ontspanning

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 81

ontspanning

'k Weet wel niet of ik hiervoor op het juiste forum zit, maar ik dacht dat mijn vraag wel iets te maken had met alledaagse wetenschap.

Ik zit nu namelijk in de examens, en ik vroeg mij af:

als je ontspanning neemt, wat doe je dan het beste?

Neem je dan ontspanning waarbij je hersens nog actief blijven, zoals boeken lezen, puzzelen, hier op het wetenschapsforum wat rondneuzen...

Of neem je het best hersenloze ontspanning zoals wat slapen, een beetje rondkijken, computerspelletje spelen...

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: ontspanning

Ik denk dat het beste werkt om een bepaalde mate van innerlijke rust te zien krijgen. Hoe? Dat is voor een ieder iets eigens, voor de een is dat b.v. sporten en voor de ander juist vissen. Anderen vinden een potje schaken juist erg ontspanend, dus kwa hersenactiviteit moet het volgens mij niets uitmaken.

Een leuke site hierbij is:

http://www.nuevenniet.com/
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 99

Re: ontspanning

computeren is NIET ontspannend

verder zou ik niet veel anders doen dan je normaal ook doet, dat werkt het beste, sex schijnt ook erg goed te helpen tegen stress door de ontlading...
may the force be with you

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: ontspanning

ik vind de beste ontspanning gewoon wat sporten, kan je echt alles vergeten.

Seks is ook een goede ontspanning, alleen moet je zelf zien dat je niet te veel je hoofd bij je examens al hebt, anders heb je er zelf niets aan en je vriend/in zal er ook niet gelukkig mee zijn :shock:

als kleine ontspanning zit ik even op het internet (zoals nu :?: )

iedereen die ook examens hebben: veel succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: ontspanning

Ik vind sporten zelf ook het ontspannendst. Als ik heb gezwommen ben ik altijd weer helemaal opgeladen.

Berichten: 23

Re: ontspanning

Gewoon op ff 10 minuten op je bed gaan liggen, desnoods met een muziekje en je heeeeeeeeeeeelemaal ontspannen. Je merkt meteen of sommige spieren nog gespannen zijn. Hoe meer ontspannen je spieren zijn, hoe meer je ledematen aanvoelen als lood.

Sport is idd ook erg ontspannend. Ik doe zelf altijd een warme douche, gevolgd door een koude. Daar fris je van op, maar toch ben je ook erg ontspannen daardoor.

Maar eh alle tips zijn welkom, want ik zit ook in mn examentijd (die moet nog komen over een maandje of twee a drie)

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: ontspanning

Een vette joint wil ook wel eens helpen. :shock:

~~~(((__________)
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Berichten: 86

Re: ontspanning

woodstock schreef:Een vette joint wil ook wel eens helpen.   :shock:

~~~(((__________)
ja, maar als je daarna nog moet leren is het niet erg aan te raden :?:
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: ontspanning

woodstock schreef:Ik denk dat het beste werkt om een bepaalde mate van innerlijke rust te zien krijgen. Hoe? Dat is voor een ieder iets eigens, voor de een is dat b.v. sporten en voor de ander juist vissen. Anderen vinden een potje schaken juist erg ontspanend, dus kwa hersenactiviteit moet het volgens mij niets uitmaken.

Een leuke site hierbij is:

http://www.nuevenniet.com/
leuke site, maar ik vind vissen ook een sport. nu jij weer.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: ontspanning

Tijdens examens

pauze: sporten en buiten gaan voor verse zuurstof, meditatie moet ook wel helpen om stress te verbannen.

's avonds: slaap goed en lang want REM slaap is geheugen bevorderend. Bij testen met ratten en mensen is dit al heel duidelijk bewezen.

Ook en dit is mega moeilijk geen stress hebben, stres hormonen hebben een negatieve inpakt op de hersenen en breken ze een beetje af, werkt ook negatief op geheugen.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer