M/string theory

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 126

M/string theory

Wat denken jullie van de snaartheorie en de nieuwste versie ervan genaamd M-theory(Membrane theory) door Edward Witten?

De snaartheorie gaat ervanuit dat materie bestaat uit subatomaire snaren die 11 dimensies nodig hebben om te bestaan. Ook is er een aparte visie op de oerknal, M-theory gaat ervanuit dat wij dus uit een 3dimensionaal membraan bestaan in een multi-dimensionale ruimte. Er zijn naast ons membraan(Lees heelal) ook andere membranen. Volgens de theorie zou ons heelal tegen een ander heelal zijn opgebotst. Ofterwijl 2 3-dimensionale membranen knallen tegen elkaar aan en door die botsing ontstaat er een gat in de 4de dimensie ofwel een singulariteit.

Na afloop van dit contact expandeerd het heelal tot de vorm die wij nu kennen. Ik vind het persoonlijk een logischer idee dan de klassieke oerknal theorie, Omdat het een verklaring geeft over hoe de singulariteit zelf kon ontstaan. Het is nog een controversiele theorie onder de wetenschap maar ik had gehoord dat er een manier was om deze hypothese aan de werkelijkheid te toetsen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: M/string theory

Dit onderwerp is verplaatst naar het forum Natuurkunde.

Berichten: 412

Re: M/string theory

Na afloop van dit contact expandeerd het heelal tot de vorm die wij nu kennen. Ik vind het persoonlijk een logischer idee dan de klassieke oerknal theorie, Omdat het een verklaring geeft over hoe de singulariteit zelf kon ontstaan. Het is nog een controversiele theorie onder de wetenschap maar ik had gehoord dat er een manier was om deze hypothese aan de werkelijkheid te toetsen.


Ik weet er niet genoeg van om er een mening over te kunnen hebben, maar ik denk dat het argument dat jij geeft voor het logischer zijn van de string theory niet heel goed is. Want de theorie kan dan wel een verklaring geven voor het ontstaan van de singulariteit, maar niet voor het onstaan van de membranen die voor het ontstaan van die singulariteit zorgden. Of begrijp ik iets niet?
Vroeger Laura.

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: M/string theory

Precies, de snaartheorie verklaard niet ineens het bestaan van alles, het schuift de vraag min of meer op naar een hoger niveau.

Reageer