Tranen+elektriciteit+data

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Tranen+elektriciteit+data

Hallo,

Ik zou graag een experiment willen doen waar ik elektriciteit laat geleiden door een verzameling van tranen en hieruit een derde factor afleiden (???) die ik visueel zou willen omzetten.

Ik denk dat tranen wel zullen geleiden aangezien die veel zout bevatten en wat de derde factor betreft had ik misschien met sensoren de spanning opgevangen die wel veranderlijk zou zijn.

Ik ben helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd, dit is dan ook een kunstproject maar graag had ik een reactie geehad of dit mogelijk zou zijn en hoe ik dat dan concreet zou uitvoeren.

Dank je wel

Kato

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Tranen+elektriciteit+data

Dit kan een leuke discussie worden, daarom verplaatst naar het vakforum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 39

Re: Tranen+elektriciteit+data

Tranen kunnen wel stroom geleiden, doch de stroom is continue. Het resultaat is een enkel getal, wat dus geen spannend kunstwerk zal opleveren (tenzij je van extreem minimalisme houdt). Ik snap trouwens niet echt wat je bedoet met de derde factor? Wat zijn factor één en twee dan?

Berichten: 2

Re: Tranen+elektriciteit+data

Euh, ik dacht de twee polen van de elektriciteit.

Anders dan één en hetzelfde getal, zou het ook iets anders kunnen opleveren?

Misschien iets dat effect heeft op één of andere sensor..

Zou de hoeveelheid tranen iets aan dat getal of eventueel ander effect kunnen veranderen.

Welk getal is dat dan?

Bedankt voor de reactie!.

Reageer