Springen naar inhoud

Nauwkeuriger: lineair verband / e-macht

• Log in om te kunnen reageren

MitchelH

MitchelH

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2009 - 20:16

Goedenavond,

ik vroeg mij het volgende af:

Waarom is het aflezen (en bepalen) bij een lineair verband (y=a*x + b) nauwkeuriger dan bij een kromming?

Komt dit, omdat de e-macht op ieder punt een andere richtingscoŽfficiŽnt heeft?

Dank u wel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 maart 2009 - 21:40

Ik kan niet helemaal volgen. Wat bedoel je juist met het aflezen?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

MitchelH

MitchelH

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2009 - 21:44

Ik bedoel het aflezen van waarden.

Stel je voor dat ik vijf waarden moet aflezen en vergelijken (bijvoorbeeld het interval tussen waarde x1, x3 en waarde x6). Waarom is het dan makkelijker om een grafiek te hebben met een rechte lijn?

Dank u wel

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 maart 2009 - 21:46

Mij lijkt het, dat je met een lineair verband, eenvoudiger kan aflezen/schatten doordat je met evenredigheden kan werken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Arik

Arik

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2009 - 23:43

Misschien dat ik je niet helemaal begrijp, maar als je met een rechte lijn werkt

f(x)=a*x+b

dan is je a de richtingscoŽfficiŽnt. Deze blijft constant omdat je een lijn hebt met steeds dezelfde helling. Bij een e macht heb je een functie die continu is en op elk domein oneindig veel waarden heeft met oneindig veel r.c.'s. Het verschil is uiteindelijk ontzettend klein, maar toch daar.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures