Springen naar inhoud

[natuurkunde] laminaire stroming

• Log in om te kunnen reageren

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 februari 2009 - 19:58

1.PNG

2.PNG

De flux Q is toch de integraal of niet? Als dat zo is, is dan de opgave niet dubbelzinnig?
Quitters never win and winners never quit.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 12 februari 2009 - 20:35

Q is inderdaad de integraal. Wat je hier met dubbelzinnig bedoelt is me niet duidelijk.

De vraag is volgens mij de je eerst vergelijking (2.53) afleidt, en daarna de integraal van vergelijking (2.54) oplost om zodoende een simpele vergelijking voor Q te verkrijgen in termen van H , ΔP , η en L, ofschoon het mij niet duidelijk is wat er in dit geval met L bedoeld wordt.
Hydrogen economy is a Hype.

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 februari 2009 - 20:39

Q is inderdaad de integraal. Wat je hier met dubbelzinnig bedoelt is me niet duidelijk.

Ze zeggen "dan evalueer de integraal" maar dan is toch niet nodig want de flux is toch de integraal. Er had toch moeten staan: [...] "met andere woorden evalueer de integraal"?

De vraag is volgens mij de je eerst vergelijking (2.53) afleidt, en daarna de integraal van vergelijking (2.54) oplost om zodoende een simpele vergelijking voor Q te verkrijgen in termen van H , ΔP , η en L, ofschoon het mij niet duidelijk is wat er in dit geval met L bedoeld wordt.

Ja, die vergelijking heb ik afgeleid, alleen het ging me om die flux :D

Veranderd door dirkwb, 12 februari 2009 - 20:40

Quitters never win and winners never quit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures