Springen naar inhoud

Gewichtsprocent

• Log in om te kunnen reageren

Toeppes

Toeppes

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2009 - 10:16

Ik heb een fles van 1 liter zuurstofwater gekocht. Daarop staat vermeld "27,5%GEW 100 VOL".
Mijn vraag : hoeveel ml van deze geconcentreerde vloeistof moet ik nemen om 1 liter verdunde oplossing te bekomen van 1,5 % ? Ik heb geen scheikunde gestudeerd. Moest er wat uitleg bijstaan hoe men het antwoord bekomt, dan graag. Kan iemand mij helpen ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8782 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 maart 2009 - 12:02

Het makkelijkste is denk ik terugrekenen.. je wilt naar 1.5 massa%, of wel 15 gram per liter toe. De geconcentreerde oplossing heeft 275 gram per liter, en je hebt er dus 15/275 = 55 mililiter va nodig, waar je vervolgens 945 ml water bij gooit om een liter van 1.5% te verkrijgen.
Victory through technology

Toeppes

Toeppes

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2009 - 14:31

Het makkelijkste is denk ik terugrekenen.. je wilt naar 1.5 massa%, of wel 15 gram per liter toe. De geconcentreerde oplossing heeft 275 gram per liter, en je hebt er dus 15/275 = 55 mililiter va nodig, waar je vervolgens 945 ml water bij gooit om een liter van 1.5% te verkrijgen.

Bedankt BENM. Maar goed dat ik het effe gevraagd heb want ik was totaal fout in mijn redenering. Nog een prettige dag.

Veranderd door Toeppes, 05 maart 2009 - 14:31

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures