Vwo natuurkunde/wiskunde

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 9

Vwo natuurkunde/wiskunde

Ik had een vraag... volgend jaar ga ik VWO NG doen, maar omdat ik dit jaar bemerk dat WisB niet echt goed gaat, ga ik overstappen naar WisA. (voor GNK, en dat kan omdat de 2e fase vernieuwd is)

Nu is mijn vraag: hebben de mensen hier wat gehad aan wiskunde B bij natuurkunde? of is natuurkunde op zichzelf al prima te volgen zonder wiskunde b? ik heb er dit jaar ook niet echt iets aan gehad, het ene is algebra en het ander bevat een ziljoen groot- en eenheden!

;)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Vwo natuurkunde/wiskunde

Dit is geen huiswerk of oefening en lijkt me meer iets voor ons café.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: Vwo natuurkunde/wiskunde

Ik denk dat natuurkunde op het middelbaar best te doen is zonder wiskunde B1 of B1,2. Bij natuurkunde op het middelbaar komt over het algemeen heel weinig wiskunde kijken is mijn ervaring. Mocht je verder willen gaan met natuurkunde op de universiteit, dan ga je de kennis van wiskunde B wel hard nodig hebben.

Berichten: 9

Re: Vwo natuurkunde/wiskunde

dankjewel ;) ik dacht namelijk precies hetzelfde. En ik heb het hier geplaatst, omdat ik het meer bij huiswerk vond passen dan een los gesprek in het cafe...

Berichten: 703

Re: Vwo natuurkunde/wiskunde

Ik zit zelf nu in 6 VWO, en ik vind wiskunde best handig bij natuurkunde. Je gaat bij wiskunde wel een stuk verder dan wat je nodig hebt bij natuurkunde maar toch komt het goed van pas. Voor zover ik weet krijg je bij wiskunde A vrijwel niets over logaritmen of goniometrie e.d, en dat heb je op zich best wel nodig voor natuurkunde. Het zou je misschien wel lukken zonder wiskunde B, maar ik raad het je niet aan.

Reageer