Donerenknop

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 4.246

Donerenknop

Ik zie dat er een donerenknop bijgekomen is; klopt dat of heb ik dit over het hoofd gezien?


1.PNG
1.PNG (5.82 KiB) 1031 keer bekeken
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Donerenknop

Dat klopt, die knop was er vroeger niet.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Donerenknop

Ik zie dat er een donerenknop bijgekomen is; klopt dat of heb ik dit over het hoofd gezien?
Dat klopt, die is er bij gekomen. De knop daar onder was er overigens al wel, maar stond aan de linker kant (al zie ik dat je die met waarschijnlijk een adblocker hebt verborgen).


De doneren-knop is toegevoegd als experiment, als alternatief voor het Lorentziaanschap. Wetenschapsforum wordt maandelijks door 300.000 mensen bezocht, maar slechts een fractie van deze mensen is als gebruiker geregistreerd. Enkel gebruikers kunnen Lorentziaan worden, maar wellicht zijn er ook gasten die Wetenschapsforum een nuttige site vinden en daarom een donatie willen doen. Daar willen we op deze wijze aan tegemoet komen.


De insteek is om de knop een maand of 2 te laten staan, en daarna het functioneren te evalueren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.246

Re: Donerenknop

Enkel gebruikers kunnen Lorentziaan worden, maar wellicht zijn er ook gasten die Wetenschapsforum een nuttige site vinden en daarom een donatie willen doen. Daar willen we op deze wijze aan tegemoet komen.
Is het mogelijk de knop te verbergen voor geregistreerde bezoekers (aangezien die knop de doelgroep gasten heeft)?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Donerenknop

Krijg je wel een goed idee over de waarde van de knop als hij in die blauwe band staat die je alleen bij een hoge resolutie te zien krijgt (of zijn mijn scherm en resolutie gewoon prehistorisch)?

Berichten: 4.246

Re: Donerenknop

Krijg je wel een goed idee over de waarde van de knop als hij in die blauwe band staat die je alleen bij een hoge resolutie te zien krijgt (of zijn mijn scherm en resolutie gewoon prehistorisch)?
Ja, maar geregistreerde bezoekers kunnen Lorentziaan worden dus die knop is voor geregistreerde bezoekers niet van belang, snap je?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Donerenknop

Ja, tuurlijk, maar mijn vraag was eigenlijk voor Miels bedoeld en gaat alleen over de plaats van de knop. Jouw voorstel staat daar een beetje los van.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Donerenknop

Op zich stoort het bestaan van die knop mij niet zo, maar ik vind de vormgeving nogal teveel, hierdoor wordt naar mijn idee iets teveel aandacht naar de rechterkant van het scherm gezogen, ik denk dat een blauwe knop al veel zou oplossen, daar deze niet in contrast staat met de rest van de stijl van WSF.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Donerenknop

Is het mogelijk de knop te verbergen voor geregistreerde bezoekers (aangezien die knop de doelgroep gasten heeft)?
Dat kan wel, maar is wat extra werk. Als na afloop van de testperiode blijkt dat we 'm willen houden is het wel de moeite om daar eens naar te kijken.


Krijg je wel een goed idee over de waarde van de knop als hij in die blauwe band staat die je alleen bij een hoge resolutie te zien krijgt (of zijn mijn scherm en resolutie gewoon prehistorisch)?
Ruim 50% van de bezoekers beschikt over een scherm met een voldoende hoge schermresolutie. We missen dus nog een behoorlijke groep, dat is waar. In dat opzicht is een andere plek misschien beter. Heb je misschien een idee? Als ik zo even zit te kijken zie ik maar weinig plekken waar hij goed in zou passen en toch nuttig zou zijn. Onderaan de pagina (nog onder de banner) valt hij zo weinig op dat vrijwel niemand 'm zal zien. Je wil die knop dus eigenlijk "above the fold" (dus dat je 'm ziet zonder dat je naar beneden hoeft te scrollen). De enige optie die ik dan zie is in het witte gedeelte onder de link "Postvak: x"


Op zich stoort het bestaan van die knop mij niet zo, maar ik vind de vormgeving nogal teveel, hierdoor wordt naar mijn idee iets teveel aandacht naar de rechterkant van het scherm gezogen, ik denk dat een blauwe knop al veel zou oplossen, daar deze niet in contrast staat met de rest van de stijl van WSF.
Tsja, dat is het probleem met iedere advertentie/oproep voor een donatie: de knop moet aan de ene kant wel opvallen, anders maakt niemand er gebruik van. Maar hij moet ook weer niet om aandacht schreeuwen. Als we 'm blauwig maken ben ik bang dat we hem net zo goed weg kunnen laten, aangezien hij dan helemaal opgaat in de achtergrond.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Donerenknop

De enige optie die ik dan zie is in het witte gedeelte onder de link "Postvak: x"
Ik zie ook niet veel anders, maar als het netjes kan zie ik er niet zo'n probleem mee.

Reageer