[anw] wetenschapper gezocht om te interviewen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[anw] wetenschapper gezocht om te interviewen

Ik heb gezien dat al meer mensen deze vraag hebben gesteld, maar ook ik zoek een wetenschapper om te intervieuwen. Dit moet voor het vak algemene natuurwetenschappen. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn deze vragenlijst in te vullen? Dat zou ik erg op prijs stellen.

1. Wat is uw persoonlijke drijfveer om onderzoek te doen?

2. Hoe komt natuurwetenschappelijke kennis in uw vakgebied tot stand?

3. Tijdens het vak ANW (algemene natuurwetenschappen) heb ik geleerd over de natuurwetenschappelijke onderzoeksmethode (observatie - probleemstelling - hypothesevorming - experimentele fase met onderzoeksvraag, voorspelling en experiment met een controle of blanco - resultaten en conclusie, waarbij de hypothese wordt verworpen of aanvaard). In hoeverre komt deze methode overeen met uw werkwijze? En als er verschillen zijn: wat zijn dan deze verschillen en waarom doet u dat zo?

4. Welke invloed heeft uw onderzoek op de samenleving? (Hoe) wordt de kennis uit uw onderzoek in de samenleving toegepast?

5. Welke invloed heeft de samenleving op uw onderzoek?

6. Heeft u tijdens uw werk te maken met ethische dilemma's? Zo ja, met wat voor dilemma's heeft u dan te maken en hoe gaat u daar mee om?

7. Hoe betrouwbaar is natuurwetenschappelijke kennis op uw vakgebied? En hoe bepaalt u zelf de betrouwbaarheid van deze kennis?

Reageer