[scheikunde] Practicum over roet

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[scheikunde] Practicum over roet

we moeten voor school twee practia schrijven om roet te meten

heeft iemand suggesties wat voor proeven we zouden kunnen doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [scheikunde] Practicum over roet

Allereerst welkom. Wil je in het vervolg wel letten op dat je de vaknaam in blokhaken voor je topic titel schrijft, dat zorgt voor een overzichtelijker forum en dat mensen je sneller kunnen helpen.

Wat is precies het doel van je practicum? Moet je kunnen weten OF er roet vanaf komt of moet je weten hoeveel roet ervan af komt, wat wil je laten roeten? Moet je een hoeveelheid roet bepalen of alleen iets kwalitatiefs (stofje A levert meer of minder roet op dan stofje B)?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: [scheikunde] Practicum over roet

En: Wat heb je zelf al gezocht, gevonden en bedacht?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 5

Re: [scheikunde] Practicum over roet

we moeten meten welke sensor het best roet meet voor in een filter.

we moeten zelf een practicumopstelling maken wen we hebben zelf nog niet veel kunnen doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [scheikunde] Practicum over roet

Ja luister, misschien vind je dat ik nu ga zeiken, maar wij gaan niet voor jou je huiswerk doen. Het klinkt als een leuk project waar genoeg mensen je hier fantastisch bij kunnen en willen helpen, alleen nu lijkt het alsof je zelf nog nergens over nagedacht hebt.

Dus wat moet je precies doen. Je hebt een aantal roet sensoren? Je wilt weten welke het beste meet? Dan moet je dus een duidelijke hoeveelheid roet produceren en kijken welke sensor het dichtst bij jouw hoeveelheid roet zit toch?

Hoe lang duurt je project, mag het wat kosten, welk jaar zit je in? Ik kan je een advies geven alsof je een bedrijf was, maar ook alsof je op de basisschool zit. Snap je dat dit lastig is te beantwoorden en dat mensen dit vragen om jullie te helpen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 5

Re: [scheikunde] Practicum over roet

ik zit in vier havo. ik mag dingen bestellen die de school betaald.

we hebben ook een formule opgesteld: Σm = Θ Δ lxgememiddelde t +12.2

klopt deze formule?

zouden jullie een antwoord willen geven die je ook aan bedrijven zou geven?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: [scheikunde] Practicum over roet

Een formule zegt pas iets als je erbij vertelt wat alle symbolen betekenen, en als je erbij vertelt hoe je die formule hebt opgesteld. Dus als je die uitleg erbij zet kunnen er mensen naar kijken om te controleren of het klopt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer