Bloedsomloop van de kip

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Bloedsomloop van de kip

[/i] hallo ik doe een mondelinge beurt over de kip : k'heb al de ademhaling en uitbreiding van het ei maar weet er iemand waar dat je een tekst kan vinden over de bloedsomloop?? danku ! of gewoon uitleggen ... alle hulp is welkom !! x x x

Re: Bloedsomloop van de kip

Zoek naar informatie over de bloedsomloop (vooral de bouw van het hart!) bij vogels in het algemeen

Berichten: 4

Re: Bloedsomloop van de kip

Totaal buiten het normale, effen tussendoor, mss een leuk weetje om te vertellen

Het langst dat een kip zonder hoofd overleefde was 18 maanden!!!!!! ;)

De boer hielt het beest in leven door met een druppelaar water en voedsel toe te dienen. Uiteindelijk is het "beest" gestorven door te stikken in een graankorrel. :shock:

Alsde mij niet geloofd check Guinnes World Records dan maar eens (zeker in den 2005 dat het staat)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bloedsomloop van de kip

hoe kan dat? Het hart moet toch impulsen ontvangen van het brein? lijkt me in dit geval niet echt meer mogelijk :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 4

Re: Bloedsomloop van de kip

Dacht ik eigenlijk ook, mark heb da vanochtend gelezen in de guinnes world records 2005 special edition. Dus da zal wel kloppen zeker.

Zotte beesten die kippen

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Bloedsomloop van de kip

ik dacht dat een kip altijd nog wat langer door kon lopen nadat z'n hoofd eraf was gehaald omdat de impulsen van zijn hersenen dan nog onderweg waren naar de spieren :shock: ? Maar dan is 18 maanden wel heel erg lang..
huh?

Berichten: 168

Re: Bloedsomloop van de kip

Den Student schreef:Totaal buiten het normale, effen tussendoor, mss een leuk weetje om te vertellen

Het langst dat een kip zonder hoofd overleefde was 18 maanden!!!!!!   :shock:  

De boer hielt het beest in leven door met een druppelaar water en voedsel toe te dienen. Uiteindelijk is het "beest" gestorven door te stikken in een graankorrel.   ;)  

Alsde mij niet geloofd check Guinnes World Records dan maar eens (zeker in den 2005 dat het staat)
en ja, hier staat ie, Mike the headless chicken

idd toch wel gek. Zou ie dan ook doorgegaan hebben met eieren leggen?

http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=54463
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Bloedsomloop van de kip

OK, nu snap ik 'm. Deze signalen worden doorgegeven door de hersenstam, aangezien het grootste gedeelte van de hersenstam nog vast zat aan het lichaam, kon het hart ook nog kloppen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 100

Re: Bloedsomloop van de kip

Vind het wel erg dat dit gedaan wordt. ofwel maak je het beestje eens en voorgoed af ofwel laat je het leven. een half hoofd afkappen en dan zien hoe lang het leeft.. vraag me af of dat beestje dan niet eindeloos heeft geleden. wel ja 18 maanden.

kweet het nu gaat zijn van, dit is niet on topic, maar moest het toch gewoon ff zegge! :shock:

Re: Bloedsomloop van de kip

leuk weetje:

Rode bloedcellen van de kip zijn de enige van de beesten met een celkern...

Re: Bloedsomloop van de kip

Chromosoompje schreef:Vind het wel erg dat dit gedaan wordt. ofwel maak je het beestje eens en voorgoed af ofwel laat je het leven. een half hoofd afkappen en dan zien hoe lang het leeft.. vraag me af of dat beestje dan niet eindeloos heeft geleden. wel ja 18 maanden.

kweet het nu gaat zijn van, dit is niet on topic, maar moest het toch gewoon ff zegge!   :shock:


nou, die kip heeft dus helemaal niks geleden. Pijn wordt namelijk pas geregistreerd in de hersens, en die had hij dus niet meer.... deze kip miste zijn besturingscentrum en was dus eingenlijk gewoon een hoopje materie zonder bewustzijn ofzo

Re: Bloedsomloop van de kip

nou, die kip heeft dus helemaal niks geleden. Pijn wordt namelijk pas geregistreerd in de hersens, en die had hij dus niet meer.... deze kip miste zijn besturingscentrum en was dus eingenlijk gewoon een hoopje materie zonder bewustzijn ofzo


klopt. een kip kan trouwens niet eens zo lang leven zodner kop. ten eerste zou hij leegbloeden, omdat de halsslagader kapot is. Als hij dat zou overleven, dan zou hij doodgaan van de honger, aangezien hij geen snavel meer heeft om het op te pikken. Als hij toch zou kunnen eten, dan zou de wond gaan infecteren en zou de kip alsnog doodgaan. Zelfs als dat niet gebeurt, dan gaat de kip dood. de spieren en organen krijgen namelijk geen instructies meer (die komen van de hersenen) en doen dus ook niks meer.

Re: Bloedsomloop van de kip

ik dacht dat een kip altijd nog wat langer door kon lopen nadat z'n hoofd eraf was gehaald omdat de impulsen van zijn hersenen dan nog onderweg waren naar de spieren :shock: ? Maar dan is 18 maanden wel heel erg lang..


dat is bullshit want de sientjes gaan met iets van 300 km/h door de zenuwbanen. De stuiptrekkingen (want dat is dat lopen eigenlijk) worden gewoon veroorzaakt doordat de zenuwen kortsluiten en dus allemaal stroom naar de spieren sturen

Re: Bloedsomloop van de kip

Anonymous schreef:leuk weetje:

Rode bloedcellen van de kip zijn de enige van de beesten met een celkern...
Hoe kan dat? Het zou de soepelheid van deze cellen enorm beinvloeden.

Berichten: 27

Re: Bloedsomloop van de kip

Rood schreef:
Anonymous schreef:leuk weetje:

Rode bloedcellen van de kip zijn de enige van de beesten met een celkern...
Hoe kan dat? Het zou de soepelheid van deze cellen enorm beinvloeden.
geen idee. het is nou eenmaal zo, kan er ook niets aan doen :shock: (p.s., ik was de gast)

Reageer