Java developpement kit

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 22

Java developpement kit

Hallo ik ben aan het proberten te leren hoe ik moet programeren en ik gebruik daar de volgende handleiding voor: nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_Java

Maar als je naar de inleiding gaat dat je java developpement kit moet downloaden. Dus dat heb ik geprobeerd en daarna ben ik naar basis gegaan en heb ik dat tekstje daaronder in kladblok geprogrammeert maar als ik het dan probeer te openen lukt dat niet weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen. Volgens mij ligt het aan de developpement kit, want die staat niet tussen mijn bestanden, wel andere dingen van java maar die niet, dus weet iemand waar ik het juiste programma wel kan downloaden.

David

Berichten: 202

Re: Java developpement kit

Heb je niet de runtime environment geinstalleerd? Wanneer je de JDK hebt geinstalleerd moet er iets op je harde schijf staan als: C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_07

Hierna moet je de map bin (C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_07\bin) toevoegen als systeemvariabele en wel als PATH. Dit kan door naar het configuratiescherm->systeem->geavanceerd->omgevingsvariabelen->onder systeemvariabelen nieuw PATH (als naam) en dan C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_07\bin (als variabele)

Start hierna CMD opnieuw!

Hierna kopieer je de code van wikipedia naar het bestand Hallo.java

Daarna typ je javac Hallo.java en vervolgens java Hallo (natuurlijk wel in de goede map doen)

Berichten: 202

Re: Java developpement kit

Is het hiermee gelukt?

Berichten: 22

Re: Java developpement kit

het in het PATH bestand zetten is wel gelukt, maar ik krijg hem nog altijd niet open. Maar volgens mij ligt het aan de map. Documenten heb opgeslagen moet ik dan eerst in cmd documenten typen voor ik het kan openen.

David

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Java developpement kit

Je moet natuurlijk in je cmd wel naar de juiste map gaan. Dit kan via het cd commando.

Hier vind je wat basis info over hoe je met het cd commando door je directories beweegt:

http://www.amset.info/windows/dosprompt.asp

Berichten: 72

Re: Java developpement kit

Ja of anders gebruik all-in-one zoals Netbeans.

Reageer