Springen naar inhoud

[natuurkunde] wisselend draaipunt

• Log in om te kunnen reageren

Crescendo

Crescendo

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 februari 2009 - 13:51

Mijn leraar heeft me verteld dat we bij het aankomende proefwerk een som krijgen (met krachten/momenten) waarin een wisselend draaipunt voorkomt. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan iemand misschien een alledaags voorbeeld geven waardoor het duidelijker wordt? Een som waarin een wisselend draaipunt in voorkomt, verschilt in principe toch niet zoveel van een som met een vast draaipunt? Je gaat toch gewoon hetzelfde te werk, maar moet er wel rekening mee houden dat je soms een ander punt als draaipunt moet nemen?

Alvast bedankt :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 11 februari 2009 - 14:56

Mijn leraar heeft me verteld dat we bij het aankomende proefwerk een som krijgen (met krachten/momenten) waarin een wisselend draaipunt voorkomt. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan iemand misschien een alledaags voorbeeld geven waardoor het duidelijker wordt? Een som waarin een wisselend draaipunt in voorkomt, verschilt in principe toch niet zoveel van een som met een vast draaipunt? Je gaat toch gewoon hetzelfde te werk, maar moet er wel rekening mee houden dat je soms een ander punt als draaipunt moet nemen?

Een blokje, dat eerst over de linker ribbe kantelt en dan over de rechte.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures