Rentedaling

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 32

Rentedaling

Ik zou graag willen weten wanneer er nog een rentedaling zal gebeuren. Ik heb het zelf ook opgezocht en er wordt gezegt dat er nog eentje plaatsvind in juni-juli. Weet er iemand of er eerder nog eentje is?

Berichten: 597

Re: Rentedaling

ik veronderstel dat je het hebt over een rentedaling doorgevoerd door de ECB?

men kan alleen maar prognoses maken van wanneer men de rente mogelijk opnieuw zal laten dalen, uiteindelijk is het de voorzitter van de ECB, Trichet, die dit zal meedelen.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 32

Re: Rentedaling

Fabrice Macours schreef:ik veronderstel dat je het hebt over een rentedaling doorgevoerd door de ECB?

men kan alleen maar prognoses maken van wanneer men de rente mogelijk opnieuw zal laten dalen, uiteindelijk is het de voorzitter van de ECB, Trichet, die dit zal meedelen.
weet u dan of het mogelijk is dat er binnenkort nog een rentedaling komt?

Berichten: 56

Re: Rentedaling

Onder gelijkblijvende financiële omstandigheden zal de ECB de rente vermoedelijk in de eerste week van mei nog iets laten zakken en daarna in juni nog een keer om in de vakantieperiode voor wat meer activiteit te zorgen. Het lijkt me dat de rente nog zal dalen tot 0,75%. Daarmee is nog een gat van 0,5% over voor het geval dat de economie niet uit het dal klimt in de tweede helft van het jaar. Het lijkt er niet op dat de ECB zo ver zal gaan als de Fed. in de USA die nu een rentepercentage van 0% hanteert. Ik ben geen goeroe en zit ook niet op de stoel van de heer Tricet, maar de logica rond de rente ziet er nu zo uit en als het bovenstaande niet klopt kun je dat zien aan de financiële fondsen.

Let voor de aardigheid eens op SNS Reaal, dat is een redelijk gezonde bank met een kredietbehoefte. Het aandeel bewoog zich in 2006 en 2007 tussen 15,00 en 18,00 €, zakte naar 3,00 eind 2008, hangt nu nog zo'n beetje in de buurt van die 3,00 en blijft daar maar dobberen. Wanneer dat aandeel een stijgende lijn vertoont is het een indicatie, meer niet, van herstel.

Berichten: 32

Re: Rentedaling

gradus schreef:Onder gelijkblijvende financiële omstandigheden zal de ECB de rente vermoedelijk in de eerste week van mei nog iets laten zakken en daarna in juni nog een keer om in de vakantieperiode voor wat meer activiteit te zorgen. Het lijkt me dat de rente nog zal dalen tot 0,75%. Daarmee is nog een gat van 0,5% over voor het geval dat de economie niet uit het dal klimt in de tweede helft van het jaar. Het lijkt er niet op dat de ECB zo ver zal gaan als de Fed. in de USA die nu een rentepercentage van 0% hanteert. Ik ben geen goeroe en zit ook niet op de stoel van de heer Tricet, maar de logica rond de rente ziet er nu zo uit en als het bovenstaande niet klopt kun je dat zien aan de financiële fondsen.

Let voor de aardigheid eens op SNS Reaal, dat is een redelijk gezonde bank met een kredietbehoefte. Het aandeel bewoog zich in 2006 en 2007 tussen 15,00 en 18,00 €, zakte naar 3,00 eind 2008, hangt nu nog zo'n beetje in de buurt van die 3,00 en blijft daar maar dobberen. Wanneer dat aandeel een stijgende lijn vertoont is het een indicatie, meer niet, van herstel.


Dit was wat ik wou weten..

Vriendelijk bedankt!!.. ;)

Reageer