[wiskunde/natuurkunde]Analytisch uitrekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[wiskunde/natuurkunde]Analytisch uitrekenen

Code: Selecteer alles

F1 = 15KN   x = 50 graden

F2 = 20KN   x = 240 graden

F3 = 10KN   x= 350 graden

Code: Selecteer alles

F   horizontaal F cos		 Verticaal F sin

15 X cos50 =9.64

 15 X sin50 =11.5

20 X cos240 =-10

 20 X sin240 =-17.3

10 X cos350 =9.85		   10 X sin350 = -1.73

totaal	   9.49

 -7.5
9.49² + -7.5² = wortel van 146.31 = 12.09

-7.5 : 9.49 = -0,79tan= -38.3

correct? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [wiskunde/natuurkunde]Analytisch uitrekenen

Ik denk dat je je post nog eens moet nalezen, en dan met de vragen:

"Iemand die totaal niet weet waar ik het over heb, zou die voor 100% begrijpen wat ik met mijn post bedoel?"

"Waar zijn nou toch mijn eenheden gebleven"?

Het antwoord op de eerste vraag kan ik je wel geven, dat is namelijk "Nee". Schrijf nu eens wat meer data op, zodat iemand die niet weet waar het over gaat, aan de hand van een duidelijke post met vermelding van eenheden, je van dienst kan zijn.

Het is echt niet zo dat men hier te beroerd is om je te helpen, maar ik kan van je post geen chocola maken. Als je wilt weten hoe je tabellen of een lijstje wilt maken (omdat dat nu wat makkelijker wegleest) kun je hier terecht.

(is inmiddels een tikje leesbaarder gemaakt, moderator)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [wiskunde/natuurkunde]Analytisch uitrekenen

Dag Gastjonge, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]STEL JE VRAAG VOLLEDIG [/u][/b] [i]Doe de moeite om vooral "sommetjes" volledig over te nemen, liefst inclusief een bijbehorend plaatje of verklarend schetsje. Maar al te vaak worden huiswerktopics verwarrend (zowel voor vragers als voor helpers) omdat vraagstellingen verkort worden weergegeven, waarbij net iets cruciaals verdwijnt, of omdat de vraag bijvoorbeeld verwijst naar punt A en punt B en niemand ziet wat hij zich daarbij moet voorstellen. [/i][/color] [/td]
Doe je dat hieronder a.u.b. alsnog eerst even?

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer