[Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Moderator: Jan van de Velde

Berichten: 300

[Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

de laast tijd en dan spreek ik over +- de laast 2 week krijg ik zeer moeilijk nieuwe WU's binnen ik schat dat helft van de tijd F@H staate te draaien zonder iets te doen buiten nieuw WU proberen op te hallen. bv deze week heb ik since maandag één WU kunnen op hallen deze in 15 uur af gewerkt en er eerst 6 uur en op gewacht voor ik hem kon op hallen en nu ben ik al weer since 14 uur aan het wachten op een nieuw. zijn er nog mensen die hier de laast tijd veel laste van hebben? valt er iest aan te doen? bv Yoste vouwde rustig door zo te zien wat is de truc?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Geen idee. Ik heb wel al 5 dagen een WU die ik maar niet ingeleverd krijg.

Kun je eens wat projectnummers geven van WUs die je wel vouwt<
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 300

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

ja since het probleem begong en al iets daar voor vouw ik enkel WU van twee series die van 2600 en die van 4450( dat zijn die al die in de buurt van dit nummer die 225 punt op lever)

enkel concreet nummers in volgorde van oude naar nieuw : 2613,2611,2606,4459,2606;4452,4454 en terug 2611

oudste is van 18/02/09 en de recenste van maandag (9/03) vandaag afgewerkt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Dat zijn allemaal gewone standaard WU's volgens mij, grote series. Sorry, maar ik zie geen reden voor oponthoud. Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdlang het Foldingforum niet meer heb bezocht, dus ik ben niet op de hoogte van specifieke actuele problemen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

M'n voornaamste clients zijn echter m'n gpu's (en smp), die geen vertraging vertonen om nieuwe wu's te downloaden. Hierdoor merk je amper dat ik eveneens geconfronteerd word met dit probleem (heb 2 standaard cpu-clients lopen).

Heb even op het forum gekeken van Folding en het is zo te zien een algemeen veelvoorkomend probleem van de cpu-client de laatste tijd. De meest voor de hand liggende reden is dat de servers van Stanford te veel op te korte tijd te verwerken hebben en daardoor een vertraging veroorzaken in de verbindingen. Lees de laatste post op pagina 1 van het topic van de link voor meer uitleg.

Geduld is mijns inziens de enige oplossing. Wat ik wel doe, is na een aantal mislukte pogingen van de client om een wu te up- of downloaden, de client sluiten en opnieuw starten. Hierdoor blijft de tijd tussen de pogingen beperkt. :D

Fold on!!
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 300

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

ja je hebt gelijk op dat forum vond ik nog ander topic's het zijn inderdaad de servers van F@H restart helpt ook, goed wel bijzonder verveelend als ze willen blijven groeien zullen ze extra servers moeten plaasten het heeft geen zin om mensen aan te moedig te gaan vouwen en vervolgens slechts de helft van de tijd van werk te voor zien

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

als ze willen blijven groeien zullen ze extra servers moeten plaatsen
Ben ik roerend met je eens. Probleem is alleen dat Stanford University geen bedrijf is. Dit soort organisaties zit in het algemeen vol met bureaucratie. Een investering moet gebudgetteerd worden, budgetten goedgekeurd, etc. In dat soort organisaties (scholen, universiteiten) gaan daar altijd bérgen tijd overheen. Hemeltergend soms.

Anderzijds moeten we het ook weer niet overdrijven. Voor jou is het lullig, op het geheel van de Foldingactie praat je over een paar procent activiteitsverlies per jaar. In de drie jaar dat ik vouw is het me nog maar twee keer overkomen dat ik niet direct nieuw werk kreeg. Dus als dit voorbij is, is de kans groot dat dat je nooit meer overkomt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Ik heb wel al 5 dagen een WU die ik maar niet ingeleverd krijg.
Vandaag ging hij dan eindelijk de deur uit :P . Daar heeft iets goed verstopt gezeten... ;) ..
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 771

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Vermits een nieuw topic aanmaken in dit forumdeel klaarblijkelijk onmogelijk is door een foutmelding, post ik het maar in een gerelateerd topic:

Ik krijg sinds 3 dagen geen nieuwe WU meer =/

pc al 2x ofzo herstart, en dit lost probleem niet op

Herinstalleren probeer ik te vermijden

De log file zegt dit:
[18:40:32] - Attempt #11 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

[19:28:33] + Attempting to get work packet

[19:28:33] - Connecting to assignment server

[19:28:34] - Successful: assigned to (171.64.122.139).

[19:28:34] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[19:28:34] Loaded queue successfully.

[19:28:35] - Couldn't send HTTP request to server

[19:28:35] + Could not connect to Work Server

[19:28:35] - Attempt #12 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.

[20:16:36] + Attempting to get work packet

[20:16:36] - Connecting to assignment server

[20:16:36] - Successful: assigned to (171.67.108.13).

[20:16:36] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[20:16:37] Loaded queue successfully.

[20:16:39] + Could not connect to Work Server

[20:16:39] - Attempt #13 to get work failed, and no other work to do.

Waiting before retry.
Ligt het probleem bij folding zelf ofzo? Aan mijn internet zijn er geen problemen voor zover ik weet

En kan ik er iets aan doen?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Vermits een nieuw topic aanmaken in dit forumdeel klaarblijkelijk onmogelijk is door een foutmelding, post ik het maar in een gerelateerd topic:
HUH?

dit soort problemen graag melden in "over dit forum", site-en software gerelateerde problemen
Ik krijg sinds 3 dagen geen nieuwe WU meer =/

pc al 2x ofzo herstart, en dit lost probleem niet op

Herinstalleren probeer ik te vermijden

De log file zegt dit:

..//..

Ligt het probleem bij folding zelf ofzo? Aan mijn internet zijn er geen problemen voor zover ik weet

En kan ik er iets aan doen?
Folding heeft problemen met die server, maar dat schijnt op te lossen te zijn. Google eens met 171.64.122.139 folding, mogelijk dat je een beetje wijzer wordt. Mij gaat dit boven de pet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Wat je zou kunnen doen is het volgende (heb het ook maar van horen zeggen op het foldingforum):

Rechtsklik op het icoontje in je systeembalk

Kies "Configure..."

Klik op tabblad "Advanced"

Onderaan bij "Additional Client Parametes - restart client to take effect" vul je in: -advmethods

Herstart de client (Rechtsklik op icoontje => Quit => start de client terug op)

Dit zou ervoor zorgen dat je met een oudere server connect die kleinere WU's geeft.

Wanneer het probleem zich zou hebben opgelost, verwijder je de parameter en herstart je de client.

(Dit geldt enkel voor de Systray client van de CPU of de GPU)

Ik lees zonet dat dit niet steeds een oplossing biedt, maar het is het proberen waard.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 771

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

heb het daarnet geprobeerd, en dit helpt niks =/

Berichten: 422

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

Een andere mogelijkheid is misschien iets lastiger en vraagt iets meer werk, maar is zeker niet minder interessant:

Als je vouwt op 1 client, er een tweede installeren. (Analoog voor meerdere clients: als je vouwt op twee clients, een derde client installeren,...)

Stel: je bent reeds een WU aan het vouwen op je eerste client. Deze laat je rustig verdervouwen. De tweede client laat je een WU ophalen en van zodra hij er 1 heeft, sluit je deze af. Vergeet dit niet, anders vouw je met twee clients op 1 core, hetgeen afgeraden wordt door Stanford. Dit veroorzaakt niet meteen problemen, maar de performance zal er niet op vooruit gaan.

Als je dan met die 1e client een WU af hebt, start je de tweede client op. Terwijl de eerste zijn best doet de WU af te leveren en een nieuwe op te halen, vouwt je tweede client lustig verder, enz. Op die manier kun je ervoor zorgen dat de tijd dat je een WU aflevert of ophaalt, niet verloren gaat.

Indien je een pc zou hebben die alsnog vaak geen werk krijgt, kun je analoog nog een derde, vierde,.. client installeren om zo toch te kunnen blijven folden.

Uitleg over hoe een tweede, derde, etc client kunt installeren:
  1. Open de map waarin je client geïnstalleerd staat. Indien je niet weet waar te zoeken: Rechtsklik op het icoontje van de client die je reeds geïnstalleerd hebt => Status => Logfile. Hiermee wordt de logfile van deze client geopend. Ga hierin op zoek naar "Launch directory". Open nu deze directory met de verkenner. De logfile kun je nu terug sluiten.
  2. Nu heb je de keuze: ofwel hernoem je deze map naar iets herkenbaar (bvb CPU 1, zorg er hierbij wel voor dat de client niet draait op dat moment), ofwel laat je deze zo. Het is wel handig deze een herkenbare naam te geven om je clients snel terug te vinden en te herkennen.
  3. Kopieer uit deze map de toepassing die gestart wordt als je je (eerste) client laat draaien (iets in de zin van "[email protected]").
  4. Maak een nieuwe map aan op dezelfde hoogte als de map van je eerste client (naast de map CPU 1 dus) met een herkenbare naam (bvb CPU 2). Hierin plak je deze toepassing.
  5. Start deze toepassing nu op en configureer deze zoals je gedaan hebt bij de installatie van de eerste client. Opgelet: 1 belangrijk verschil: helemaal onderaan het tabblad advanced staat "Machine ID". Zorg ervoor dat dit verschillend is van de client die reeds draait, anders zal de client niet werken. Normaal gezien heeft je eerste client Machine ID 1. Kies hier in dat geval bvb. Machine ID 2.
  6. Als alles goed gaat, draaien er nu twee clients tegelijk. Je zou dus 2 icoontjes onderaan rechts in je systeembalk moeten opmerken. De tweede client zal nu proberen een WU te downloaden. Van zodra deze gedownload is, sluit je deze client weer af.
Analoog voor meerdere clients.

Indien er vragen of opmerkingen zouden zijn, laat maar horen! ;)

Sorry voor de dubbelpost, maar pc bleef hangen op het moment van edit. Mods: misschien best deze posts samenvoegen.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 771

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

ok, maar dit helpt me toch niks?

ik krijg geen WU meer, dus als ik een nieuwe client installeer, zal ik toch ook geen WU krijgen....?

Bovendien, de tijd om een WU te verzenden en op te halen, is verwaarloosbaar klein (bij mij toch, en normaal gezien)

edit: zie net dat hij er eentje heeft ;)

4 dagen om een WU te vinden :s

maarja "normaal gezien" duurt het zon 2 minuten, dus dan is het beetje stom om 2 clients te installeren...

Berichten: 422

Re: [Folding] krijg zeer moeilijk nieuw wu's

De laatste tijd vind ik het toch vaak bijzonder lang duren om WU's te vinden, daarom deze oplossing. Daarnet hielp dat inderdaad niks voor jou, maar als je nu een tweede client installeert en die al laat zoeken naar een WU, heb je meer kans om gewoon verder te kunnen vouwen eenmaal de WU die je nu hebt af is. Het zoeken zelf duurt lang, eenmaal een gevonden kun je inderdaad quasi meteen beginnen vouwen.

Je zou deze workaround ook kunnen gebruiken als je niet zo vaak online kunt en toch wilt blijven vouwen.

Heb hiernet even getest ivm -advmethods: zonder deze parameter ging hij over de 10 attempts zonder WU, met deze parameter duurde het bij de ene 5 attempts, bij de andere 1. Het lijkt dus toch een invloed te hebben.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Reageer