Haatprediking jegens de islam

Moderator: Rhiannon

Berichten: 12

Haatprediking jegens de islam

Ik twijfel sterk of dit topic in het juiste forum staat, maar dan hoor ik het wel.

Op dit moment krijgen wij les van een godsdienstleerkracht die een zeer conservatief christen is. Normaal gezien is het de bedoeling om dit jaar verschillende godsdiensten en politieke leerstelsels te bespreken, maar zijn lessen gaan uitsluitend over het christendom. Dit is niet mijn punt of ergernis, maar het feit dat hij allerhande leugens verkoopt over de Islam als godsdienst, daar heb ik het niet zo op. De profeet Mohamed zou mensen met geweld verplicht hebben tot bekering naar de Islam, Imaams zouden haat prediken in de moskeeën jegens de "anderen",...

Zelf heb ik niet superveel kennis van zaken, maar wel genoeg om te weten dat er niets van waar is.

Wat nog het spijtigste is aan de hele zaak is, is dat hij zeer grote groepen van klassen meekrijgt in zijn visies. Steeds meer mensen geven hem gelijk en werpen nog meer (niet reëele) argumenten in de groep waardoor het zich nog meer verspreid.

Ik begrijp dat ik met dit te vertellen niet veel kan bereiken, maar toch had ik graag enige reactie hier op gehad.

Berichten: 56

Re: Haatprediking jegens de islam

@freespirit11;

Voordat moderatoren dit item, terecht, naar een ander forum verplaatsen;

You are a free spirit, dus goed gekozen!

Doe zelf wat aan research over het onderwerp, alle benodigde boeken staan op het www.

Je stelt geen expliciete vraag, maar zoekt medestanders voor je opvatting, dat doet die leraar ook, maar met een betreurenswaardig gezagsmisbruik. Het kan echter nog allemaal goed komen in de loop van het jaar, het is nog niet te laat. Bereid je er op voor en neem je eigen standpunt in door onderzoek. Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Haatprediking jegens de islam

zijn lessen gaan dus niet uitsluitend over het christendom als hij steeds de islam aan het afzeiken is.

de vraag is dus dat je van mening bent dat de leraar zich niet aan de inhoud van de les houd, en of je daar rechtmatig wat aan kan doen.

het eerste wat je zult moeten doen, en dit is heel vervelend, is de lessen opnemen met een recorder, zodat je bewijs hebt.

Berichten: 32

Re: Haatprediking jegens de islam

freespirit11 schreef:Ik twijfel sterk of dit topic in het juiste forum staat, maar dan hoor ik het wel.

Op dit moment krijgen wij les van een godsdienstleerkracht die een zeer conservatief christen is. Normaal gezien is het de bedoeling om dit jaar verschillende godsdiensten en politieke leerstelsels te bespreken, maar zijn lessen gaan uitsluitend over het christendom. Dit is niet mijn punt of ergernis, maar het feit dat hij allerhande leugens verkoopt over de Islam als godsdienst, daar heb ik het niet zo op. De profeet Mohamed zou mensen met geweld verplicht hebben tot bekering naar de Islam, Imaams zouden haat prediken in de moskeeën jegens de "anderen",...

Zelf heb ik niet superveel kennis van zaken, maar wel genoeg om te weten dat er niets van waar is.

Wat nog het spijtigste is aan de hele zaak is, is dat hij zeer grote groepen van klassen meekrijgt in zijn visies. Steeds meer mensen geven hem gelijk en werpen nog meer (niet reëele) argumenten in de groep waardoor het zich nog meer verspreid.

Ik begrijp dat ik met dit te vertellen niet veel kan bereiken, maar toch had ik graag enige reactie hier op gehad.
Free spirit,

Je bent gezegend met wijsheid, iets wat je leraar blijkbaar mist. Ten eerste je zou het anoniem kunnen aankaarten bij de directie middels een brief. Ten tweede zou je hem kunnen vragen naar het geweld van Christendom in de loop van de geschiedenis en hem op de onderstaande bijbelse passage Matheus 7 vers 1 t/m 5 wijzen:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/7.html#3

Ook zou je hem kunnen vragen of ergens in de bijbel toegestaan is om klein jongetjes sexueel te misbruiken of de bijbel het geweld in Noord Ierland tussen de Katholieken en Protestanten toestaat. Of de kruistochten zo nobel en vreedzaam en tolerant waren, of de inquisitie in Spanje in 1500. Laat hem dat maar even voor de klas uitleggen. Het feit dat de kerken leeglopen zegt genoeg.

Veel succes.

Berichten: 12

Re: Haatprediking jegens de islam

Bedankt allemaal voor de steun.
het eerste wat je zult moeten doen, en dit is heel vervelend, is de lessen opnemen met een recorder, zodat je bewijs hebt.
Is dit toegestaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Haatprediking jegens de islam

het eerste wat je zult moeten doen, en dit is heel vervelend, is de lessen opnemen met een recorder, zodat je bewijs hebt.
Is dit toegestaan?
De kans dat dit wettelijk verboden is o.i.d. lijkt me niet zo groot. Alleen zou ik dit als laatste redmiddel gebruiken, want als je hiermee naar de directie stapt wordt hij ermee geconfronteerd, en weet hij waarschijnlijk dat jij het gedaan hebt. Dan heb je "de boter gegeten". En het gebeurt nog te vaak dat dat zich toont in je punten. Nu kun je wel procederen als zoiets gebeurt, maar daar zit je niet op te wachten denk ik.

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik in het middelbaar een conservatieve leerkracht eenvoudigweg naar de mond praatte op het mondeling examen. Ik vond het niet meteen het juiste moment voor politiek activisme: mijn punten stonden op het spel. Nogal opportunistisch, misschien, maar niemand is ermee geholpen als jij gewoon buist en hij rustig verderdoet zoals hij bezig is.

Ik zou eerst heel eenvoudig proberen om, als je leerkracht iets dergelijks vertelt, je hand in de lucht te steken en rustig en beleefd een vraag te stellen. Zorg dat je wel kunt beredeneren dat hij fout zit. Ik zeg maar wat: als hij het heeft over haatpreken in moskeeën, zwaai dan even, wacht tot je het woord krijgt en zeg iets als: "Meneer, bent u dan van mening dat dit structureel gebeurt? Is een dergelijke generalisatie volgens u geoorloofd?" Als hij het heeft over geweld binnen de Islam, vraag dan bijvoorbeeld: "Meneer, wat dan met de grote groep moslims die stellen dat het gebruik van geweld ingaat tegen de geest van de Islam?"

Niet meteen beginnen terugduwen (pas op met het rondstrooien van citaten uit het OT, de kans dat hij je dat niet in dank afneemt is nogal groot), maar gewoon (een tikje naïef desnoods) een vraag stellen. Je toont dat je wel degelijk luistert naar wat hij staat te vertellen, je toont dat je nadenkt. Daar kan hij niets op tegen hebben. Met een beetje geluk krijg je wat discussie in de klas, i.p.v. dat iedereen hem gewoon gelijk geeft, of staat hij met zijn mond vol tanden en houdt er verder over op. Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij de enige bent in de klas die er zo over denkt. Ga eens ten rade bij klasgenoten die je mening delen. Latent racisme tiert welig tussen de schoolmuren, maar de argumenten zijn vaak niet ver boven het toogniveau. Daar ben je vrij snel mee klaar...

If all else fails, kan je nog altijd naar de directie stappen.

Verborgen inhoud
Eigenlijk feitelijk moet hij zich wel aan zijn eindtermen houden (de invulling is verder wel vrij). Ik begrijp niet dat sommige leerkrachten weke knieën krijgen als ze nog maar dénken aan inspectie, terwijl anderen gewoon hun goesting doen en zich er niets van aantrekken.


PS: Dit lijkt me (voorlopig, en laten we hopen dat het niet zover moet komen) geen rechtswetenschappelijke discussie. Ik verplaats dit even naar het café, daar zal het sowieso wat meer onder de aandacht lopen ook.

Berichten: 1.425

Re: Haatprediking jegens de islam

freespirit11 schreef:hij allerhande leugens verkoopt over de Islam als godsdienst, daar heb ik het niet zo op. De profeet Mohamed zou mensen met geweld verplicht hebben tot bekering naar de Islam, Imaams zouden haat prediken in de moskeeën jegens de "anderen",...

Zelf heb ik niet superveel kennis van zaken, maar wel genoeg om te weten dat er niets van waar is.
Het eerste is toch algemeen bekend. Er is natuurlijk een groot verschil tussen de handelwijze en methodes van Jezus en die van Mohammed en het tweede punt komt voor al geldt dit natuurlijk niet voor veel imams in Nederland.

Als het een christelijke school is waar de leraar al jaren lesgeeft zal het alleen problemen geven om bij het bestuur te protesteren. Die zullen van zijn opvattingen op de hoogte zijn. Waarschijnlijk zijn er helemaal geen exameneisen waar de leraar de leerlingen op dient voor te bereiden en kunnen de godsdienstlessen door de leraar invulling gegeven worden.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Haatprediking jegens de islam

Het eerste is toch algemeen bekend. Er is natuurlijk een groot verschil tussen de handelwijze en methodes van Jezus en die van Mohammed en het tweede punt komt voor al geldt dit natuurlijk niet voor veel imams in Nederland.
Tuurlijk, hij zal de waarheid niet helemaal geweld aandoen. Maar leerlingen moeten wel de kans krijgen om te discussiëren. Van eenvoudig Islam-bashen leren ze niet veel. En ik denk dat het dat is waar TS het over heeft.
Waarschijnlijk zijn er helemaal geen exameneisen waar de leraar de leerlingen op dient voor te bereiden en kunnen de godsdienstlessen door de leraar invulling gegeven worden.
Hmm... Er zijn blijkbaar geen vakspecifieke eindtermen gedefinieerd voor godsdienst. Er zijn wel leerplannen. De leraar is dus behoorlijk vrij.

Berichten: 12

Re: Haatprediking jegens de islam

@ypsilon:

Daar zit mijn dillema. Ik kan toekijken en de nodige punten halen op toetsen en examens, het opportunisme wat jij vermeld, maar dan is niemand ermee geholpen en worden er steeds maar meer vooroordelen door veel meer mensen de wereld in gestuurd. En dat is juist wat ik en vele anderen niet willen. In een rechtschapen wereld hoort dit niet thuis.

@adpruys:

Is dat echt zo? Ik heb altijd begrepen dat de profeet Mohamed alle goede normen en waarden predikte. Tijd om mijn kennis over de geschiedenis wat bij te schaven dan.

Berichten: 8.614

Re: Haatprediking jegens de islam

het eerste wat je zult moeten doen, en dit is heel vervelend, is de lessen opnemen met een recorder, zodat je bewijs hebt.
Is dit toegestaan?
De kans dat dit wettelijk verboden is o.i.d. lijkt me niet zo groot.
Daar zou ik toch mee opletten. Officieel kan ik inderdaad niets vinden waaruit blijkt dat het maken van video- of audio-opnamen in een school verboden is, maar verschillende scholen hebben een dergelijk verbod expliciet in hun schoolreglement opgenomen. Gaat het hier verder eigenlijk over een Nederlandse of een Belgische school?
Yahshua Emmanuel schreef:Ten tweede zou je hem kunnen vragen naar het geweld van Christendom in de loop van de geschiedenis en hem op de onderstaande bijbelse passage Matheus 7 vers 1 t/m 5 wijzen:

Daar zit mijn dillema. Ik kan toekijken en de nodige punten halen op toetsen en examens, het opportunisme wat jij vermeld, maar dan is niemand ermee geholpen en worden er steeds maar meer vooroordelen door veel meer mensen de wereld in gestuurd. En dat is juist wat ik en vele anderen niet willen. In een rechtschapen wereld hoort dit niet thuis.
Een bewonderenswaardige visie. Het siert je dat je iets wilt doen aan het gedrag van die leraar, dat in jouw ogen niet correct is. Je moet echter voorzichtig zijn met de manier waarop, want de kans is groot dat je je eraan verbrandt, terwijl je leraar gewoon doorgaat. Kritische vragen stellen en discussie opwekken zoals ypsilon voorstelde, lijkt me daarom de beste eerste stap. Natuurlijk mag die man kritiek geven op de islam, maar hij moet duidelijk maken dat dit om zijn eigen mening gaat en jullie de kans geven om zelf te denken en eventueel tegenargumenten te geven. Zelf ben ik helemaal niet zo islamminded (ook niet christenminded overigens), maar discussie moet er zijn.
Is dat echt zo? Ik heb altijd begrepen dat de profeet Mohamed alle goede normen en waarden predikte. Tijd om mijn kennis over de geschiedenis wat bij te schaven dan.
Helaas zijn er inderdaad imams die onverbloemde haat prediken, maar gelukkig is dit slechts een kleine minderheid. Verder, indien je geïnteresseerd bent in deze materie en je wilt in discussie gaan met je leraar, is het belangrijk dat je weet waarover je spreekt en is wat opzoekingswerk misschien inderdaad geen overbodige luxe.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 1.425

Re: Haatprediking jegens de islam

Wij kunnen natuurlijk niet de lessen van de leraar beoordelen. Mijn ervaring met godsdienst- en maatschappijleerlessen op Rooms-Katholieke scholen is dat er juist veel ruimte voor discussie was en ook dat de leraar een grote invloed had op de inhoud. Deze grotendeels persoonlijk kon vormgeven. Het was geen examenvak en blijven zitten vanwege een onvoldoende kon, meen ik, ook niet zo maar.

Ik zeg niet dat de islam in alle opzichten verkeerde waardes en normen predikt maar je kunt wel zeggen dat sommige imams erg afkerig zijn van de Westerse normen en waarden en dat het beter is het doen en laten van Mohammed in de middeleeuwse tribale context te plaatsen anders kan het een inspiratiebron zijn voor veel onheil.

het is wellicht interessant van andere leerlingen in het bijzonder onderwijs te vernemen hoe bij hen de islam tijdens de godsdienstlessen wordt besproken.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Haatprediking jegens de islam

freespirit11 schreef:@ypsilon:

Daar zit mijn dillema. Ik kan toekijken en de nodige punten halen op toetsen en examens, het opportunisme wat jij vermeld, maar dan is niemand ermee geholpen en worden er steeds maar meer vooroordelen door veel meer mensen de wereld in gestuurd. En dat is juist wat ik en vele anderen niet willen. In een rechtschapen wereld hoort dit niet thuis.
Tja... Een leraar zei ons ooit letterlijk dat je, eenmaal je als leerkracht vast aangesteld bent, je moeder zou moeten vermoorden voor je aan de deur gezet wordt. Dat dat een overdrijving is hoef ik je niet te vertellen, maar hij kan zich best wat permitteren. Het loont dus niet jezelf in de nesten te werken.
Is dat echt zo? Ik heb altijd begrepen dat de profeet Mohamed alle goede normen en waarden predikte. Tijd om mijn kennis over de geschiedenis wat bij te schaven dan.
Er zijn nogal wat koranverzen die zonder meer gewelddadig van inslag zijn, dat lijdt geen twijfel. Maar Adpruys zei ook al:
dat het beter is het doen en laten van Mohammed in de middeleeuwse tribale context te plaatsen
Als je leraar het dus heeft over het haatdragend karakter van de Islam, moet je dat niet vlakaf ontkennen, want hij zal vast wel de nodige achtergrondkennis hebben. Maar je kan wel nuanceren: veel oproepen tot gewelddaden werden "geopenbaard" (zo zien moslims het) nadat Moh. zelf vervolgd was.

Je hoort soms ook van imams die prediken dat homoseksuelen met hun kop naar beneden van de daken gesmeten moeten worden, dat soort ongein. Je leraar heeft ook daar een punt. Vandaar mijn voorbeeld van een tegenvraag, want het ontkennen gaat gewoon niet. Dus:
indien je geïnteresseerd bent in deze materie en je wilt in discussie gaan met je leraar, is het belangrijk dat je weet waarover je spreekt en is wat opzoekingswerk misschien inderdaad geen overbodige luxe.
(quoted for truth)
Daar zou ik toch mee opletten. Officieel kan ik inderdaad niets vinden waaruit blijkt dat het maken van video- of audio-opnamen in een school verboden is, maar verschillende scholen hebben een dergelijk verbod expliciet in hun schoolreglement opgenomen. Gaat het hier verder eigenlijk over een Nederlandse of een Belgische school?
Freespirit komt uit Oost-Vlaanderen, staat in zijn profiel. Schoolreglement even nalezen kan waarschijnlijk geen kwaad. Sowieso spring je er waarschijnlijk niet veel verder mee dan door gewoon mondeling getuigenis.
Wij kunnen natuurlijk niet de lessen van de leraar beoordelen. Mijn ervaring met godsdienst- en maatschappijleerlessen op Rooms-Katholieke scholen is dat er juist veel ruimte voor discussie was en ook dat de leraar een grote invloed had op de inhoud. Deze grotendeels persoonlijk kon vormgeven.
Da's mijn ervaring met de godsdienstlessen ook, maar ik heb andere ervaringen ook, en er zijn er blijkbaar nog.
Het was geen examenvak en blijven zitten vanwege een onvoldoende kon, meen ik, ook niet zo maar.
Bij ons was het wel een examenvak, maar da's wel een goed punt: als je andere cijfers goed zijn zou het moeten lukken dat je moet bissen voor zo'n vakje.
het is wellicht interessant van andere leerlingen in het bijzonder onderwijs te vernemen hoe bij hen de islam tijdens de godsdienstlessen wordt besproken.
Even ter duiding (want ik was zelf even in de war):



Wat in Nederland "bijzonder onderwijs" heet, is in Vlaanderen "vrij onderwijs" (waaronder dus het katholiek onderwijs).

Wat in Vlaanderen "buitengewoon onderwijs" (BUSO) heet, is in Nederland "speciaal onderwijs".

Berichten: 300

Re: Haatprediking jegens de islam

mischien ook belangrijk om te weten hoe denk de colegas leerkrachten over hem staan ze posetief tegen over hem of niet dit is belangrijk in de zin van als je echt iets tegen deze leerkracht wil doen neemt de directie je twee keer zo ernstig als leerkrachten ook over hem klagen een ander groot voordeel is dat indien je gebuist zouw worden de ander leerkracht je veel gemaklijker zullen steunen tijdens de klassenraden en dat de kans dat je moet blijven zitten nagenoeg nul is. je hoeft daarom nog niet echt te vragen aan hun vaak merk je het gewoon.

de volgende stap is om inderdaad wat weer werk te bieden in de les zoals reeds eerder gezegt door ander. je groots probleem in mijn ogen is dat het groots deel van de klasse hem wel steunt (of heb ik dit mis?), zoek eens uit wie het nog niet eens is met hem en probeer mischien sammen wat tegenargumenten te geven je staat een pak sterker met meer dan alleen al zijn het er mischien maar 2 mischien laat hij je wel tegen argumteren en geeft zelf bij zijn menig wat toelichting en zo komt er ten minst een beetje weer werk waardoor de ander leerling zich ook vragen hooplijk zullen begingen te stellen stel eens voor om een les te doen over een ander goddienst mischien een oostersgodienst (minder gevaarlijk om een zeer negatieve beeld te krijgen dan bv de islam ) dit kun je later dan als op stap je gebruik om de islam aan te kaarten.

er bestaat natuurlijk altijd de kans dat hij je gewoon negeerd of helemaal afbreekt maar als je een beetje een goed klas sfeer hebt en wat mensen aan jouw kant zal dit je alleen maar goed uit kommen het zal zij geloofwaardigheid aantasten en hooplijk zorgen dat minder mensen het met hem eens zijn en hem een goede leerkracht vinden, verder zal de goed lopende school rodel machiene er wel voor zorgen dat ook mensen van ander klassen dan iest zullen proberen tijdens hun les.

het volgende wat ik zouw doen als hij zijn lesen niet aanpast is een brief schrijven aan de directie of een onderhoud vragen en het probleem daar aankarten je verliest hier niks mee, geef een paar concreet voorbeelden van dingen die hij zoal zegt stel duidelijk dat je met hem geen persoonlijk probleem hebt maar dat je het alleen niet eens bent met wat hij in de les zegt en de manier waarop hij ze geeft leg uit dat hij mischien onbewuste een verkeerd beeld schetst, haal mischien zelf een paar dingen aan die je wel goed vond dit om wat goede wil te schepen.

je hoeft nog geen bewijsmateriaal enzo voort mee te neemen(of bij te sluiten in de brief) dit komt nogal aanvalende over en de kans dat ze direct de leerkracht begingen te verdedigen voor dat ze nog maar geluister hebben naar jouw klachten is dan ook groot, bewijs is voor later.

eerste gewoon op een vriendschaplijk manier proberen mischien praat je directeur of directrices wel gewoon eens met hem en is je probleem op gelost( waarschijnlijk niet maar hoop doet leven).

bijna vergeten te zegen maar wel heel belganrijk als je een brief stuurt zorg dan dat zoveel mogelijk leerlingen ook uit ander klassen deze onder tekenen dit maakt duidelijk dat het een algemeen probleem is. in dien je een gesperk aangevraagt heb ga dan niet alleen maar met een man of 5 en maak duidelijk dat er nog meer mensen er het zelfde overdenken.

Berichten: 12

Re: Haatprediking jegens de islam

Een bepaalde professor aan de universiteit van Gent houdt een site bij over alles wat met de islamitische wereld te maken heeft en het gaat dus ook over de koran.

Het viel me tijdens het lezen van reacties binnen dat ik deze site laatst eens kort bezocht hebt. Ik weet niet of ik deze link mag plaatsen maar ik neem aan van wel.

Het is echt een zeer boeiende site. Zoals je kunt zien gaat hij ook in op de voorvallen die in het nieuws voorkomen en dan legt hij uit waarom het niet aan de Koran ligt. Bijvoorbeeld de steniging van vrouwen.

Korannotities

Algemene site

Enkele citaten:
"Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan." (Koran 4:124)

"Toen verhoorde hun Heer hen: "Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw, jullie horen bij elkaar. ..."" (Koran 3:195)

Hieruit blijkt dat God geen enkel onderscheid maakt tussen de manier waarop hij mannen en vrouwen beoordeelt. Gelijker is niet mogelijk. En vermits God, de Hoogste Instantie in de Islam, mannen en vrouwen als gelijken behandelt, met welk recht zouden mannen de vrouwen dan als inferieur kunnen beschouwen?
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

De taak van de gelovigen, beperkt zich tot het overbrengen van de Boodschap:

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)
'Alle' vooroordelen zoals geen godsdienstvrijheid of de onderdrukking van vrouwen haalt hij hier onderuit

Ik ben me ervan bewust dat er genoeg Moslims zijn die de Koran fout geïnterpreteerd hebben. Maar dat is evengoed bij de Christenen gebeurt. De details ken ik niet, maar in Amerika zijn toch zoveel jaren geleden christelijke extremisten geweest die aanslagen hebben willen plegen. Of het effectief gebeurt is, dat weet ik niet.

Het gekke is dat deze voorvallen over christelijk extremisme zo goed als niet te vinden zijn op het internet. Terwijl we dagelijks horen: "moslim-extremisten hebben...". Is dit dan de fout van de media? De media schotelt voor wat de mensen willen horen, dus eigenlijk is dit een vicieuze cirkel.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Haatprediking jegens de islam

Natuurlijk kun je in een klaslokaal audio opnemen. Bij interessante vakken doen veel mensen het zodat ze niet tijdens de les notulen hoeven te maken, dat ze gewoon op kunnen letten. Dit is natuurlijk meer in gebruik op de universiteit. Ik zou dus schrikken als dit ergens verboden zou zijn.

Verder denk ik niet dat dit hier een goede plaats is om te gaan discusieren of die leraar nou gelijk heeft of niet.

De vraag is wat men kan doen als een student het niet eens met de manier waarop les gegeven word, en de inhoud.

Je hoeft de recorder natuurlijk niet te gebruiken, je kunt ook gewoon alles opschrijven dat jij denk dat niet door de beugel kan, dat zou je dan eventueel op dit forum kunnen plaatsen met de vraag of het wel klopt. Maar dat kan veel meer werk zijn dan gewoon op 'record' drukken.

Reageer