[wetenschapsgeschiedenis] literatuurstudie geschiedenis van de fotocamera

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[wetenschapsgeschiedenis] literatuurstudie geschiedenis van de fotocamera

Voor natuurkunde moet ik een commissie-examen afleggen, omdat ik staatsexamen doe dit jaar. Ik heb gekozen voor een literatuurstudie, daarvoor moest ik kiezen uit een aantal gegeven onderwerpen. uit die onderwerpen leek 'de geschiedenis van de fotocamera' mij erg interessant. Op dit moment ben ik ook toevallig bij het onderwerp golven&straling. Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, en hoe zo'n literatuurstudie eruit moet zien. ( ik kom van de havo, profiel c&m...) Dus ik vroeg me af of jullie mij konden helpen om op gang te komen. Voornamelijk met suggesties voor een onderzoeksvraag, waar de hele literatuurstudie om zal draaien. Het leek mij niet voldoende om alleen de geschiedenis te bespreken.. er moet meer inhoud zijn. Ik hoop dat jullie mij hierbij een beetje kunnen begeleiden. dat zou ik zeer op prijs stellen! Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [wetenschapsgeschiedenis] literatuurstudie geschiedenis van de fotocamera

Dag Awesome01, Welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [wetenschapsgeschiedenis] literatuurstudie geschiedenis van de fotocamera

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Re: [wetenschapsgeschiedenis] literatuurstudie geschiedenis van de fotocamera

Zo maar een idee: Bespreek welke elementaire factoren bepalend zijn voor de beeldkwaliteit. Vergelijk in dit opzicht een paar oude en nieuwe camera's. En ga na of de huidige trend om nieuwe camera's uit te brengen met steeds meer megapixels zinvol is voor de beeldkwaliteit.

Reageer