Voor hond zorgen als student

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 145

Voor hond zorgen als student

Zijn er hier studenten die zelf voor een hond zorgen? Dan bedoel ik ook volledig zelf voor de hond zorgen, dus alles zelf betalen en ook de hond zelf uitlaten en eten/aandacht geven. Ben namelijk benieuwd of dat een beetje te doen is als je fulltime studeert.

Berichten: 300

Re: Voor hond zorgen als student

Zijn er hier studenten die zelf voor een hond zorgen? Dan bedoel ik ook volledig zelf voor de hond zorgen, dus alles zelf betalen en ook de hond zelf uitlaten en eten/aandacht geven. Ben namelijk benieuwd of dat een beetje te doen is als je fulltime studeert.


voor al mensen die op kot zitten is dit denk ik onmogenlijk (toch zeker voor mij) wengens plaats gebrek, als je toch zouw beschinken over een tuin dan hangt het er ook sterk van af welke richting je studeerd er zijn richting met veel contact uur en met minder contact uuren. ook de hond speelt een rol energiek ras zal moeiklijker worden moet meer uitgelaten worden en daar is niet altijd tijd voor zeker tijdens de'n blok. ik zouw zeggen laat hem gewoon thuis bij je ouders, doe ik zelf ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Voor hond zorgen als student

Zijn er hier studenten die zelf voor een hond zorgen? Dan bedoel ik ook volledig zelf voor de hond zorgen, dus alles zelf betalen en ook de hond zelf uitlaten en eten/aandacht geven. Ben namelijk benieuwd of dat een beetje te doen is als je fulltime studeert.


Het ligt er simpelweg aan hoeveel uur les je per week hebt. Ik heb maximaal 12 uur les per week gehad, en in mijn Master zelfs maar 4 uur. Dan is het prima te combineren. Maar denk er wel aan dat je hond altijd uitgelaten moet worden. Als je een etentje hebt en daarna de kroeg induikt, 4 uur in de nacht thuiskomt, en vervolgens je roes uitslaapt tot 12 uur is het niet zo diervriendelijk natuurlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Voor hond zorgen als student

Zijn er hier studenten die zelf voor een hond zorgen? Dan bedoel ik ook volledig zelf voor de hond zorgen, dus alles zelf betalen en ook de hond zelf uitlaten en eten/aandacht geven. Ben namelijk benieuwd of dat een beetje te doen is als je fulltime studeert.


Wij hebben thuis een hond en daar moet ik soms op passen. Gelukkig niet fulltime. Je moet er minstens tweemaal per dag mee gaan wandelen. Je kan het zien als een klus of als ontspanning. Het enige nadeel dat ik ondervind is dat de hond vaak moet gaan plassen (minstens éénmaal per uur). Als je bezig bent met school ben je zo telkens weer de kluts kwijt. Het voordeel is de extra lichaamsbeweging: tweemaal een half uur wandelen per dag maakt toch mooi dagelijks een wandeling van een uur.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Voor hond zorgen als student

Het enige nadeel dat ik ondervind is dat de hond vaak moet gaan plassen (minstens éénmaal per uur).
Is dat dier incontinent? Ik heb in mijn leven meerdere honden gehad, die hielden het makkelijk een half etmaal vol als het moest. Standaard een keer of 3-4 per dag naar buiten heeft nooit voor enig merkbaar probleem gezorgd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Voor hond zorgen als student

Is dat dier incontinent? Ik heb in mijn leven meerdere honden gehad, die hielden het makkelijk een half etmaal vol als het moest. Standaard een keer of 3-4 per dag naar buiten heeft nooit voor enig merkbaar probleem gezorgd.


Het is nog een jonge hond dus laat ik hem veel buiten zodat hij zou weten dat hij buiten zijn behoefte moet doen. Overigens, plast hij soms nog in huis. Ik hoop natuurlijk ook wel naar een kleinere frequentie te gaan ;)
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Voor hond zorgen als student

Het lijkt me een erg saai leven als hond, om maar bij een baasje in te wonen. Het licht er natuurlijk aan hoe vaak je van huis bent, maar 8 uur per dag is al best veel voor 1 hond, die gaat zich snel vervelen en je kamer onderhanden nemen (stoel-kauwen ofzo).

Wij zijn met zijn twee-en, en we zijn 9 uur van huis, daarom hebben we twee honden in plaats van één, zodat ze een beetje gezelschap kunnen hebben.

Wij lopen ze 2 maal 40 minuten per dag, en we hebben een lui ras. Daarnaast heeft een actief ras nog een uurtje per dag spelen nodig, bal apporteren ofzo.

Veel mensen doen dit niet, maar daarom zijn er ook zoveel honden met stoornissen

Reageer