Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

De migratie is een feit. Er waren wel wat problemen met het terugzetten van de database. Pas de 3e keer ging dit goed. Het is de backup geworden van wo 25-5-2005 om 20:00


Berichten die na deze tijd zijn gepost zijn helaas verloren gegaan.


De afgelopen maanden heeft het inderdaad gerommeld met post die zijn verdwenen en andere backup problemen. Door naar een nieuwe plek te verhuizen zal dit een stuk minder vaak gebeuren.


Succes met het posten en hopelijk gaan we dit jaar flink groeien.


Jeroen Staudt

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Gefeliciteerd met een geslaagde verhuizing!

De backup van 25-05 vind ik een goed te overbruggen tijdsspanne.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Ik vind het spijtig van de berichten, maarja.

Goed dat het forum weer online is :shock:


EDIT: ik zie dat ook (logischerwijs) de berichten van de samenkomst weg zijn. Dat is helemaal jammer ;)
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Mooi dat het toch nog is gelukt! Wel jammer van die berichten en de discussies, maar als er iets belangrijks te melden was, post je het toch gewoon opnieuw?


EDIT: ik zie dat ook (logischerwijs) de berichten van de samenkomst weg zijn. Dat is helemaal jammer   :shock:


Die heb ik helemaal nog niet gelezen, is er al iets meer bekend dan? zo ja, ik hoop dat die berichten wel opnieuw gepost worden.

Berichten: 232

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Ik wil ook nog is feliciteren en bedanken, want jullie zijn er toch een weekend mee bezig geweest... Maar als de problemen nu zijn opgelost...
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Die heb ik helemaal nog niet gelezen, is er al iets meer bekend dan? zo ja, ik hoop dat die berichten wel opnieuw gepost worden.


Die staan in een voor jouw onzichtbaar forum. Jij hebt dus niks gemist.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Hulde!


Misschien ten overvloede, maar zijn bepaalde veiligheidszaken zoals gebruik van een recente phpBB versie en onmogelijk te raden passwords voor moderators nu ook in orde? Zou prettig zijn als nare perikelen zoals we recent hebben meegemaakt voortaan verleden tijd zijn :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Rogier schreef:Hulde!


Misschien ten overvloede, maar zijn bepaalde veiligheidszaken zoals gebruik van een recente phpBB versie en onmogelijk te raden passwords voor moderators nu ook in orde? Zou prettig zijn als nare perikelen zoals we recent hebben meegemaakt voortaan verleden tijd zijn :shock:

We hebben het onder de moderatoren over gehad. De veiligheidszaken zijn aangescherpt.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

Misschien ten overvloede, maar zijn bepaalde veiligheidszaken zoals gebruik van een recente phpBB versie en onmogelijk te raden passwords voor moderators nu ook in orde?
Recente phpBB versie draaien we sowieso (en zoals je snapt letten we nu NOG meer op nieuwe releases hiervan). En wat betreft passwords: tsja, onmogelijk te raden bestaat natuurlijk niet. Ik kan mijn best doen mijn toetsenbord af te schermen, maar als er een trojan op de pc staat heeft dat ook geen zin. Hoe dan ook: het is nu natuurlijk een heter hangijzer geworden. We denken wel dat we al het redelijk mogelijke doen om de risico's zo veel mogelijk te beperken. Zoals gezegd: mocht het ooit nog eens misgaan, dan zijn met de nieuwe server de mogelijkheden tot goed terugzetten ook verbeterd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Verhuizing wetenschapsforum.nl klaar

En wat betreft passwords: tsja, onmogelijk te raden bestaat natuurlijk niet.
Akkoord, ik bedoelde meer in de praktijk niet te raden. Iets als v84tK73yHm2a bijvoorbeeld (mijn password is ook iets van deze vorm).


Maar ik begrijp dat jullie nu gelukkig (of eigenlijk helaas) op scherp staan, en het is prettig dat de backupvoorzieningen nu ook beter zijn.


Het voorkomen van trojans of andere niet-forum-gerelateerde problemen is overigens kinderspel, mochten er beheerders of moderators zijn die nog steeds onbeschermd (d.w.z. zonder firewall en met Internet Explorer met standaardinstellingen) te werk gaan, dan loont het echt de moeite om toch even wat aanpassingen aan te brengen. Niet alleen voor dit forum, het is gewoon heel vervelend als je die troep op je computer krijgt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer