Springen naar inhoud

smeltpunt koper

• Log in om te kunnen reageren

tomstein

tomstein

• >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2005 - 21:13

ik kan nou zelf koper maken om een oplossing te maken van kopersulfaat en die te elektrolyseren.
of er alliminuimfolie bij te doen,

maar hoe kan ik het tot één klompje?
ik dacht om het te laten smelten en ergens in te gieten?
maar wat is het smeltpunt?

of weet iemand iets beters?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juni 2005 - 21:21

Smeltpunt ligt vrij hoog, een makkelijkere manier is mss gewoon samen persen maar je zal hiermee natuurlijk niet een echt schitterend blokje krijgen :shock:

tomstein

tomstein

• >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2005 - 21:24

is het ook nog koper als het is geöxideerd?

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6610 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 06 juni 2005 - 23:08

Smeltpunt van koper is 1083 gr.C. Nogal hoog voor de huis-tuin-en -keuken-omgeving.

sherpa

sherpa

• >25 berichten
  • 90 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2005 - 23:57

De doorsnee koperlegeringen hebben een smeltpunt tussen 800 - 1100 °C. Koper heeft (althans voor jou) een bijkomend nadeel: zeer goede thermisch-geleidende eigenschappen. Je moet veel warmte/energie toevoegen om koper te doen smelten. Bij het lassen van constructies zal men daarom vaak koper opwarmen tot 500 °C voordat men met het eigenlijke lasprocede begint, dit met het oog op een daling van het vereiste vermogen van het lasapparaat.
Als je koper wil smelten om te gieten zal je benodigde vermogen nog stijgen, want in tegenstelling tot bv lassen ga je niet op een heel geconcentreerde oppervlakte verwarmen. Hoe zou je dit smelten willen aanpakken?

Bovendien kan je koper bros worden, tenzij je het koper smelt onder een beschermde atmosfeer (hierdoor minder/geen oxydatie). Wat wil je met het koper doen nadien?

groeten

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures