Algoritmen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 829

Algoritmen

Nou de vraag lijkt mij duidelijk. Is er op dit forum behoefte aan een pagina waarop veel voorkomende algoritmen opgegeven zijn. En waar eventueel kan gezocht worden naar optimalisaties van de verschillende algoritmen. Daar je op internet wel veel algoritmen vindt, maar eerst goed moet zoeken, en er vaak weinig mogelijkheden zijn tot dialoog lijkt dit mij een geschikte plaats. Bovendien denk ik dat veel van de mensen hier van zo'n pagina's kunnen leren hoe ze hun code kunnen versnellen. Daar dit een ideetje is, wil ik natuurlijk eerst weten of er intresse is, alvorens ik mij energie in zo'n pagina ga steken. :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Algoritmen

Ik vind een 'bibliotheek' een handig naslagwerk. Is een 'programmotheek' een beter woord?

Geen onderwerpen uitsluiten. Geen talen uitsluiten.

Goed initiatief!

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Algoritmen

Ja dat is inderdaad een goed alternatief, anderzijds zijn er sommige algoritmen die niet in zo'n bibliotheek passen, of die in die maten aangepast moeten worden, bijvoorbeeld om sneller te werken. Bovendien is het ook goed om de algoritmen zelf te begrijpen. Maar eventueel kan dan ook een programmabibliotheek het resultaat zijn van zo'n topic.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Algoritmen

Oeps sorry ik begreep eventjes niet wat je bedoelde, ik dacht dat je klassenbibliotheken bedoeld of .dll bestanden. Maar bedankt voor de steun :D .
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Algoritmen

Zoals wel vaker: Wat is de meerwaarde?

Er zijn tientallen websites die pagina's vol algoritmen voorschotelen met vaak een stuk meer info dan enkel de nodige code. Wil je hier nog een meerwaarde realiseren dan loop je al snel vast vermoed ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Algoritmen

Ik sluit mij volledig aan bij Cycloon al staat het wsf gebruikers uiteraard vrij om over zulke algoritmen in discussie te gaan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Algoritmen

Nou volgens mij is de meerwaarde in eerste instantie gewoon het feit dat er ook uitgelegd moet worden hoe het algoritme werkt, en waarom het dat precies doet, bovendien kan hierdoor voor sommige algoritmen een optimalisatie gevonden worden.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 159

Re: Algoritmen

Ja absoluut een goed idee, mijn keuze is gebaseerd op een overtuiging dat algoritmen de basis zijn van veel wetenschappen vooral techniek, elekrotechniek, informatica en communicatie technologie...
Doe niet jouw best om te leven, maar doe uw best om het leven een zin te geven.! (mijn eigen overtuiging)

Reageer