Informaticaforum?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 157

Informaticaforum?

Ik meen me te herinneren dat wetenschapsforum toch een informatica forum had? Waar is die gebleven?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Informaticaforum?

Dat forum heet nu "programmeren" (en er wordt doorgelinkt naar C!T voor hardware).

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Informaticaforum?

Zonder irritant te willen zijn wil ik toch even opmerken dat informatica meer is dan alleen programmeren. :D


Bijvoorbeeld:


Als iemand een serieus de realisatie van AI wil bespreken, waar zou deze dan het beste geplaatst kunnen worden?


Als iemand een serieus on topic discussie over P=NP vs P≠NP wil hebben, waar zou dit dan het beste geplaatst kunnen worden?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Informaticaforum?

Sorry, ik meld maar wat ik weet. Een mod met wat meer verstand terzake zal wel wat meer uitleg geven.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Informaticaforum?

Het waren retorische vragen, ter overweging. Geen antwoord nodig zolang nog niemand daadwerkelijk deze of aanverwante onderwerpen wil aansnijden.


Hoewel ik zelf nu wel begin te denken dat een P=NP discussie... maar ik twijfel omdat ik denk dat de argumenten te technisch zullen zijn om hier besproken te kunnen worden en ik ben niet goed genoeg om het eenvoudiger te maken. Onderwerpen op dit forum vereisten wel een zekere mate van toegankelijkheid.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Informaticaforum?

Met dat soort vragen kan je gerust in het subforum "programmeren" terecht volgens mij. Het mag dan niet echt programmeren zijn, uiteindelijk is het doel wel om het te gebruiken in programmatuur. Anderzijds als je het louter theoretisch wil houden vallen veel van die zaken ook gewoon onder wiskunde.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Informaticaforum?

Ik sluit mij aan bij cycloon. De onderwerpen die jij aanhaalt kunnen zowel bij wiskunde als programmeren aan bod komen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Informaticaforum?

Maar nu weten we nog altijd niet waarom ze het in der tijd verandert hebben. Ik denk inderdaad dat het programeer-forum die taak op zich kan nemen, de vraag is waarom ze Informatica-forum niet lieten staan, volgens mij dekt de naam informatica of computerwetenschappen beter de lading.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 159

Re: Informaticaforum?

Zonder irritant te willen zijn wil ik toch even opmerken dat informatica meer is dan alleen programmeren. :P

Klopt en ik ga hier fundamentele branches van informatica op rijtje zetten

- algoritmen

- gegevensopslag

- computerarchitectuur

- besturingssystemen

- netwerken en internet

- programmeren

- software-engineering

- gegevensabstractie

- database systemen

- kunstmatige intelligentie

- rekentheorie


:D computerwetenschappen is inderdaad veel meer dan programmeren ..
Doe niet jouw best om te leven, maar doe uw best om het leven een zin te geven.! (mijn eigen overtuiging)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Informaticaforum?

We hebben het destijds omgedoopt naar programmeren omdat er ook vragen in kwamen als "help mijn muis doet raar" (antwoord: stop de stekker erin). Bij wijze van.

Dat is niet bevorderend voor het niveau van dat forum, voor dat soort onderwerpen kun je beter terecht bij de collega's van Computer!Totaal. Zij zijn in de basis een computerforum, wij zijn in de basis een wetenschapsforum.


Natuurlijk kunnen er ook andere dingen besproken worden dan alleen programmeren. Zo wordt sitebouwen ook gewoon besproken, besturingssystemen (maar dan wel meer de onderliggende techniek dan hoe je je OS zover moet krijgen dat je kunt scannen), software-enigineering, AI en dat soort dingen natuurlijk ook. Sommige dingen kunnen inderdaad ook onder wiskunde geplaatst worden en tja, voor sommige dingen kun je beter gewoon elders terecht. Net zoals je het bij Computer!Totaal niet over de snaartheorie gaat hebben, zit je bij ons op de verkeerde plaats om het over je dvd-brander te hebben. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Informaticaforum?

Vragen over het gebruik van software, hardware, etc hebben imho geen plaats op een wetenschapsforum (buiten het cafe).
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Informaticaforum?

tss, tss, tss.


Al de informatica onderwerpen die Raul bespreekt kunnen worden besproken in het Praktische en overige Technische Wetenschappen forum.


Behalve onderwerpen die dermate abstract zijn dat ze beter in het wiskunde forum passen.


Behalve onderwerpen over programmeren, die worden gegroepeerd in het subforum Programmeren.


Het programmeren forum is dus niet voor alle informatica gerelateerde onderwerpen, anders heette het wel informatica. Enkel voor programmeren. De rest kan in het hoofdforum, Praktische en overige Technische Wetenschappen.

Berichten: 4.246

Re: Informaticaforum?

Dat is niet bevorderend voor het niveau van dat forum, voor dat soort onderwerpen kun je beter terecht bij de collega's van Computer!Totaal.
En het café op WSF is wel bevorderend voor het niveau?


Het programmeren forum is dus niet voor alle informatica gerelateerde onderwerpen, anders heette het wel informatica. Enkel voor programmeren. De rest kan in het hoofdforum, Praktische en overige Technische Wetenschappen.
Dat is het probleem dus, niet iedereen weet dit...
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Informaticaforum?

En het café op WSF is wel bevorderend voor het niveau?
Het café is juist (onder meer) om de inhoudelijke forums schoon en op niveau te houden.
Dat is het probleem dus, niet iedereen weet dit...
Dan moeten de bijsluiters misschien iets aangepast worden, maar da's geen reden om alles maar in het programmerenforum te gooien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.246

Re: Informaticaforum?

Het café is juist (onder meer) om de inhoudelijke forums schoon en op niveau te houden.
Prima.


Dan moeten de bijsluiters misschien iets aangepast worden,
Dat lijkt me een goed idee (toekomstig ridder) Ger.
Quitters never win and winners never quit.

Reageer