Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Moderator: Rhiannon

Berichten: 68

Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Aarde houdt leven en groei in pacht

Maar wat moeten we met de andere planeten doen of waarom zijn ze er

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Waarom zou het een reden moeten hebben?
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Ze zijn er simpelweg omdat ze net als de Aarde zijn ontstaan bij de vorming van onze Zon.

Wat we er mee moeten? Nou, sommige planeten kunnen interresant zijn om op te gaan wonen, sommige om grondstoffen vandaan te halen, en anderen zijn misschien alleen interesant voor onderzoekers maar hebben geen economische waarde.

Maarja het duurt nog wel even voordat dat allemaal gaat gebeuren, aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant komen er vast wel weer oorlogen om wie wat krijgt. Dus misschien is het wel beter dat we nog niet in staat zijn andere planeten (gemakkelijk) te bereiken.

Berichten: 68

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Ik weet dat ze worden gebruikt om meer inzicht te krijgen op ons klimaat(veranderingen), maar we kunnen nog niet een grote reis maken naar een planeet vooral ook omdat de huidige materiaal geen bescherming biedt voor de extreme klimaten daar.

Dat vraag ik me af zou er een reden voor ze zijn, hoe zou ons kennis zijn over buiten ons atmosfeer als er geen sterre de grote en de kleinere planeten er waren, dus wel de aarde de zon en de maan of hebbe we meer nodig?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Welkom in de wereld van de alternatieve geschiedenis 8-)

Het valt niet na te gaan hoe onze kennis, wat zeg ik: onze wereld zich georganiseerd zou hebben indien het heelal slechts bestond uit Aarde, zon en maan (want dat is een wereld die een hoop impliceert waar we geen zicht op kunnen krijgen, tenzij door jarenlange studie, die niemand eraan wil wijden - neem ik aan).

Verder heb je het over datgene waar we die planeten voor gebruiken. Dat wil niet zeggen dat ze er met dat doel zijn, dat ze een doel hebben zelfs. Uiteindelijk kom je met deze vraag vrij snel weer terug bij het "zin van het leven"-topic: hebben de zaken om ons heen een gegeven functie in een doel dat wij als mens te vervullen hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

In het boek Rare Earth Hypothesis wordt geopperd dat het leven op aarde op een veel lager niveau gebleven zou zijn als Jupiter er niet was geweest. Jupiter zou door zijn grote massa als magneet dienen voor ruimtebrokstukken die anders op aarde zouden knallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

In het boek Rare Earth Hypothesis wordt geopperd dat het leven op aarde op een veel lager niveau gebleven zou zijn als Jupiter er niet was geweest. Jupiter zou door zijn grote massa als magneet dienen voor ruimtebrokstukken die anders op aarde zouden knallen.


Helemaal met je eens, maar dan heb je het over de toevallige functie van Jupiter. Jupiter is niet ontstaan om als puinmagneet te werken, net zo min -maar dat is mijn mening- de aarde is ontstaan om leven te herbergen. Of je moet geloven in iets/iemand die dat wel zo bedoeld heeft. Wil je daar naar toe met dit topic Incubus, of is de waarom-vorm per abuis ongelukkig gekozen? Als er puur wordt bedoeld: 'hoe zijn ze ontstaan?' kun je het volgende artikel lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontstaan_van_een_zonnestelsel.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 159

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Incubus schreef:Aarde houdt leven en groei in pacht

Maar wat moeten we met de andere planeten doen of waarom zijn ze er
Waarom kunnen we niet weten, dat zouden de wezen die daar leven (bestaan) misschien kunnen weten .. belangrijke vraag waaraan ik dacht toen de vraag las, is: zou de huidige evenwichtigheid mogelijk zijn indien een van die planten niet bestond ? Antwoord op deze vraag bepaalt of die planeet voor ons op aarde van belang zijn.

Groetjes
Doe niet jouw best om te leven, maar doe uw best om het leven een zin te geven.! (mijn eigen overtuiging)

Berichten: 105

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Incubus schreef:Aarde houdt leven en groei in pacht

Maar wat moeten we met de andere planeten doen of waarom zijn ze er
Om astrologen van de straat te houden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

zou de huidige evenwichtigheid mogelijk zijn indien een van die planeten niet bestond ?
Ja dat zou mogelijk zijn, maar waarschijnlijk zou de Aarde dan groter of kleiner zijn geweest, en/of in een andere baan gezeten hebben dan nu, en/of geen maan hebben gehad als nu.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 68

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Eigenlijk weet ik nergens niet zo veel van af , maar als ik het goed begrijp, zat de levende aarde (met de eerste levende celle/organisme) zoals nu op dezelfde baan met toevallig/precies de omstandigheden om al dan niet intelligent leven te laten bloeien/ontwikkelen en de anderen planeten dwaalde maar rond zonder de 'kracht' dat er een Darwins principe kon worden herhaald.

Misschien een ongelukkige of irrelevante vraagstelling wat ik naar boven probeer te halen en na de topic doorgelezen te hebben kom ik op twee dingen:

-Aarde zou groter of kleiner zijn; zonder ze

-Je kan ze niet net zo als het leven (om de zin van het leven in betrekking te nemen) een doel geven, ze kunnen net zo goed nu verdwijnen

Voor de bigbang , als ik het goed begrijp, zat heel onze stelsel vast als 1 groot bolvormige iets?

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat andere planeten geen functie zouden hebben.

Misschien hebben de aparte planeten op zich niet persé een functie, maar alle planeten bij elkaar denk ik wel.

Als ik de functie van de planeten ver weg probeer te bedenken kom ik al snel uit op de vraag, "Waarom bestaat er überhaupt iets?". Volgens mij heeft "het bestaan" niet echt een reden, maar alles in het bestaan zelf wel, namelijk om het hele bestaan voor een bepaalde tijd in stand te houden.

Daarbij werkt alles samen: Alles bij elkaar heeft als reden het bestaan van alles in stand te houden.

Daar maken dus ook de planeten deel van uit.

Ik denk dus ook dat als je er het een en ander aan verandert, "je" neemt een aantal planeten weg, dat dat nauwelijks iets uitmaakt. Of je verandert bijvoorbeeld de zwaartekracht en maakt die net iets sterker... maar zodra je iets drastisch gaat veranderen, je neemt alle planeten weg, je maakt de zwaartekracht 100000 keer zo sterk, dan denk ik dat pas de reden naar boven komt van "waarom" het nou zo was als het was.
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 179

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Zon: groei

Maan: gevoel

Mercurius: communicatie

Venus: liefde

Mars: kracht

Cheiron: genezing

Jupiter: uitbreiding

Saturnus: vermindering

Uranus: creatie

Neptunus: dromen

Pluto: (o nee, dat was geen planeet meer, he? 8-) )

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Steekt daar ook iets van onderbouwing achter?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Waar dienen alle andere planeten voor, die we kennen

Kiwiwoman schreef:Zon: groei

Maan: gevoel

Mercurius: communicatie

Venus: liefde

Mars: kracht

Cheiron: genezing

Jupiter: uitbreiding

Saturnus: vermindering

Uranus: creatie

Neptunus: dromen

Pluto: (o nee, dat was geen planeet meer, he? 8-) )
De zon, maan en Cheiron zijn ook geen planeten hoor :D
Voor de bigbang , als ik het goed begrijp, zat heel onze stelsel vast als 1 groot bolvormige iets?
Voor de Big Bang bestond ons zonnestelsel nog niet.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer