Springen naar inhoud

Theorie over de aard van God en de zin van het leven

• Log in om te kunnen reageren

Christoffer Joost

Christoffer Joost

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 februari 2009 - 19:54

Een theorie:

God is een energie etend wezen die leeft in de ruimte.
Hij verkrijgt zijn energie van levende wezens die leven op een planeet.

Wanneer een wezen sterft dan stijgt de energie op uit het lichaam en maakt een reis door de ruimte.
Op de planeten zijn intelligente levensvormen die de taak hebben om de minder intelligente levensvormen te stimuleren om te paren zodat er meer energie gewonnen kan worden.
De intelligente levensvormen worden op hun beurt begeleidt door 3 onzichtbare wezens per levensvorm waarvan er 1 huist in het lichaam, 1 zich bevindt aan de linker zijde en 1 aan de rechter zijde van het lichaam. Zij staan in contact met god.
Het moment dat een lichaam sterft is vooraf bepaalt. De taak van de begeleidende geesten is dan ook om de intelligent levensvorm te sturen, helpen en uiteindelijk te laten sterven.

Op alle planeten waar leven mogelijk is leven dezelfde soort wezens. Zij zullen niet naar andere planeten kunnen reizen omdat dat de balans verstoort van een planeet. Door afstand en kleine ingrepen van de begeleidende geesten worden de intelligente wezens hiervan weerhouden.
Het proces van leven dat ontstaat en verdwijnt met een bepaalde hoeveelheid energie als product duurt voor een bepaalde tijd en is afhankelijk van de hoeveelheid unieke wezens die gevormd kunnen worden.
Aan het eind van het hele proces zullen de wezens uitsterven en zal de planeet, nu vrij van natuurlijke grondstoffen, worden gerecycled.

De functie van wezens op een planeet is in 1 zin samen te vatten namelijk:

Het groter in omvang doen groeien van god.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 februari 2009 - 19:57

Mooie theorie, maar heb je er ook maar enige onderbouwing voor?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

theoriegeladen

theoriegeladen

• >250 berichten
  • 976 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 februari 2009 - 20:10

Ik zou alleen al willen weten hoe hij tot die kennis is gekomen en hoe het is om te leven met de verwachtingen die hij stelt?

Happy Rotter

Happy Rotter

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2009 - 17:09

Dat is geen theorie, dat is een wilde speculatie zonder enige grond in de werkelijkheid.
Werk het idee uit, schrijf een boek en ga gewoon keihard hopen dat het verfilmd wordt.
Onttoverend

Christoffer Joost

Christoffer Joost

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2009 - 17:57

Ik zou alleen al willen weten hoe hij tot die kennis is gekomen en hoe het is om te leven met de verwachtingen die hij stelt?

Mijn theorie is ontstaan uit het idee dat alles een functie heeft en toeval niet bestaat.

Het was een drang voor mij om het spirituele met het rationele te verenigen.
Het leven is te toevallig om alles maar op de chaos theorie te gooien en kan niet mogelijk zijn, geloof ik, zonder hulp van buiten af.
De kosmonauten waar E. von Daniken over sprak in zijn boek.

Ik kan de theorie niet in een paar zinnen onderbouwen omdat het zijn oorsprong heeft in mijn persoonlijk leven en daarom eerder een form van geloof is dan een theorie die getoetst kan worden door de wetenschap.

Wat ik wel kan vertellen is dat toen"het verhaal" gestalte kreeg in mijn hoofd, ik overal connecties begon te zien en het dagelijks leven mij de benodigde antwoorden gaf.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 februari 2009 - 19:03

Mijn theorie is ontstaan uit het idee dat alles een functie heeft en toeval niet bestaat.

Je theorie bewust dus op de deterministische premisse dat toeval onbestaande is, terwijl over het determinisme an sich ook nog veel discussie bestaat.

Dat is een mooie drang, maar ik vrees dat je jezelf hiermee een erg moeilijk en misschien zelfs onmogelijke opdracht oplegt.

Ik kan de theorie niet in een paar zinnen onderbouwen omdat het zijn oorsprong heeft in mijn persoonlijk leven en daarom eerder een form van geloof is dan een theorie die getoetst kan worden door de wetenschap.

Wat ik wel kan vertellen is dat toen"het verhaal" gestalte kreeg in mijn hoofd, ik overal connecties begon te zien en het dagelijks leven mij de benodigde antwoorden gaf.

Dan draait het inderdaad eerder om een geloof dan om een theorie. Ik ben blij voor je dat dit geloof je helpt bij het zoeken van je weg in je leven, maar ik meen tegelijkertijd dat dit forum niet wacht op de honderdduizenden persoonlijke geloven van allerhande mensen.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

theoriegeladen

theoriegeladen

• >250 berichten
  • 976 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 februari 2009 - 19:41

Christoffer Joost schreef (op 18 February 2009, 17:57):

Dat is een mooie drang, maar ik vrees dat je jezelf hiermee een erg moeilijk en misschien zelfs onmogelijke opdracht oplegt.

Grappig dat je er op deze manier tegenoverstaat. En het is een volkomen rechtvaardige positie. Ben wel erg benieuwd wat jij dan vindt hoe het spirituele en het rationele zich tot elkaar verhouden? Hetzelfde geldt voor Christoffer Joost. Er zijn in het verleden verschillende mensen geweest die op verschillende manieren het spirituele en het rationele hebben verenigt. Bovendien zonder dat daar per se een theistische visie bij kwam kijken.

Dan draait het inderdaad eerder om een geloof dan om een theorie. Ik ben blij voor je dat dit geloof je helpt bij het zoeken van je weg in je leven, maar ik meen tegelijkertijd dat dit forum niet wacht op de honderdduizenden persoonlijke geloven van allerhande mensen.

Ben ik niet met je eens. Het is best goed de levensbeschouwelijke basis van iemand te kennen voordat je een discussie met hem of haar start. Sterker nog, het kan noodzakelijk zijn de verschillen tussen elkaar te zien voordat het mogelijk is op een goede manier te discussieren. Natuurlijk geef ik hiermee niet een vrijbrief om iedere persoonlijke religieuze ervaring hier te delen of elk dubieus geloof uit te spitten. Zie het als een startpunt waarvanuit de discussie naar een algemene plaats wordt getild. Kritisch nootje, ik denk dat Cristoffer J. hierboven een marginaal geloof heeft aangehaald dat niet veel mensen met hem zullen delen. Misschien dat het aan te raden is daarom eerder op algemenere beschouwingen over te gaan.

Christoffer Joost

Christoffer Joost

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2009 - 05:58

Ik daag een ieder uit om een betere zin van het leven te posten.

Wanneer de zin van het leven vast staat kunnen we pas echt wetenschap gaan voeren.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 februari 2009 - 09:41

Beter? Is "de zin van het leven" (als er al zoiets bestaat) niet voor iedereen verschillend en is "beter" bijgevolg een subjectieve benadering?

Neem anders ook eens een kijkje in de tig andere topics over de zin van het leven.

Christoffer Joost

Christoffer Joost

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 februari 2009 - 10:42

Ik had het wel wat genuanceerder de wereld in mogen slingeren maar dat neemt niet weg dat ik dolgraag de ideen van andere mensen hoor.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures