Earth hour

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 300

Earth hour

zaterdag 28 maart, morgen dus oganiseerd het WWF in sammenwerking 84 landen( inclusief belgie en nederlande) een actie tegen de klimaat verandering, de actie bestaat er uit dat idereen dus 20:30en 21:30 het licht dooft ik nodig iedereen uit om mee te doen . overgins voorspelt Elia's (belgie's stroomnet beheerder) de nodig doem scenario's van een algemeen black out in heel europa dus niet allemaal tegelijk om 21:30 uw lichten aan doen.

nog een ander goede reden is kunnen we eindelijk eens goed naar de steren kunnen kijken, wel wat vroeg maar ja, ik heb het uur niet gekozen.

Eart Hour website voor meer info

klein artikel hier over

iets belangrijk vergeten te vermelden WWF vraagt idereen om zicht te registreren om beter de gevolgen van de actie op het net te kunnen in schatten post zo daadelijk een link

Berichten: 300

Re: Earth hour

kan mijn post niet meer editten dus even zo de link registeren(mischien kan een mod deze er in mijn vorige post plaats en nog een wel heel groote fout er uit hallen vermalden in het vet gedrukt moest natuurlijk vermelden zijn foutje in het editen tijd bijna om exusse kan dit ook aangepast worden sorie nogmaals)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Earth hour

Ik doe daar niet aan mee. Het is ongeveer hetzelfde principe als andere pseudo maatregelen. Neem nu "dikketruien dag" Concept: verwarming een dagje niet opzetten in scholen. Resultaat; niets aangezien het afkoelen van het gebouw achteraf weer zeer veel energie vraagt.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Earth hour

niets aangezien het afkoelen van het gebouw achteraf weer zeer veel energie vraagt.
Ik had begrepen dat deze verhaaltjes nonsens zijn. Ik kan ze ook niet begrijpen: de warmtestroom die uit een gebouw vloeit is de energie die er uiteindelijk wordt ingepompt (dit levert een 'duaal' plaatje om naar het probleem te kijken). Als een gebouw gedurende een bepaalde periode op een lagere temperatuur wordt gehouden, zal tijdens die periode minder energie uit een gebouw stromen, en zal dus minder energie verbruikt zijn (ook achteraf vloeit niet meer energie uit het gebouw dan anders).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Earth hour

Ik heb het niet nagerekend. Ik zou dat misschien beter is doen uitgaande van een doorsnee (lees slecht) geïsoleerd schoolgebouw.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Earth hour

Ik doe daar niet aan mee. Het is ongeveer hetzelfde principe als andere pseudo maatregelen. Neem nu "dikketruien dag" Concept: verwarming een dagje niet opzetten in scholen. Resultaat; niets aangezien het afkoelen van het gebouw achteraf weer zeer veel energie vraagt.
Ja, maar dit acties zijn natuurlijk vooral belangrijk als symbolische maatregel, om een draagvlak te creëeren en (in nerdkringen als het WSF ;) ) wat discussie op gang te brengen. Het idee is: kijk, het kan ook met minder dan 10 lampen per kamer, en het lukt ook best met de verwarming een graad of twee lager en een wat dikkere trui. Maar goed, bij ons op school had je in sommige lokalen nu en dan de indruk dat de verwarming in de winter een graad of tien te laag stond afgesteld.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Earth hour

Komt goed uit, ik ben toch niet thuis, dus heb mn lampen uit, ben ik nu even klimaatvriendelijk bezig ;)
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 771

Re: Earth hour

als je dan toch thuis in het donker zou zitten, kan je toch even goed een toertje met je jeep gaan maken ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Earth hour

Ik heb er toch niets van gemerkt. Volgens mij hebben weinigen mee gedaan.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Earth hour

Het stroomnetbeheer heeft zich dus voor niks zorgen gemaakt.

Reageer