Ionen-motor

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17

Ionen-motor

Ik ben misschien van plan om een Ionen-motor te bouwen voor mijn profiel werkstuk.

Ik weet hoe het werk en dat er Xenon word gebruikt... Maar moet dat per se Xenon of kan dit ook een ander edelgas zijn? Of hoeft dit niet een een edelgas te zijn? Ik vraag me namelijk af waarom ze Xenon gebruiken...

(En ja, ik weet dat het geen zin heeft zon ding te bouwen want op aarde heb je er niks aan... Maar gewoon omdat het me leuk lijkt...)

Alvast bedankt!
Everything Is Connected

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Ionen-motor

Heb je al eens bekeken of het haalbaar is om zelf een ion-motor te bouwen?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Ionen-motor

ja... het moet lukken lijkt me met hulp van een tu ofzo....

het was zegmaar meer 1 ideetje dat in 1x kwam en dat ik nu langzaam aant uitwerken ben...
Everything Is Connected

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Ionen-motor

okee.. ik weet al waarom ze Xenon gebruiken... maar waar haalt het elektronen kanon zijn elektronen vandaan?
Everything Is Connected

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Ionen-motor

ja... het moet lukken lijkt me met hulp van een tu ofzo....


Aan 'ofzo' hebben we niks. Je moet zeker weten dat je zo'n motor kunt maken en hoe. Een korte zoektocht op google levert al een hoop informatie op. En ja, het maken van een ion-motor kan, maar niet zoals jij dat nu in je hoofd heb. Want dat is technologie die men alleen bij NASA kan ontwikkelen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Ionen-motor

haha okee... ik zal kijken of de tu me hierbij wil helpen...

nog 1 vraag waar haalt een elektronen kanon zijn elektronen vandaan in de ruimte?
Everything Is Connected

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Ionen-motor

Als die vraag gerelateerd is aan een ion-motor zoals NASA die gebruikt: een Xenon atoom wordt opgeplitst in een Xenon-ion en een elektron.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer