Springen naar inhoud

Quantumcomputing, zal dat nu echt je pc zoveel sneller maken?

• Log in om te kunnen reageren

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2009 - 13:27

Ik vroeg me af of quantumcomputers (die in de toekomst vast nog wel op de consumentenmarkt zullen komen) wel echt je computers zoveel sneller maken. Tuurlijk het rekenwerk zal duizend keer sneller gaan, maar de rest? Ik ben namelijk altijd het meest geÔnteresseerd in boottime van dingen, van mijn OS en gewone programma's. En volgens mij wordt er bij booten weinig gerekend en meer met het geheugen gewerkt. Maar wat ik tot nu toe van quantumcomputing heb gehoord is dat het niet lees- en schrijfbewerkingen sneller zal maken. Dus in principe zal booten niet sneller worden, of wel?

Graag wat meer informatie hierover. :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 februari 2009 - 13:33

De tijd nodig om informatie op te halen en weg te schrijven zal altijd afhankelijk blijven van de snelheid van het opslagmedium, daar kan je nu eenmaal niet omheen. Maar het opstarten van software is iets dat slechts ťťnmalig gebeurd en dus weinig van betekenis is bij de snelheid van een computer.

Nvt

Nvt

• >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 februari 2009 - 23:39

Het lijkt me dat solid state disks voor het opstarten en laden van programma's een mooie ontwikkeling is / kan worden.

http://en.wikipedia....olid_state_disk

Schwartz

Schwartz

• >250 berichten
  • 691 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 februari 2009 - 00:04

Betere software zal ook een hoop schelen in het opstarten...
Volgens mij maakt windows er een potje van...
Je kunt van een normale harddisk ongeveer 3 miljoen bytes per seconden halen plus verwerking,
maar als je constant kleine dll's , stukjes software, die verspreid over de disk staan op zit te halen dan stort je snelheid drastisch in.

Ook een verkeerde programmering kan veel tijdverlies betekenen.
Door een bepaalde techniek kan men software 20 keer sneller maken.
Een verwerkingstijd van 20 seconden is dan 1 seconde....
Je moet dan wel eens programmeren in plaats van software bijeen dumpen....

Volgens mij wordt er nu veel software geladen die je niet eens toepast.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Evert

Evert

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 februari 2009 - 00:17

Zijn er ook geen theoretische ideeŽn over hoe je opslag ook op een quantum-achtige manier kunt doen? XD

En even over windows, ik zou willen dat ze het een keer net zo aanpakken als Apple.
Daarmee bedoel ik, een OS maken waar je je 100% concentreert op het sneller en efficiŽnter maken van de code, zoals Apple dat doet met Snow Leopard.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures