Rijk worden, beste manier?

Moderator: Rhiannon

Berichten: 24

Rijk worden, beste manier?

Een hypothetisch scenario...

Stel je bent een jongen van 19 met een uitzonderlijk hoog IQ (160+) en je bent eigenlijk goed in vrijwel alles. Wiskunde/natuurkunde, talen, filosofie, economie etc. - het is allemaal geen probleem. Ondanks je hoge IQ ben je ook nogeens heel erg sociaal en vertoon je geen nare bijwerkingen van je hoge IQ, ook zie je er erg goed uit en ben je charismatisch. Ook ontbreekt het niet aan zelfvertrouwen en leiderscompetenties. Met veel vrije tijd, een abbo bij de bibliotheek en wikipedia als je startpagina heb je een hele grote algemene kennis, inclusief veel specifieke kennis over bepaalde onderwerpen.

Nu komt het:

1) Je hebt geen geld

2) Je hebt geen werkervaring

3) Je hebt geen enkele diploma

4) Je volgt op dit moment geen opleiding en bent werkloos

5) Je hebt (nog) geen hulp

Wat zou dan de beste manier zijn om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld (legaal) te bemachtigen?

Gebruikersavatar
Berichten: 469

Re: Rijk worden, beste manier?

Met die kwaliteiten zou je moeten kunnen weten wat er in de kunstwereld speelt. Naar die kennis zou je kunst kunnen gaan maken en goed verkopen. Je moet dus voor jezelf en de ander de vraag kunnen beantwoorden welke kunst het op dat moment goed doet. Kwaliteit hoeft het kunstproduct dat je aan de man probeert te brengen niet noodzakelijkerwijs te hebben! Het moet slechts lijken alsof het 'echte' en goede kunst is. Ik denk dat je op die manier een flinke duit geld kunt verdienen en jezelf in de hogere kringen kunt werken.

Ik heb begrepen dat Mark Rothko zich op een dergelijke wijze wist te vestigen in de kunstwereld. Bij hem lag het uiteindelijk met z'n zelfmoord wel wat gecompliceerder.
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Rijk worden, beste manier?

ruilen.

begin met wat kleins en begin maar te ruilen.

dit klinkt wat dom, maar ik heb al een paar keer gezien waarmee je thuis kunt komen als je gewoon vraagt aan mensen wat ze kunnen ruilen.

dan natuurlijk het alom bekende voorbeeld van die amerikaan die met een paperclip begon en eindigde met een huis
If I concentrate, I can see the gears in your head come to a grinding halt.



"In order to be an immaculate member of a flock of sheep, one must above all be a sheep oneself. " A. Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Rijk worden, beste manier?

Een beetje off-topic maar...
Ik heb begrepen dat Mark Rothko zich op een dergelijke wijze wist te vestigen in de kunstwereld. Bij hem lag het uiteindelijk met z'n zelfmoord wel wat gecompliceerder.
Bedoel je nu dat Rothko begonnen is met kunst alleen als manier om snel rijk te worden? De werken die nu in het Tate Modern tentoongesteld worden waren nochtans gemaakt in opdracht van een of ander duur hotel, maar toen hij er binnenstapte besloot hij dat ze niet thuishoorden daar tussen al die luxe alleen voor de rijken...

@TS: Zoek een marktsegment dat onverzadigbaar lijkt maar waar je in feite niets voor gestudeerd hoeft te hebben. Zelfhulpboeken, teambuilding cursussen, dat soort dingen. Een keer je daar wat geld uit gehaald heb schrijf je je verhaal neer in geromantiseerde vorm en verkoop je dat boek voor een stevige prijs. Zo'n from zero to hero verhaal over hoe hard werken opbrengt doet het goed in de VS ;)

Berichten: 597

Re: Rijk worden, beste manier?

vraag aan elke inwoner van België om u 1 euro te geven
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Rijk worden, beste manier?

Ik zou een nieuw dieet verzinnen. Iets in de trant van: 'alles 2 keer minder'.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 24

Re: Rijk worden, beste manier?

Interessant allemaal.

Zelf zat ik ook te denken aan pokeren. Ik denk dat veel kwaliteiten hierbij (real life poker, niet online) ook goed van pas kunnen komen.

Berichten: 74

Re: Rijk worden, beste manier?

Oplichter worden ;)

Berichten: 614

Re: Rijk worden, beste manier?

Wat zou dan de beste manier zijn om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld (legaal) te bemachtigen?


Ga naar Bart Smit en koop een monopoly-spel.

In die doos is veel geld te vinden.
Stuur mij maar naar de hel, Petrus. Lekker warm.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Rijk worden, beste manier?

Herodotus schreef:Ga naar Bart Smit en koop een monopoly-spel.

In die doos is veel geld te vinden.
;)

En even serieus aan de TS: als er werkelijk een manier was, zo simpel te bedenken, waren er al honderden, wat zeg ik, honderdduizenden mensen je voor...

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 270

Re: Rijk worden, beste manier?

Ik zou in ieder geval geen reguliere baan nemen waarbij je belasting moet betalen.

Wat ik wel zou doen is een goed boek schrijven en het op een slimme manier aan de man brengen.

Of een goeie orginele nieuwe website, maar dat is een warrigere wereld.

als je wil samenwerken bel je me maar:P
HosteDenis schreef: ;)

En even serieus aan de TS: als er werkelijk een manier was, zo simpel te bedenken, waren er al honderden, wat zeg ik, honderdduizenden mensen je voor...

Denis
er zijn hem ook al 100en, wat zeg ik, 100000en voorgegaan
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.543

Re: Rijk worden, beste manier?

Wat zou dan de beste manier zijn om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld (legaal) te bemachtigen?


Die manier wordt in detail beschreven in Slum dog millionaire, de film die niet voor niets 8 Oscars heeft gewonnen.

Berichten: 202

Re: Rijk worden, beste manier?

Die manier wordt in detail beschreven in Slum dog millionaire, de film die niet voor niets 8 Oscars heeft gewonnen.


Ben ik het niet mee eens, volgens mij is de kern van de film dat deze jongen toevallig alle antwoorden wist op de vragen, door alle dingen die hij had meegemaakt.

Berichten: 79

Re: Rijk worden, beste manier?

Volgens mij neem je de reactie van jkien iets te serieus ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Rijk worden, beste manier?

Ben ik het niet mee eens, volgens mij is de kern van de film dat deze jongen toevallig alle antwoorden wist op de vragen, door alle dingen die hij had meegemaakt.
En deze film hoef ik ook niet meer te zien......

Er zijn codetags waarmee je dit soort teksten kunt verbergen voor mensen bijvoorbeeld
Spoiler: [+]
op deze manier
,
Verborgen inhoud
of zoiets als dit
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer