[wiskunde] bewijzen i.v.m. een parallellogram

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 14

[wiskunde] bewijzen i.v.m. een parallellogram

Ik heb een taak meegekregen van school op de dag dat ik ziek was, we hadden 1 uur wisk. in de voormiddag en de andere 2 uur in de namiddag. Op die taak staan bewijzen die in de klas uitgelegd werden in de NAmiddag. Aangezien ik ziek was kon ik niet op school blijven NA 12 uur en dus heb ik een beetje hulp nodig. (Ik heb dit geschreven zodat je niet denkt dat ik een profiteur ben 8-) )

Ik moet bewijzen dat

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Als de overstaande hoeken in een vierhoek gelijk zijn dan is die vierhoek een parallellogram.

Bewijs dit.

Gegeven:

Te bewijzen:

Bewijs:

(Hierbij krijg ik een tekening van een parallellogram ABCD (Boven links= A,Boven rechts= B)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

en nr.2:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De vierhoek JOHN is een parallellogram, A is een punt van [NH] en AS is de bissectrice van de hoek JÂH.[b]Bewijs dat driehoek JÂS gelijkbenig is.[/b]

Gegeven:

Te bewijzen:

Bewijs:

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [wiskunde] bewijzen i.v.m. een parallellogram

Verplaatst naar huiswerk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: [wiskunde] bewijzen i.v.m. een parallellogram

Bij opg 1: Wat is jouw definitie van een parallellogram?

Opg 2: Je gegeven vertelt iets over hoeken. Wat weet je van een gelijkbenige drh?

Van welke hoeken in drh JAS denk je dat ze gelijk zijn?

Berichten: 4.246

Re: [wiskunde] bewijzen i.v.m. een parallellogram

Safe schreef:Opg 2: Je gegeven vertelt iets over hoeken. Wat weet je van een gelijkbenige drh?

Van welke hoeken in drh JAS denk je dat ze gelijk zijn?
En als je dit beantwoord hebt maak dan gebruik van het feit dat de overstaande hoeken in een parallellogram gelijk zijn.
Quitters never win and winners never quit.

Reageer