Baryongetal -baryon

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3

Baryongetal -baryon

Kan iemand mij precies uitleggen wat een baryongetal juist inhoudt? Ook de relatie tussen een baryongetal en een baryon zie ik niet. Hoe komt het trouwens dat een baryongetal, als kwantumgetal dus, niet zichtbaar/voelbaar is en elektrische lading wel? Of moet ik elektrische lading niet interpreteren als een kwantumgetal?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Baryongetal -baryon

Je kan het barium getal toch prima 'voelen' bij verval reacties. Er is sprake van een behoudswet en die kan niet overtreden worden. Dus dan merk je er wel degelijk wat van. Je voelt kleur van quarks toch ook niet zoals electromagnetisme je dat doet voelen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: Baryongetal -baryon

Oké dat begrijp ik, maar draagt het nog verdere eigenschappen met zich mee? Of is het enkel een behoudenswet op zich?

En wat is juist het verband tussen een baryon en het baryongetal?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Baryongetal -baryon

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer