[natuurkunde] vraag gezocht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 112

[natuurkunde] vraag gezocht

Hallo,

Een hele tijd geleden heb ik een vraag gekregen ivm een bal op een laken en waarbij het laken onmetelijk kort versneld werd en daarna met een bepaalde snelheid weggetrokken werd. Een tabel met statische en kinetische wrijvingscoëff. werden gegeven en gegevens zoals lengte van de tafel. We moesten o.a. bepalen wanneer de bal van de tafel af rolde.

Heeft iemand een gelijkaardige vraag? Ik weet dat ik het toen niet kon, maar ik vraag me af of ik dat nu wel zou kunnen, maar ik vind nergens een vraag die er enigszins op lijkt (zelfde principe)...

Bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: [natuurkunde] vraag gezocht

Ik weet dat ik het toen niet kon, maar ik vraag me af of ik dat nu wel zou kunnen,
Je spreekt in raadselen ;) Wat kon toen niet, wanneer was dat "toen", en waarom kon dat niet?

Dan nog weet ik niet wat je bedoelt met "een gelijkaardige vraag"?. Gelijkaardig in welke zin?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 112

Re: [natuurkunde] vraag gezocht

Ja ik vermeldde even dat ik er toen problemen meenhad en ik zou nu graag een gelijkaardige vraag willen proberen oplossen (in de hoop dat ik sindsdien toch meer bijgeleerd heb).

En wat betreft de vraag... Tja, ik weet dat ik wat vaag ben, waarvoor mijn excuses. Ik was dan ook aan het hopen dat de vraagstelling bekend in de oren zou klinken voor iemand en dat ze een site wisten met zo'n oefening dat het heeft over een voorwerp op een tafellaken, waarbij het tafellaken een constante snelheid ondervindt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: [natuurkunde] vraag gezocht

Je zoekt dus eigenlijk simpelweg oefeningen met krachten uitgeoefend op voorwerpen die zowel kunnen roteren als lineair bewegen? Wielen, ballen, cilinders, als het liefst maar tegelijk schuift, rolt en draait?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 112

Re: [natuurkunde] vraag gezocht

ja ;)

Reageer