Springen naar inhoud

Kansrekening met poker (kleine uitleg nodig)

• Log in om te kunnen reageren

Raziel

Raziel

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2009 - 02:17

Ik heb vorig jaar wiskunde A1,2 afgesloten met een 9, maar er zijn nu al weer veel dingen helemaal verdwenen uit mijn hoofd. Nu doe ik mijn profielwerkstuk over kansrekening voor verschillende kansspelen.

Nu ben ik bij poker aangekomen. Ik dacht het zo makkelijk mogelijk te houden door simpelweg de kans te berekenen dat je bijvoorbeeld een Flush of Two Pairs krijgt. Dit valt nu nogal tegen, want ik ben de weg een beetje kwijt.

Kan iemand mij misschien kort uitleggen (of eerder mijn kennis weer wat nieuw leven inblazen) over hoe ik kan uitrekenen op hoeveel manieren verschillende kaartencombinaties kunnen worden behaald?

Als ik te zien krijg hoe het moet dan komt het allemaal vanzelf wel in orde. Termen voor de grafische rekenmachine (TI-84 Plus) zijn ook van harte welkom. Het naderhand uitrekenen van de procentuele kans heeft verder geen uitleg nodig. Dat snap ik allemaal wel.

Bij voorbaat dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ironeye

ironeye

• >100 berichten
  • 151 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2009 - 16:43

via de Engelse wiki-site kom je een heel eind denk ik:

http://en.wikipedia....ker_probability
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.
Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures