Huiswerk & Practica

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 128

Huiswerk & Practica

Hoi beste wetenschappers!!


Ik had begrepen dat het huiswerk en practica voor speciaal bestemd was voor scholieren uit het middelbaar onderwijs. Ik kom daar eigenlijk vooral vragen tegen waarvan ik mij niet kan voorstellen dat die behandeld worden op de middelbare school. Moeten die vragen niet gewoon onder andere kopjes gesteld worden? Of moet je het opsplitsen in tweeën? Eén voor middelbare school en één voor hoger onderwijs?


Groeten,


Comm

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Huiswerk & Practica

Huiswerk/Practica is er om het niveau van de andere fora niet omlaag te halen. Dat klinkt wat cru, maar bijv. bij moderne natuurkunde gaat het over quantumsprongen en dan wordt er opeens de vraag gepost wat de lichtsnelheid is :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Huiswerk & Practica

Volgens mij zit het zo dat als je voor school een opdracht moet maken over een vallende baksteen dat je hem bij huiswerk & practica moet zetten.


Maar als je je buitenschool om afvraagt wat een vallende baksteen doet dan moet je hem plaatsen bij klassiekanuurkunde.


Zo doe ik het in iedergeval altijd

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Huiswerk & Practica

Antoon schreef:Volgens mij zit het zo dat als je voor school een opdracht moet maken over een vallende baksteen dat je hem bij huiswerk & practica moet zetten.


Maar als je je buitenschool om afvraagt wat een vallende baksteen doet dan moet je hem plaatsen bij klassiekanuurkunde.


Zo doe ik het in iedergeval altijd
Hmmm, niet helemaal. De bedoeling was goed geformuleerd hierboven door Revelation. Je hebt wel deels gelijk. Vragen die voor school worden gesteld zijn meestal redelijk basaal en uitkomstgericht. Wanneer je het principe achter de vraag echter ter discussie wil stellen ontstijgt dit meestal al snel (maar zeker niet altijd) het niveau van de middelbare school. Je interpretatie komt daardoor regelmatig overeen met de doelstelling, maar dus niet altijd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Huiswerk & Practica

miels schreef:
Antoon schreef:Volgens mij zit het zo dat als je voor school een opdracht moet maken over een vallende baksteen dat je hem bij huiswerk & practica moet zetten.


Maar als je je buitenschool om afvraagt wat een vallende baksteen doet dan moet je hem plaatsen bij klassiekanuurkunde.


Zo doe ik het in iedergeval altijd
Hmmm, niet helemaal. De bedoeling was goed geformuleerd hierboven door Revelation. Je hebt wel deels gelijk. Vragen die voor school worden gesteld zijn meestal redelijk basaal en uitkomstgericht. Wanneer je het principe achter de vraag echter ter discussie wil stellen ontstijgt dit meestal al snel (maar zeker niet altijd) het niveau van de middelbare school. Je interpretatie komt daardoor regelmatig overeen met de doelstelling, maar dus niet altijd.

Dan vind ik dat te veel naar huiswerk & praktijk word verplaatst.

Er staan veel topic's met meer dan 10 berichten.

Dan lijkt het me duidelijk dat er nogal wat over te doen is.

Gelukkigs blijven ze ook nog zichtbaar bij de orginele plaats plek.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Huiswerk & Practica

Antoon schreef:Dan vind ik dat te veel naar huiswerk & praktijk word verplaatst.

Er staan veel topic's met meer dan 10 berichten.

Dan lijkt het me duidelijk dat er nogal wat over te doen is.

Gelukkigs blijven ze ook nog zichtbaar bij de orginele plaats plek.
Kijk eens goed naar die threads van 10 posts en meer, vaak worden dan door meerdere mensen (min of meer) hetzelfde geantwoord, wordt zelfs een fout antwoord gegeven etc.

Je moet niet zomaar naar het aantal reply's kijken, maar veel meer naar de inhoud.


Ik vind de vuistregel dat de vraag over school gaat en antwoordgericht is gesteld, een goede leidraad voor Huiswerk.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Huiswerk & Practica

Op zijn vraag terugkomend of het moet worden opgedeeld in Middelbaar en hoger:


Als je op het hogerberoeps onderwijs zit (HBO) mag je je schamen als je nog antwoord gerichte vragen stelt op dit forum. Als HBO-er behoor je zelfstandig problemen op te lossen.

Als je nu een vraag hebt over het waarom van een antwoord, of je komt er echt helemaal niet meer uit, dan kun je je vraag stellen op een van de fora, dus niet het huiswerk. De hele achtergrond van even snel een antwoord ophalen is dan namelijk niet ten spraken. Je wilt weten waarom het zo is, niet wat het is.


Er zijn ook best vragen van de middelbare school die niet in het huiswerk forum horen. Een van de moderators moet beslissen of iets nu huiswerk gericht is of niet.

Reageer