Bijschaven wiskunde

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Bijschaven wiskunde

Ik zou volgend jaar bachelor bouw willen volgen via afstandsonderwijs, nu omdat ik al enkele jaren van school ben zou ik mijn wiskunde willen herhalen en bijschaven.

Heb in 1ste en 2de graad sec ond tso altijd industriele wetenschappen gevolgd met eerst 6u en na enkele veranderingen binnen de school was dat nog maar 4u, weet niet meer juist vanaf welk jaar.

3de graad tso: 5de jaar industriele wetenschappen dus 4u

6de jaar overgeschakeld naar informatica (niet voltooid) ook 4u maar niveau lag toch aanzienlijk lager als vorige jaren

Heb nooit grote moeite gehad met wiskunde maar was zeker niet mijn beste vak.

kunnen jullie mij enkele boeken aanraden voor zelfstudie,

of welke onderwerpen ik zeker moet meester zijn om de opleiding vlot te volgen

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bijschaven wiskunde

Geef eens een linkje naar de opleiding? Ik vind al enkele zoals dit:

http://www.xios.be/iwt-pba-bo

en zie dan ook geen enkel wiskundige zwaar vak er tussen staan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.


Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Bijschaven wiskunde

Je kan alvast eens rondneuzen in deze topic. Een boek dat gebruikt wordt bij het brugonderwijs wiskunde aan een universiteit om de "middelbare school wiskunde" op te frissen, is wiskundige basisvaardigheden.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bijschaven wiskunde

Afbeelding

De vakken waar wiskunde in komt:
  • wiskunde
  • stabiliteit
  • grondmechanica
  • bouwfysica
Met afleiden; integralen en wat algebra kom je al een heel eind. De link die TD gaf is dan ook een uitstekend startpunt.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer