Springen naar inhoud

[wiskunde] partieelbreuken integraal

• Log in om te kunnen reageren

JensVH

JensVH

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2009 - 20:07

hey

de oplossing van de integraal dx/(a-x)(b-x) welke is dit? en kan je ook de werkwijze bij zetten?

alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 maart 2009 - 20:18

Boven elke pagina van dit forum staat het volgende kadertje:

WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.
Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.
Als je een reactie post, geef dan niet meteen de uitkomst maar laat de vraagsteller zelf tot de goede oplossing komen.

Geef dus eerst eens aan wat je al geprobeerd hebt.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 maart 2009 - 21:48

Weet je hoe je een breuk moet splitsen in partieelbreuken? Zie bijvoorbeeld hier.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

JensVH

JensVH

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2009 - 16:37

ik weet dat de delers voor de noemers a-x en b-x zijn, maar verder heb ik geen flauw idee hoe daar verder aan te beginnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 maart 2009 - 16:54

Heb je die pagina bekeken, waarvan ik de link gaf? Onderaan vind je verdere links met uitleg en (uitgewerkte) voorbeelden. Begrijp je daar niets van? Neem even de moeite om dat grondig te bekijken, stel dan (gericht) vragen over wat je precies niet snapt. Het heeft weinig zin de hele uitleg hier te typen als het prima op die pagina's staat.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2463 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2009 - 11:35

Hint: ga eens na wat je krijgt als je LaTeX uitwerkt, en ga aan de hand daarvan na waaraan LaTeX dus blijkbaar gelijk is.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures