Telescoop, autostar sturing computer defect

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 1

Telescoop, autostar sturing computer defect

Hallo allemaal,

Wij zijn in het bezit van de Meade ETX-70 sterrenkijker. Nu is de autostar sturing computer defect en kan hij niet meer gebruikt worden. Als hij aangezet wordt verschijnt het display en vervolgens valt hij uit en gebeurt er niets meer. Batterijtest is uitaard al gedaan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen?

alvast dank en groet

Berichten: 56

Re: Telescoop, autostar sturing computer defect

@broreg;

Deze fout lijkt op een simpele storing, het lijkt er op dat de electronica nog compleet en werkend is maar door één ontbrekende functie direct daarna uitvalt. Misschien een heel stomme vraag; zitten alle batterijen in de goede volgorde?

Daarna, zet hem eens aan met vlakliggend en ondersteund krulsnoer en probeer dan eens voorzichtige horizontale bewegingen te maken, werkt dat wel; idem met verticale bewegingen. Sprak een tijd geleden iemand in Duitsland die er zo achter kwam dat een ader gebroken was in de 'afstandsbediening'. Ook is het mogelijk dat er vocht in is gekomen door de bediening te laten hangen en er condens via de kabel in is gelopen. Laat wat horen, misschien is er nog wat anders, zal mijn apparaat eens openen, ehh, niet vandaag maar binnen een paar dagen.

Berichten: 56

Re: Telescoop, autostar sturing computer defect

@broreg;

Heb voor alle zekerheid de gebruiksaanwijzing nagezien en ben deze fout niet tegengekomen.

Heb je overwogen de Meade service te raadplegen?

Berichten: 25

Re: Telescoop, autostar sturing computer defect

broreg schreef:Hallo allemaal,

Wij zijn in het bezit van de Meade ETX-70 sterrenkijker. Nu is de autostar sturing computer defect en kan hij niet meer gebruikt worden. Als hij aangezet wordt verschijnt het display en vervolgens valt hij uit en gebeurt er niets meer. Batterijtest is uitaard al gedaan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen?

alvast dank en groet
Ik had een soortgelijk probleem met mijn ETX125PE ,de controller (en dus ook telescoop) viel zonder aanleiding uit na paar seconden.

In mijn geval bleek het de Autostar zelf te zijn die 'stuk' was. Deze werd onder garantie vervangen en alles werkt weer prima nu.

Mvg

Reageer