als een conservatief alles volgens het oude patroon te bekijken. Ooit was het trouwen met een neger ook ongehoord, waren vrouwen die hun benen lieten zien hoeren, was God het antwoord op alles en waren de dokter, de notaris en de burgemeester ontzettend belangrijke personen. Tijden veranderen, dingen in de samenleving veranderen; nieuwe dingen worden uiteindelijk sociaal geaccepteerd, zoals TV en Rock en Roll tegenwoordig deel uit maken van ons leven. Ik probeer niet te zeggen dat er niet over gediscussieerd moet worden en dat alles wel op z'n pootjes terecht komt; dat zou natuurlijk geen wetenschap zijn. Ik probeer te zeggen dat er genuanceerd en objectief naar het thema gekeken dient te worden; zonder de hype die de media en de politiek er van maken. Dát is wetenschap.

Dank voor het lezen,

Bean
Ho nou,het gaat mij toch echt om de gevolgen die het gamen(de verslaafden interesseren mij niet zo)heeft bij de sociale vorming van de gamer;dus,heeft hij of zij nog wel tijd om aan verkering te doen en zal hij trouwen(=samenvatting voor alle samenleefvormen) en wat zal dat gamen voor effect hebben voor het huwelijk.
Vladimir Lenin schreef:Nou ik denk dat je hier al een bewijs hebt dat je standpunt niet helemaal klopt: veel games worden met vrienden en familie gespeeld. Bovendien terwijl mensen gamen, kunnen ze bijvoorbeeld ook chatten, of andere dingen doen. Mensen van vandaag zijn zeer multi-task minded. Ik bedoel dat jongeren terwijl ze een boek lezen naar de radio luisteren, enz. met andere woorden de tijd wordt vandaag nuttiger besteed. Bovendien vindt ik dat hier een beetje een zwart-wit tekening gemaakt wordt. Het is niet omdat zoiets nu eens 1 keer is voorgevallen dat dat daarom heel vaak voorkomt. Bovendien denk ik dat er vroeger ook obsessies waren waar mensen wel eens in durfden te verzeilen. Verder denk ik dat het gemiddelde van de leeftijd weliswaar klopt, maar dat het nou net de fout heeft waar gemiddeldes zou gevoelig voor zijn. Als je een grote populatie jonge mensen hebt (20 jaar bijvoorbeeld) en een kleinere populatie oudere mensen (laat ons zeggen >60) dan komt dat gemiddelde inderdaad makkelijk op 33 te liggen. Ik vermeld de oudere groep omdat deze langzamerhand ook die spelletjes begin te spelen (denk maar aan kaarten, en brain-training wat blijkbaar erg populair is, omdat één of andere dokter zei dat het tegen dementie hielp)

@tommeke14: niet dat het veel terzake doet, maar is dat het symbool van de vrijmetselarij?
Ik heb nog geen volledig standpunt.

Daarom dit topic.

Ik beb van mening dat elke vraag een antwoord verdiend en heb ook veel belangstelling voor eigen zienswijzen op en voor topics.

Ik vind dat de reakties tot nu toe mooi,ze geven al wat een beeldvorming over hoe de computerspellertjes van invloed kunnen zijn.

Alleen van het sociale aspect wil ik wat meer vinden en dan het liefst dit soort eigen persoonlijke reakties.

Tommeke lijkt mij wat jong,voor een broeder,zijn profiel geeft aan dat hij 18 jaar is.

Berichten: 771

Re: Gamen tegen huwelijk.

@tommeke14: niet dat het veel terzake doet, maar is dat het symbool van de vrijmetselarij?
nee geen vrijmetselaar :D

http://www.pk.be/

lichtjes verschillend echter :D

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Gamen tegen huwelijk.

Nou ik geef toe dat het een beetje anders is dan het logo van de vrijmetselarij, maar er zijn natuurlijk veel varianten in omloop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Square_compasses.svg
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Gamen tegen huwelijk.

Vladimir Lenin schreef:Nou ik geef toe dat het een beetje anders is dan het logo van de vrijmetselarij, maar er zijn natuurlijk veel varianten in omloop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Square_compasses.svg


Zouden vrijmetselaars zich met gamen bezighouden? :D

Berichten: 12.262

Re: Gamen tegen huwelijk.

Gemiddelde leeftijd van een gamer: 33 jaar

Percentage vrouwen: 42% (TNO/NIPO 2007).

Percentage mannen: 44% (idem).


Misschien moeten we die resterende 14% eens nader onderzoeken om achter een oorzaak van bevolkingsafname te komen? :D
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Gamen tegen huwelijk.

Misschien moeten we die resterende 14% eens nader onderzoeken om achter een oorzaak van bevolkingsafname te komen? :P
Wie doet de :D mannen?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Gamen tegen huwelijk.

Misschien een nogal belachelijke toevoeging, maar omdat het al 2 keer verkeerdelijk vermeld is: vermoedelijk wordt bedoeld dat 42% van de vrouwen 'een gamer is', en 44% van de mannen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Gamen tegen huwelijk.

Uiteraard wordt dat bedoelt, maar ook bij mij zorgde het eerst voor wat verwarring, zou één van de mods misschien de basisvraag wat kunnen aanpassen, om nieuwe lezers niet dezelfde fout te laten maken?
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Gamen tegen huwelijk.

Vladimir Lenin schreef:Nou ik denk dat je hier al een bewijs hebt dat je standpunt niet helemaal klopt: veel games worden met vrienden en familie gespeeld. Bovendien terwijl mensen gamen, kunnen ze bijvoorbeeld ook chatten, of andere dingen doen. Mensen van vandaag zijn zeer multi-task minded. Ik bedoel dat jongeren terwijl ze een boek lezen naar de radio luisteren, enz. met andere woorden de tijd wordt vandaag nuttiger besteed. Bovendien vindt ik dat hier een beetje een zwart-wit tekening gemaakt wordt. Het is niet omdat zoiets nu eens 1 keer is voorgevallen dat dat daarom heel vaak voorkomt. Bovendien denk ik dat er vroeger ook obsessies waren waar mensen wel eens in durfden te verzeilen. Verder denk ik dat het gemiddelde van de leeftijd weliswaar klopt, maar dat het nou net de fout heeft waar gemiddeldes zou gevoelig voor zijn. Als je een grote populatie jonge mensen hebt (20 jaar bijvoorbeeld) en een kleinere populatie oudere mensen (laat ons zeggen >60) dan komt dat gemiddelde inderdaad makkelijk op 33 te liggen. Ik vermeld de oudere groep omdat deze langzamerhand ook die spelletjes begin te spelen (denk maar aan kaarten, en brain-training wat blijkbaar erg populair is, omdat één of andere dokter zei dat het tegen dementie hielp)

@tommeke14: niet dat het veel terzake doet, maar is dat het symbool van de vrijmetselarij?
Laat eens kijken.

-Gemiddelde leeftijd van een gamer: 33 jaar

=een vruchtbare leeftijd.

Percentage vrouwen: 42% (TNO/NIPO 2007).

Percentage mannen: 44% (idem).

=Mannen en vrouwen praktisch gelijk.

-

Meer dan twee uur per dag gamende mannen 12 % (TNO 07)

Meer dan twee uur per dag gamende vrouwen 6 % (TNO 07)

=Als ze om de beurt gamen dan doen ze vermoedelijk 4 uren niets met elkaar.

-Aantal uren per dag dat een kind speelt: Kids 12-18: twee en een half uur.

=Indien dit na schooltijd zeg 16:30 gebeurt dan kan ik wel stellen dat na eten zeg 18:00 tot 20:30 besteed

wordt aan gamen door deze puber of jong volwassene.

Het huiswerk heeft deze groep dan nog niet gedaan.

Zal het spelen of contact met vrienden of de andere sexe dan alleen in het weekeind plaatsvinden?

En zo ja dan voor of na die 2,5 uur gamen?
Misschien een nogal belachelijke toevoeging, maar omdat het al 2 keer verkeerdelijk vermeld is: vermoedelijk wordt bedoeld dat 42% van de vrouwen 'een gamer is', en 44% van de mannen.
Is niet belachelijk er is waarschijnlijk overheen gelezen.
Uiteraard wordt dat bedoelt, maar ook bij mij zorgde het eerst voor wat verwarring, zou één van de mods misschien de basisvraag wat kunnen aanpassen, om nieuwe lezers niet dezelfde fout te laten maken?
Ik heb dit in het café gezet omdat dit wel een beetje Aux-serieus maar ook wat ontspannen moet blijven

Berichten: 12.262

Re: Gamen tegen huwelijk.

vermoedelijk wordt bedoeld dat 42% van de vrouwen 'een gamer is', en 44% van de mannen.
Nee ECHT? :D

Overigens wel heel forse percentages.. al weet ik niet wat het criterium precies is, als 1x per jaar een spelletje spelen ook volstaat is het niet verbazend.
Victory through technology

Reageer