Politiebond: Schieten op hooligans

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1.286

Politiebond: Schieten op hooligans

Bron: Algemeen Dagblad, d.d. 6-6-2005, pagina 1.

De politie Vakbondorganisatie Rijnmond wil voetbal hooligans neerschieten. De organisatie vindt dat de overheid zich veel te zwak opstelt tegen zwaar gewelddadige supporters. De PVR wil hiervoor "beanbags" gebruiken. Dit zijn zakjes met balletjes die met een geweer worden afgeschoten. Wie wordt geraakt, gaat knock-out. Beanbags zijn niet zonder risico, maar de PVR stelt dat ze minder gevaarlijk zijn dan een kogel uit het dienstpistool.

Wie weet welke schade's de "beanbags" kunnen aanrichten en dient de politie wel dit soort on-Nederlandse maatregelen te nemen?

Berichten: 33

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Die bean bags zijn niet zo heel erg schadelijk.

Ik heb eens in een film gezien dat ze zon zakje op iemand's buik afschieten.

http://www.dvdork.com/uploads/jackass2.jpg

Het word volgens mij gewoon met een shotgun afgevuurd, alleen word de hagel dan vervangen door dat zakje met die balletjes er in.

Je krijgt er een grote blauwe plek van met bloeduitstortingen, maar het is lang niet zo gevaarlijk als een kogel.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Je zult altijd zien dat het ook 'ingecalculeerde' negatieve effecten heeft.

Maar ik geef totaal niets voor Hooligans, die mogen ze van mij ook best in de knieen schieten met een echt pistool.

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Tja, die hooligans mogen van mij naakt aan de ketting leggen....

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Goed idee, die bean bags.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

dient de politie wel dit soort on-Nederlandse maatregelen te nemen?
Ik vind van wel. Als dit een goede manier is om hooligans aan te pakken mogen ze van mij de bean bag gebruiken.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 13

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Zelf denk ik dat het een goed idee is om een hardere aanpak in te voeren.

Deze ''beanbags" zijn misschien wel de oplossing.

Hooligans zien het nu meer als een sport om het op te nemen tegen de politie. Simpelweg gewoon babaars om elkaar met stoeptegels te lijf te gaan. Als deze ''beanbags" even hard zijn als paintballs of harder is het perfect. Laat ze maar eens voelen dat het geen spelletje is om Hooligan te zijn.

Groeten, Oscar :shock:
I'VE GOT TO KNOW!!!

Berichten: 125

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Als deze ''beanbags" even hard zijn als paintballs of harder is het perfect. Laat ze maar eens voelen dat het geen spelletje is om Hooligan te zijn.
Daar kan ik me helemaal in vinden, wie niet luisteren wil die moet maar voelen. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

Ik ben van mening dat in het geval van 'voetbalhooligans' gewaarschuwd moet worden ('vanaf de volgende voetbalwedstrijd gaan we beanbags gebruiken'), waarna gestraft wordt als men te ver blijft gaan. Waterkanonnen, beanbags.. de hele bende mag wat mij betreft worden ingezet.

Nadeel van bijvoorbeeld beanbags is dat als je iemand verkeerd raakt (slaap, oog), het best eens fout zou kunnen aflopen.

Daar staat tegenover dat het rellen van dergelijke groepen mensen onaanvaardbaar is.

..als een vader/moeder niet meer met de kinderen naar een potje voetballen durft te gaan kijken, is er iets heel fout.

Overigens een prima actie om de koppen op het internet te zetten en bij verschillende tv-uitzendingen te laten zien. Laat maar boeten..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 160

Re: Politiebond: Schieten op hooligans

dient de politie wel dit soort on-Nederlandse maatregelen te nemen?


"Hooligan" is ook geen Nederlandse uitvinding. Vandaar een niet nederlands antwoord..... De beanbag is dan het "aardigste" alternatief. :wink:

Reageer