Springen naar inhoud

Stabiliteit

• Log in om te kunnen reageren

Penguin

Penguin

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2009 - 18:08

Hallo,

Voor school moet ik een constructie voor een gebouw ontwerpen en nu weet ik niet goed hoe ik deze stabiel kan maken. :D
Ik heb bedacht om de contructie zoals op het plaatje hieronder te maken. De licht blauwe lijnen en de rode lijnen vormen de hoofdraagconstructie. Deze bestaat uit kolommen en liggers. De zwarte lijnen zijn de gordingen. De windverbanden in het dak heb ik aangegeven met een blauwe kleur en de windverbanden in de gevels heb ik aangegeven met een groene kleur. Ik zou graag willen weten of deze constructie stabiel is.

Geplaatste afbeelding

Veranderd door Penguin, 10 februari 2009 - 18:17

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 februari 2009 - 18:51

Ik zie niet direct in waar het kan mislopen al zijn er wel weinig windverbanden in het lichtblauwe gedeelte. Om zeker te zijn moet je uiteraard een volledige (softwarematige) stabiliteitsstudie uitvoeren.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Penguin

Penguin

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 februari 2009 - 19:08

Bedankt voor het antwoord. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures