Forum-cluedo 2

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 771

Forum-cluedo 2

Oh ach en wee en droeve speling van het lot! Miels is gisteravond dood aangetroffen in zijn zetel! Forensisch onderzoek wijst erop dat hij in koelen bloede vermoord werd. Wie heeft deze schandelijke daad op zijn geweten? Een verbannen gebruiker? Een jaloerse moderator? Een ontevreden Lorentziaan? Het lichaam blijkt te zijn verplaatst, dus waar is de moord gepleegd? Verscheidene potentiële moordwapens zijn gevonden, maar wat is er net gebeurd die bewuste dag?

SPELREGELS

Iedere speler is zowel een verdachte als een detective. Uit de reeks met plaatsen, wapens en potentiële moordenaars, worden de echte ad random gekozen (door mij) en iedere deelnemer ontvangt (van mij) een pb'tje met drie zaken die dus niet de moordenaar / het moordwapen / de plaats van de moord zijn (eveneens ad random gekozen).

Als je aan de beurt bent, kan je

1. op je plaats blijven of naar een naburige plek op de kaart gaan, en een verdenking uitspreken, of

2. het openbaar vervoer nemen. Je kan nu geen verdenking uitspreken, maar bij je volgende beurt kan je wel naar elke willekeurige plek op de kaart gaan, en daar een verdenking uitspreken.

Je mag geen twee keer na mekaar op dezelfde plek een verdenking uitspreken. Tenzij je dus door een medespeler naar een bepaalde plek geroepen bent, moet je je bij je volgende beurt verplaatsen. Voor de duidelijkheid: er wordt dus niet gedobbeld.

Als je een verdenking uitspreekt, kies je

1. een moordwapen,

2. de plaats van de moord: de plaats waar je staat op het moment dat je de verdenking uitspreekt, en

3. een verdachte: deze speler moet naar de plaats komen waar de verdenking wordt uitgesproken om zich te verdedigen.

Hierop volgt de weerlegging. Aangezien ik overzicht heb over welke "kaarten" waar zitten, zal ik een bericht plaatsen wie de verdenking weerlegt. Diegene stuurt dan een pb'tje naar de speler die de verdenking heeft uitgesproken met de kaart (of een naar keuze als je er verschillende hebt) die de verdenking weerlegt.

Als het jouw beurt is, krijg je 24 uur om te spelen. Doe je dit niet, dan gaan we ervan uit dat je het openbaar vervoer hebt genomen. Bij de volgende ronde kun je dan gelijk waar op de kaart een verdenking uitspreken (tenzij je natuurlijk reeds ergens heen geroepen bent om je tegen een verdachtmaking te verdedigen).

Je kan ook een beschuldiging uitspreken. Indien een verdenking door niemand weerlegd wordt, zal ik je expliciet vragen of je dit wil doen. Je kan een verdenking en een beschuldiging uitspreken in één beurt. Zorg er dan wel voor dat je bij het uitspreken van de verdenking meldt, dat je een beschuldiging wil doen na de weerlegging (of het ontbreken daarvan). Ik zal je dan nogmaals expliciet vragen of je zeker bent dat je effectief iemand wil beschuldigen.

Je krijgt hiervoor maar één kans! Bij het uitspreken van een beschuldiging, ben je vrij in de keuze van de moordplaats, het moordwapen en de moordenaar: je hoeft er niet heen, en de beschuldigde moet zich niet verplaatsen. Er volgt nu geen weerlegging van de beschuldiging. Ik zal z.s.m. vertellen of de beschuldiging al dan niet klopt. Heb je het goed, dan heb je gewonnen. Heb je het echter fout, dan lig je uit de detectiveclub (althans voor dit spel). Je bent nog steeds een verdachte, en de andere spelers kunnen nog steeds verdenkingen over je uitspreken, maar je komt zelf niet meer aan de beurt.

Als elk van de deelnemers één maal aan de beurt geweest is, en elke daarop volgende ronde, zal ik een samenvatting van de gebeurtenissen plaatsen.

De winnaar van het spel mag het volgende spel opstarten (en eventueel andere plaatsen op de kaart zetten, nieuwe moordwapens kiezen en een nieuwe dode verzinnen).

DE KAART

Code: Selecteer alles

+----------------------+----------------------+----------------------+----------------------+

|   Het laboratorium   |		 CERN		 |		NASA		  |   Wetenschapsforum   |

|

  |		  HQ		  |

  |	 Headquarters	 |

+----------------------+----------------------+----------------------+----------------------+

|   WSF-bijeenkomst	|

 |	   Wikipedia	  |

+----------------------+

  openbaar vervoer

   +----------------------+

|   De 5de dimensie	|

 |	   De kroeg	   |

+----------------------+

   (START)

   +----------------------+

|	   Area 51		|

 | De doe-het-zelf zaak |

+----------------------+---------------------------------------------+----------------------+

|  ISS-ruimtestation   |

alfa-

|  Onbewoond eiland	|

|

  |

   quadrant

  |  In de Stille Oceaan |

+----------------------+---------------------------------------------+----------------------+
DE WAPENS

* Van Dale-woordenboek

* Spade

* Voltmeter

* Kapotte bajonet

* Een dodelijke variant van het griepvirus

* Houten plint

* Apple-laptop

* Wereldatlas

* Stethoscoop

* FM-radio

* Gebroken Erlenmeyer

DE VERDACHTEN / DETECTIVES

1. StrangeQuark ?

2. ypsilon

3. waanzin

4. theoriegeladen

5. Elke

6. Diveralpha ?

7. jhnbk

8. Klintersaas

9. Marc van Dort

10.

Er kunnen nog enkele mensen meedoen aan dit spel.

Indien iemand op deze lijst niet meer wilt meedoen, gelieve dit te laten weten :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Forum-cluedo 2

Misschien is het wel zo handig als iedereen nog even laat weten of hij/zij nog meedoet. I'm in! :D

Berichten: 300

Re: Forum-cluedo 2

ik ook nog steeds

Berichten: 402

Re: Forum-cluedo 2

Ik ook!
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Forum-cluedo 2

Ik doe mee (als het nog kan) en ik hoop het snel onder de knie te krijgen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 771

Re: Forum-cluedo 2

Ik doe mee (als het nog kan) en ik hoop het snel onder de knie te krijgen.
natuurlijk kan het nog :D

Ik verwacht trouwens dat enkele van de mensen die zich hebben ingeschreven zullen afhaken, dus er zijn nog wel wat plaatsen vrij

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Forum-cluedo 2

Jhnbk op de lijst gezet, vraagtekentjes bij degenen die nog niet bevestigd hebben (sorry dat ik zo aan je post pruts, Tom :D ).

Berichten: 771

Re: Forum-cluedo 2

Jhnbk op de lijst gezet, vraagtekentjes bij degenen die nog niet bevestigd hebben (sorry dat ik zo aan je post pruts, Tom :D ).
nee doe maar, ik kan mijn post toch niet zelf editten...

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Forum-cluedo 2

i'm in

Berichten: 8.614

Re: Forum-cluedo 2

Dat woordenboek smeekt gewoon om mijn deelname. *Klein stemmetje* Is er nog een plaatsje?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 771

Re: Forum-cluedo 2

ja, als iedereen bevestigd zijn er nog 2 plaatsen hoor :D

(nu 1 dus :P )

ik heb getracht om wapens te kiezen uit verschillende wetenschapsdisciplines, lijkt me leuker

er zullen echter mss wat wapens verdwijnen/bijkomen naar gelang het aantal spelers :D

(maar van het woordenboek zal ik afblijven hoor :P )

Berichten: 703

Re: Forum-cluedo 2

Kan ik ook nog meedoen? Lijkt me leuk, forumcluedo :D

Berichten: 771

Re: Forum-cluedo 2

Of course

Als er nog mensen willen meedoen mogen die het nog steeds melden, Het is nu in theorie vol, maar er zijn nog mensen die niet bevestigd hebben, dus dan kunnen die meedoen in hun plaats.

Zoniet kan er altijd worden ingeschreven voor een volgend spel ^^

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Forum-cluedo 2

Stuur degenen die nog niet bevestigd hebben anders even een pb'tje (laat ik aan jou over, jij bent de MC hier nu).

Berichten: 771

Re: Forum-cluedo 2

de 3 mensen die nog moeten reageren op hun pb krijgen tot zaterdag de tijd, ik stel voor dat we dan met het spel beginnen :D

Reageer