Vragen stellen

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Vragen stellen

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of het stellen van vragen op dit forum een probleem is. Kan iemand me daar een antwoord op geven?
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vragen stellen

Ik heb er nooit problemen mee. Als ik wat te vragen heb, dan stel ik de vraag, en dan is het een kwestie van afwachten wat voor reacties er komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Vragen stellen

Ik vraag me af of het stellen van vragen op dit forum een probleem is. Kan iemand me daar een antwoord op geven?
Ga je dezelfde techniek gebruiken als met je vorige feedback topic?

Spanning opbouwen met pseudo-hypothetische vragen?

Gewoon zeggen wat je bedoeld, dat is de eerste voorwaarde om duidelijke vragen te stellen, en een normale manier van converseren met mensen.

Op normaal gestelde (niet ingepakte) vragen, krijgt men hier normale antwoorden.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Vragen stellen

E.Desart schreef:Ga je dezelfde techniek gebruiken als met je vorige feedback topic?

Spanning opbouwen met pseudo-hypothetische vragen?

Gewoon zeggen wat je bedoeld, dat is de eerste voorwaarde om duidelijke vragen te stellen, en een normale manier van converseren met mensen.

Op normaal gestelde (niet ingepakte) vragen, krijgt men hier normale antwoorden.
Wat is er niet duidelijk aan die vraag?
Ik heb er nooit problemen mee. Als ik wat te vragen heb, dan stel ik de vraag, en dan is het een kwestie van afwachten wat voor reacties er komen.
Ik niet. Wanneer ik topics aanmaak waarin ik vragen stel en een bron aangeef wat mij tot die vraag gedreven heeft worden verwijderd. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed.
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Vragen stellen

Het kan helpen om je begrip te bevorderen als je ons begrip bevordert door duidelijk te zeggen waar je het over hebt. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Vragen stellen

Het kan helpen om je begrip te bevorderen als je ons begrip bevordert door duidelijk te zeggen waar je het over hebt. ;)
Wat was er niet duidelijk aan die vraag?
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Vragen stellen

Kritiek schreef:1) Wat is er niet duidelijk aan die vraag?

2) Ik niet. De topics waarin ik vragen stel en een bron aangeef wat mij tot die vraag gedreven heeft worden de topics verwijderd. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed.
1) Het spelletje dat je nu reeds aan het spelen bent via beide punten 1) en 2)

Hoeveel vage pseudo-diepzinnige zinnen ga je nog formuleren, voor je gaat vertellen (deels tussen de regels) wat je waar nu eigenlijk dwars zit en uiteindelijk een uitgebreid betoog afsluit met je belerende:

Durf te denken!
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vragen stellen

Wanneer ik topics aanmaak waarin ik vragen stel en een bron aangeef wat mij tot die vraag gedreven heeft worden verwijderd. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed.
Er is helemaal niets verwijderd, en dat werd je trouwens gemeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Vragen stellen

Er is helemaal niets verwijderd, en dat werd je trouwens gemeld.
Ik kreeg zojuist een pb waarin te lezen stond dat er niets verwijderd was. Dien ten gevolge concludeer ik dat de mods een fout hebben gemaakt in het toch verwijderen van de topics in kwestie en heb ik de vrijheid genomen om deze topics opnieuw aan te maken.
E.Desart schreef:1) Het spelletje dat je nu reeds aan het spelen bent via beide punten 1) en 2)

Hoeveel vage pseudo-diepzinnige zinnen ga je nog formuleren, voor je gaat vertellen (deels tussen de regels) wat je waar nu eigenlijk dwars zit en uiteindelijk een uitgebreid betoog afsluit met je belerende:

Durf te denken!
Ik probeer mensen inderdaad te leren voor zichzelf te denken. Heb je daar een probleem mee?
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vragen stellen

Ik kreeg zojuist een pb waarin te lezen stond dat er niets verwijderd was. Dien ten gevolge concludeer ik dat de mods een fout hebben gemaakt in het toch verwijderen van de topics in kwestie en heb ik de vrijheid genomen om deze topics opnieuw aan te maken.
Neen. Als er per ongeluk topics verwijderd waren, was je dat gemeld geweest. Er is echter gemeld dat er geen topics verwijderd waren. Omdat dat ook niet gebeurd is. Er zijn vier topics samengevoegd (drie van jou en één van een andere gebruiker), en wel hier.

De topics terugplaatsen is dus nergens voor nodig.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vragen stellen

Bij deze een openbare mededeling, om alle misverstanden te vermijden. Kritiek, je repost in het politicologieforum is verwijderd, omdat het een exacte kopie betreft van het bericht dat hier reeds te vinden is. Het bericht dat je in het biologieforum als nieuw topic postte is hierheen verplaatst.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Vragen stellen

Ik probeer mensen inderdaad te leren voor zichzelf te denken. Heb je daar een probleem mee?
Leuke inschatting van jezelf, ..... als je niet zo transparant zou zijn.

Wat jij doet is mensen gebruiken en manipuleren. Wat ik ervaar als gebrek aan respect en zelfrelativering. Zo ontwijk je ook systematisch de kern en inhoud van mijn woorden.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Vragen stellen

Bij deze een openbare mededeling, om alle misverstanden te vermijden. Kritiek, je repost in het politicologieforum is verwijderd, omdat het een exacte kopie betreft van het bericht dat Leuke inschatting van jezelf, ..... als je niet zo transparant zou zijn.


Ik ben niet degen die transparant is. Ik ben in mijn ongenuanceerde uitlatingen transparant omdat ik daarmee refereer aan misstappen van de moderators. Die misstappen gooi ik nu voor hun voeten. Als de regel inderdaad is, wanneer iets op zo'n manier op iemand inwerkt dat die persoon daar moeilijkheden mee heeft, dat de ander, die inwerkte, het gedrag dan moet aanpassen, dan zullen de mods hun gedrag aan moeten passen. Als dat niet gebeurd is bewezen dat de mods mij specifiek onheus bejegenen en de regels aanpassen specifiek om mij. Dat is een vergrijp van de mods en dat zal ik dan aankaarten bij het beheer. Daarnaast is het ook totalitair...

Wat jij doet is mensen gebruiken en manipuleren.


Op geen enkel moment heb ik dat gedaan of doe ik dat. Ik vermoed dat je tot deze conclusie gekomen bent door het gebruik van de 'wetenschappelijke methode'?

Wat ik ervaar als gebrek aan respect en zelfrelativering.


Het gebruik van de 'wetenschappelijke' methode ís een gebrek aan respect en zelfrelativering. Een methode die ikzelf danook verafschuw.

Zo ontwijk je ook systematisch de kern en inhoud van mijn woorden.


Nee, tot nog toe heb ik je gewoon grotendeels genegeerd omdat je niet lijkt op te merken wat er om je heen plaatsvindt, maar slechts bezig bent met wat er in jou plaatsvindt. Dat is overigens een gevolg van de 'wetenschappelijke' methode.

Ik hoop dat je van bovenstaande iets leert Eric.

Nu goed, als het voor jou onmogelijk is om mij met respect te behandelen zal ik je berichten gaan rapporteren. Het werkt namelijk op me in als beledigingen en dáárom moet jij je gedrag aanpassen. Wanneer je niet eerst zult pogen om te begrijpen waar ik het over heb, door vragen te stellen, zal ik je weer gaan negeren

Kritiek
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Vragen stellen

Ik hoop dat je van bovenstaande iets leert Eric.
Heb ik inderdaad ... Het is voor mij een bevestiging dat mijn instinct/aanvoelen nog goed werkt.

Jij begon met een vraag:
Ik vraag me af of het stellen van vragen op dit forum een probleem is. Kan iemand me daar een antwoord op geven?
Dat was helemaal niet bedoeld als vraag ... Wat jij vroeg is: Wil iemand mij de handvatten leveren via dewelke ik mijn theorieën en aversie kwijt kan raken?
Verborgen inhoud
Vertaald: "jongens wie laat zich gebruiken?".


Ik antwoordde heel droog:
Op normaal gestelde (niet ingepakte) vragen, krijgt men hier normale antwoorden.
Terwijl dit een exact en 'to the point' antwoord is op jouw vraag, kon jij hier niets mee omdat ik je (bewust) niet de handvatten leverde waar jij naar zocht.

Met je laatste post, versus je startpost, toon je zelf aan hoe manipulatief en indirect jij omgaat met mensen.

Maar je was goed met je onschuldige ogen naar mij en Ger: "Wat is/was er onduidelijk aan mijn vraag?"

Jij mag mijn berichten rustig rapporteren. Die zijn analytisch van aard, eerlijk vanuit mijn hart, terecht van inhoud mee bevestigd door jouw laatste post hier, en getriggerd door wat ik ervaar als disrespect voor mensen (naar de leden, maar ook naar de moderators met je indirecte technieken) en gebrek aan zelfrelativering van jouw kant.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Vragen stellen

Gezien mijn topics herhaaldelijk uit het biologie forum verwijderd zijn komt het op me over dat dit niet mag. Ten eerste betekent dit dat de mods hun gedrag moeten aanpassen.
Huh? Jíj doet iets wat niet de bedoeling is en wíj moeten ons aanpassen? Dacht het niet.
Ten tweede wil ik graag weten waarom ik mijn vragen daar niet mag posten.
Dat is je al uitgelegd, crossposten is niet de bedoeling en je topic is samengevoegd met een reeds bestaand topic over dat onderwerp. Dat in het kader van verzamelen van kennis (een van de pijlers van dit forum).
Ook is een vraag van mij met betrekking tot de interactie tussen nationale wetgevingen met betrekking tot ons voedsel en de internationale handelsverdragen tot twee maal toe verwijderd.
Ik verwijs maar naar Ypsilon's eerdere bericht, we blijven niet bezig.
Daarom moeten de mods ten eerste hun gedrag aanpassen
Nee.
en ten tweede wil ik graag weten waarom ik mijn vragen niet in het politicologie/economie subforum mag stellen.
Dat mag je wel, maar alleen als ze daar thuishoren. En dat doen ze niet.
Kritiek schreef:Ik ben in mijn ongenuanceerde uitlatingen transparant omdat ik daarmee refereer aan misstappen van de moderators.

Die misstappen gooi ik nu voor hun voeten. Als de regel inderdaad is, wanneer iets op zo'n manier op iemand inwerkt dat die persoon daar moeilijkheden mee heeft, dat de ander, die inwerkte, het gedrag dan moet aanpassen, dan zullen de mods hun gedrag aan moeten passen. Als dat niet gebeurd is bewezen dat de mods mij specifiek onheus bejegenen en de regels aanpassen specifiek om mij. Dat is een vergrijp van de mods en dat zal ik dan aankaarten bij het beheer. Daarnaast is het ook totalitair...
Is het wel eens in je opgekomen dat jijzelf ook degene kan zijn die het fout kan hebben? Komt misschien nogal lullig over, maar je schopt alleen maar richting anderen terwijl je zelf blijft vasthouden aan je perfectionisme. Als mij dat zou overkomen zou ik toch eens in een spiegel kijken, een welgemeend advies aan jou is om dat ook te doen.

Op basis van bovenstaande, je eerdere topic en de ellenlange PB's lijkt me dat dit topic geen meerwaarde meer heeft.

-slotje-
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten