Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Moderator: Miels

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 481

Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Mij ligt het niet zo, zo'n "meeting" maar als ik alles zo

doorlees dringt bij mij de vraag op:


"Waarom er geen oprichtingsvergadering van maken?"


Je komt op internet nu al zovaak > Het Wetenschapsforum < tegen, (als link)

dat je je ook kunt afvragen of dit niet bv. een stichting/vereniging zou moeten zijn.

Ook zie je aan het gebruik en de geregistreerde leden, dat er echt draagvlak en behoefte aan is.


Door er een heuse organisatie van te maken zou het nog meer functie's

kunnen krijgen, ik denk hierbij aan bv. een eigen maandblad, of een

vaste rubriek in bv. "Kijk" o.i.d. Wie weet zou er over een aantal jaren

zelfs bepaalde adviezen van dit forum, reden zijn om er wetenschappelijk

onderzoek naar te gaan doen!! :shock:


Al met al misschien iets om op jullie "meeting" eens van gedachte over te wisselen.


't is maar een suggestie.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Kunnun jullie ggen subsidies vragen. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Een stichting is helemaal zo gek nog niet, alleen al omdat dan gunsten van bedrijven aftrekbaar zijn (voor hun) En dus kunnen we eerder sponsoring voor onze events krijgen.


Ik heb er echter geen kaas van gegeten, ik zou het best willen doen, als ik terug in NL ben. Maar ik denk dat het best wel een goed idee zou zijn om het eens te onderzoeken. Subsidie is mogelijk, maar ik denk dat we het van sponsoring moeten hebben.


KijK zou een goede sponsor kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Bij deze vraag ik het nog eens: Zijn er nog mensen die een lezing kunnen en willen houden over een interessant, maar niet te moeilijk onderwerp

Dit deed mij denken aan de post van Woodstock:

woodstock schreef:Door er een heuse organisatie van te maken (van wetenschapsforum) zou het nog meer functie's

kunnen krijgen, ik denk hierbij aan bv. een eigen maandblad, of een  

vaste rubriek in bv. "Kijk" o.i.d. Wie weet zou er over een aantal jaren  

zelfs bepaalde adviezen van dit forum, reden zijn om er wetenschappelijk  

onderzoek naar te gaan doen!!   :shock:  


Al met al misschien iets om op jullie "meeting" eens van gedachte over te wisselen.
Over iets in deze richting wil ik best een discussie organiseren. Al denk ik wel in een iets bredere context: wat kan de meerwaarde van ons forum zijn in de huidige samenleving, wat zijn interessante toekomstperspectieven en hoe kunnen we deze realiseren?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Indien het wetenschapsforum een organisatie is, kunnen wij mogelijk ook subsidie krijgen voor promotie van de wetenschap (net zoals natuurkunde.nl).


Formeel ben ik niet bekend met de eisen voor een organisatie of stichting.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Discussie wetenschapsforum als stichting / organisatie

Hey, wie heeft dit topic afgesplitst?! Deze posts stonden in ideeen voor de inhoud van de bijeenkomst. Het was dan ook mijn bedoeling op de samenkomst een discussie te organiseren. Dus het lijkt me GEEN goed idee om daar nu al hier op het forum op vooruit te lopen!


ps: verder lijkt het me ook niet wenselijk om de organisatiestructuur in dit stadium openbaar te overleggen. Dit lijkt mij meer iets voor het team achter de schermen....


Om niet al tezeer op de discussie bij de bijeenkomst vooruit te lopen zet ik deze dus maar op slot.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten