Wetenschapsforum laadt half

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 419

Wetenschapsforum laadt half

Op Windows Vista met IE7 heb ik opeens problemen met het laden van (pagina's van) Wetenschaps forum, als ik namelijk op een link klik, laadt hij deels, ik moet nog een keer in de adresbalk klikken en op enter drukken eer hij de pagina laadt. Dit probleem treedt vooral op als ik de hoofdpagina wil laden via openen in tabblad, echter ook als ik gewoon op de link klik. Dat de site opnieuw moet worden geladen heeft niet met traagheid te maken, bij IE7 kun je namelijk aan het icoontje naast de naam zien of hij laadt, als het een cirkel is laadt de pagina en als er een papiertje met het IE-logo verschijnt dient de pagina geladen te zijn, toch staat hij op dit icoon als ik niet meer zie dan de advertentie balk en een witte balk met blauwe streep bovenin. Heeft iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?


Met vriendelijke groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum laadt half

Je weet maar nooit of 't iets uithaalt: druk eens een keer op control-F5.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Wetenschapsforum laadt half

Ctrl-F5 doet wel wat, hij probeert namelijk de pagina opnieuw te laden, maar dat is trager dan in de adresbalk op het adres klikken en op enter drukken. Overgins treedt het probleem niet altijd op, ongeveer 50% van de tijd.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum laadt half

Ctrl-F5 doet wel wat, hij probeert namelijk de pagina opnieuw te laden, maar dat is trager dan in de adresbalk op het adres klikken en op enter drukken.
Met control-F5 laat je de browser de pagina verversen, waarbij alle bestanden in de cache eerst worden verwijderd. Het zou kunnen zijn dat een bestandje met een script verkeerd op je computer terecht is gekomen. Om het laden van een pagina te versnellen wordt een dergelijk bestand niet telkens opnieuw gedownload, maar wordt de "oude" versie op je computer gebruikt. Tenzij je dus control-F5 gebruikt, dan wordt ieder onderdeel van de pagina opnieuw geladen. Een verkeerd bestand is niet altijd de oorzaak, maar dit is natuurlijk een eenvoudige methode om dat uit te sluiten.


Aangezien pas een overbelaste server voor problemen heeft gezorgd zal ik nu ook nog eens de belasting gaan controleren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wetenschapsforum laadt half

De server blijkt bij vlagen redelijk belast te worden. Ik heb een aantal processen gerestart, wellicht/hopelijk haalt 't iets uit!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Wetenschapsforum laadt half

Daar ik nu niet achter de computer zit waar het probleem zich op voordeed kan ik niet met zekerheid zeggen dat het werkt, echter, met deze computer, ook een Vista met IE 7, laadt hij wel direct goed, maar ik gebruik IE eigenlijk nooit, omdat op mijn laptop (deze computer) en op de pc die ik met mijn broertje deel Firefox staat, alleen op die van mijn ouders niet, en daar deed het probleem zich voor.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Reageer