Springen naar inhoud

Normale verdeling factoren

• Log in om te kunnen reageren

Smontje

Smontje

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 april 2009 - 11:15

Beste leden,

ik zit met een vervelend probleem. Voor een onderzoek moet ik kijken of er bepaalde verbanden zijn tussen factoren. Als eerste stap heb ik een cronbach alpha berekend en die kwam voor elke factor goed uit. Een tweede stap die ik nu doe is kijken of mijn factoren wel normaal verdeeld zijn.

Via een smirnov test zie ik dat drie factoren geen normale verdeling hebben met een significantie van 0,00. Ik heb daarom een transformatie gedaan op die factor met Ln en ook met de wortel maar die significantie krijg ik maar niet omhoog. Het probleem is echter dat deze drie factoren samen met een andere factor de tevredenheid van een website vertegenwoordigen en dit heb ik nodig om een verband te kunnen leggen met het vertrouwen in een website die uit drie factoren bestaan.

Wat moet ik doen om die normaal verdeeld te krijgen of wat moet ik algemeen doen om tot mijn uiteindelijk verband te komen?

groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Gesp

Gesp

• >250 berichten
  • 339 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 april 2009 - 21:00

M.i. is de eerste stap: kijken hoe ze dan wel verdeeld zijn, door een plotje te maken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures