Springen naar inhoud

Baterijoplader als batterij gebruiken

• Log in om te kunnen reageren

Cixx

Cixx

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juni 2005 - 21:10

Kan ik een gewone baterijoplader gebruiken als een batterij?

Ik wil graag mijn mp3 speler op me versterker aansluiten.
Maar ik heb geen zin om elke dag nieuwe batterijen te kopen.
En ik heb ook geen zin om steeds weer cd's te branden.

Dus ik dacht is het mogenlijk om de oplader aan te sluiten op de mijn mp3-speler zelf? Zodat hij constant van stroom is voorzien.

Groeten Cixx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Spooky K

Spooky K

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2005 - 07:21

Ik denk niet dat een oplader daar geschikt voor is. Meer succes zul je dan hebben met een transformator die het juiste voltage levert.
"I believe in God, only I spell it Nature." - Frank Lloyd Wright
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
"There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle." - A. Einstein

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6612 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 03 juni 2005 - 16:06

Een lader is daar idd niet geschikt voor. Een lader is nl. een stroomgestuurd apparaat, en als voeding moet je een vaste spanning hebben. Je kunt eens kijken of je ergens een geschikte netadapter kunt kopen.

Cixx

Cixx

• >25 berichten
  • 33 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2005 - 16:41

Bedankt voor de reply's.

Jammer dat het niet lukt, dan maar op zoek naar zo'n adapter
waar klazon het over had.

Groeten Cixx

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juni 2005 - 17:13

Er zijn erg veel adapters voor weinig geld die precies het voltage hebben als batterijen. Ik vindt her raar dat jou mp3 speler niet gewoon zo'n ingang heeft. Het voltage staat op de batterijen die je gebruikt, moet je nog even kijken of ze parallel of in serie staan als in serie moet je het voltage vermenigvuldigen met het aantal batterijen.

aaargh

aaargh

• >1k berichten
  • 1279 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2005 - 19:14

Mijn mp3-speler heeft niet zon ingang.

Maar zon "batterij" is eenvoudig te maken, je bevestigt gewoon aan een plastiekje 2 veertjes aan beide kanten, die je dan onder stroom zet. Het kan geen kwaad dat je de spanning omkeert, mp3-spelers zijn daartegen bestand. Ernstiger zou zijn al je de spanning niet goed zou zetten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures