[scheikunde] kaliumnitraatoplossing verwarmen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

[scheikunde] kaliumnitraatoplossing verwarmen

Hallo,

ik heb voor scheikunde een aantal opdrachten gekregen die ik moet uitvoeren, maar aangezien het nog een tijdje kan duren voordat ik met het experiment kan beginnen, dacht ik dat jullie vast wel konden "voorspellen" wat er gebeurd. :D

Ik moet een kaliumnitraatoplossing in een reageerbuis verwarmen en beschrijven wat ik zie, wat er is gebeurd en daarvan een vergelijking opstellen. Nu heb ik na wat gegoogle uitgevonden dat (denk ik) kristallisatie zal gaan optreden dat een zout zal blijven liggen in de reageerbuis en dat er een gas zal ontstaan. Zou ik jullie mogen vragen wat er gaat gebeuren?

en een vergelijking zou helemaal mooi zijn, maar iedere hulp is welkom.

De volgende opdracht is hetzelfde behalve dat de oplossing nu AmmoniumSulfaat is.

De twee andere opdrachten hebben volgens mij nauwelijks iets met reacties te maken ( op het verbranden na dan).

We moeten een stuk vliegertouw laten onderdompelen in een kaliumnitraatoplossing, laten drogen, en daar op een uiteinde aantsteken. Vervolgens moeten we het vliegertouw in verschillenden houdingen houden (dwz horizontaal, verticaal, vlam boven, vlam onder etc). Alle waarnemingen moeten we opschrijven.

De volgende opdracht, exact hetzelfde maar nu moet het vliegertouw in een Ammoniumsulfaatopslossing ondergedompeld worden.

Ook moeten we een normaal stuk vliegertouw aansteken en kijken wat er gebeurd (het zal verbranden ;) ).

Uit de ? verschillende ? manier van brandden moeten we uit kunnen maken hoe een vliegertouw in elkaar steekt...

Alvast bedankt voor elk antwoord,

en sorry voor de lange post :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [scheikunde] kaliumnitraatoplossing verwarmen

Dag Wingeddrag0, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]DEKKENDE TITEL[/u][/b] [i] Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [u][natuurkunde]mechanica[/u], en die vindt dus niemand meer terug. [u][natuurkunde]bungee-jump [/u]is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder[/i][/color] [/td]
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer