Hersenen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 52

Hersenen

Hallo iedereen,

Ik heb een paar vragen over de hersenen en ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven.

Er ligt een banaan op de tafel, je ogen vangen de lichtstralen van de banaan op en geven een impuls af die naar je hersenen gaat om verwerkt te worden. Hierdoor word je je bewust dat er een banaan op de tafel ligt en geef je een reactie bijv. je pakt hem op om te eten.

Mijn vraag is dan, wat in je hersenen verwerkt deze impuls en welke delen zijn hier verantwoordelijk voor?

En hoe werkt dat dan precies?

Hoe uitgebreider de uitleg hoe beter.

Alvast bedankt :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Hersenen

magnetism schreef:Hallo iedereen,

Ik heb een paar vragen over de hersenen en ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven.

Er ligt een banaan op de tafel, je ogen vangen de lichtstralen van de banaan op en geven een impuls af die naar je hersenen gaat om verwerkt te worden. Hierdoor word je je bewust dat er een banaan op de tafel ligt en geef je een reactie bijv. je pakt hem op om te eten.

Mijn vraag is dan, wat in je hersenen verwerkt deze impuls en welke delen zijn hier verantwoordelijk voor?

En hoe werkt dat dan precies?

Hoe uitgebreider de uitleg hoe beter.

Alvast bedankt :D


Je kunt het beste dit artikel lezen van wikipedia, daarin staat vrij uitgebreid uitgelegd hoe de verschillende visuele centra samenwerken.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Reageer