Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Als vraag zonder garantienoodzaak/aansprakelijkheidsstelling/risico voor de reageerder.

Ik wil het in Nederland houden maar grensoverschrijdende ideeén mogen ook maar wel bij Nederlandse fondsen of bedrijven

Over een half jaar komen wij er dan op terug,met tussentijdse reakties.

Het kent heeft de volgende beloningen:

Bij winst zal eeuwige roem uw deel zijn.

Bij verlies ook.

Berichten: 13

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

In een huis. De prijzen zijn dalende op dit moment.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Grondstoffen, om het even welke.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Op welke termijn wil je winst maken. Op korte termijn is sparen op dit moment het meest gunstigst. Op de lange termijn zijn mogelijk de duurdere huizen of aandelen een optie, maar daar zit wel meer risico aan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Op welke termijn wil je winst maken. Op korte termijn is sparen op dit moment het meest gunstigst. Op de lange termijn zijn mogelijk de duurdere huizen of aandelen een optie, maar daar zit wel meer risico aan.
Ik hou het eerst op een half jaar en 100.000 euro.

Als er voldoende spanning in blijft gaan we noglanger door.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

In een huis. De prijzen zijn dalende op dit moment.


Jij koopt een huis voor 100.000 dat is dan een appartement of een opknapper of een klein huis en in welke stad?.

Houdt rekening met de kosten koper dus het pand zal niet meer dan een koopprijs van ongeveer 92.000 euro kunnen bedragen

Wil je het iets beter omschrijven dan maak ik de deal rond en kunnen we zien of er van jouw investering iets bij of af is na een half jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Grondstoffen, om het even welke.


Toch wil ik weten wat jij koopt voor de 100.000 euro:goud,zilver,lood,olie,cement...

De dagprijs bepaald de hoeveelheid die er voor jou wordt opgeslagen, hou wel rekening met vervoer en opslag bij deze transactie.

Ik begroot deze op 2500 euro.

Berichten: 56

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Ik wil niemand iets aanraden, maar wel vertellen hoe het ons vergaat. Mijn partner en ik hebben wat huiswerk gemaakt van de AEX. Dat is echt lachen, gemiddeld halen we met een bedrag tussen 5000 en 6000 een netto rendement van 600 tot 1100 -€- what else, per week. We hebben een beleggingsrekening geopend, ik houd in mijn kantoor de fondsen in de portefeuille op een paar schermen in de gaten en mijn partner, zij mag van haar baas geen live-streams hebben, geeft de aan/verkoop instructies per e-mail door. We kijken inmiddels ook met een schuin oog naar de DAX, vorige week was er een televisiekanaal Pro Sieben, c.s., met een rendement van 21,7% op 1 dag. Het is meer een lolletje dan een manier om voor de dagelijkse boodschappen te zorgen, maar het is leuk als je snapt hoe het werkt en, uiteraard, net even iets slimmer bent dan de massa, anders lukt het niet. www.iex.nl is leuk voor de koersen en om te leren, ook van het buitenland.

ben nog even vergeten te vermelden dat mijn partner de slimste is en een gokje durft te wagen. Ik ben een vrek en krijg de hand met muntjes er in niet open.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

gradus schreef:Ik wil niemand iets aanraden, maar wel vertellen hoe het ons vergaat. Mijn partner en ik hebben wat huiswerk gemaakt van de AEX. Dat is echt lachen, gemiddeld halen we met een bedrag tussen 5000 en 6000 een netto rendement van 600 tot 1100 -€- what else, per week. We hebben........

........mijn partner de slimste is en een gokje durft te wagen. Ik ben een vrek en krijg de hand met muntjes er in niet open.
Geef maar aan waar jullie de 100.000 euro in zouden stoppen als dat bedrag nu in jullie bezit zou zijn.

Ik ben nieuwsgierig.

Berichten: 56

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

@wijsneus;

Nee, helaas, zo werkt het echt niet, fluitend in de zon zitten en rijk worden, je moet er wel wat voor doen. Daarom een paar opmerkingen;

Voordat dit forum een chat-box wordt voor beurs goeroes zou ik er de mening van moderatoren over willen lezen;

De truc, vandaag de dag, is: kijken, denken en reageren. Zou iemand gistermiddag € 100.000 in de Pharming Group hebben gestoken, bij een slotkoers van 0,3850, dan zou die persoon op dit moment, 12.10u een winst hebben gehad van 15,32%, € 15.320,00 dus, -/- de transactiekosten.

Da’s mooi voor vandaag, ga dus maar weer in de zon zitten;

Kijk je bijvoorbeeld naar Volkswagen op de DAX, en bestudeer je dat een beetje, dan zie je dat iemand (of een aantal mensen) vorig jaar aandelen kocht voor ± 222,00 en ze binnen een maand verkocht voor 840,00! Daarmee kun je een jaar ergens ter wereld in de zon gaan zitten;

4. Neem nu voor de lol eens een ‘ludiek’ fonds, Antonov. Makers van prima versnellingsbakken. Hebben miljoenen aandelen van £ 0,01, gisteren zelfs nog een emissie van bijna 2 miljoen dacht ik, die dingen gaan nu over de toonbank voor € 0,06 per stuk, zijn echter recent € 0,10 geweest. Dus is € 0,07 een leuke waarde, en een rendement van 14,29%, als er een koper voor is natuurlijk. O, en er zijn er vandaag al 622.355 van verhandeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

wijsneus schreef:Toch wil ik weten wat jij koopt voor de 100.000 euro:goud,zilver,lood,olie,cement...

De dagprijs bepaald de hoeveelheid die er voor jou wordt opgeslagen, hou wel rekening met vervoer en opslag bij deze transactie.

Ik begroot deze op 2500 euro.


Ik zou zelf eerder denken aan grond. Er komen steeds meer mensen bij waardoor er steeds meer huizen zullen komen en grond nog schaarser zal worden. Dit kan (en wil) je niet vervoeren en opslaan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 56

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

@wouter_M

Daar denk ik rendementsmatig toch wat anders over.

Grnd is een groot goed, letterlijk en figuurlijk, maar in de praktijk slecht verhandelbaar want het is in NL erg afhankelijk van de bestemming die er op rust. Daarnaast is het rendement nihil of negatief want er moet belasting over de waarde betaald worden (=vermogen) en een WOZ belasting. In de toekomst gezien is het afwachten of er nog wel veel belangstelling voor is, omdat mijn generatie, baby-boomers, zo rond 2035 wel het loodje gelegd heeft en er verhoudingsgewijs veel grond, al dan niet met woning op de markt komt. Enkele toekomstmodellen voorzien vrij veel leegstand en gedeeltelijk teruggave van grond aan de natuur.

Ik zal er niet zijn om I told you so te zeggen, maar wij zoeken het rendement liever op de kortere termijn met een aardig spelletje.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Ik zou investeren in asbest en Betamax.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Ik zou investeren in asbest en Betamax.
Tja allemaal geef dan eens een duidelijk iets!

Zo van dit koop ik voor 100.000,- en dan zien what's geburt lijkt mij niet zo'n moeilijke opgave.

Ik zie nog niet 1 forummer die iets geïnvesteerd heeft. :P

Is een ton in bare euro's geen leuk speelgoed?

Wat zou een forummer dan doen met één miljoen? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Geld investeren ;wie heeft een suggestie?

Aan het wetenschapsforum doneren
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer